Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ مقامات آمريکايي شب گذشته از بازداشت يک تبعه سعودي مقيم ايالت اوکلاهما به اتهام ارتباط با عناصر شبکه القاعده خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن ، وزارت دادگستري آمريکا اعلام کرد نايف عبدالعزيز الفلاج سي و چهار ساله تبعه سعودي مقيم ايالت اوکلاهما ، پيشتر در سال 2000 ميلادي براي آموزش در يک اردوگاه القاعده در افغانستان به نام اردوگاه الفاروق درخواست داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين اردوگاه جايي است که چندين تن از عوامل حملات يازده سپتامبر در آنجا آموزش ديده بودند.
در بيانيه وزارت دادگستري آمريکا در اين باره آمده است وي در سال 2011 با رواديد غير مهاجرتي به همراه همسرش که دانشجو بود ، به آمريکا آمد و در سال 2016 در کلاس هاي خلباني يک مدرسه آموزش پرواز در ايالت اوکلاهما شرکت کرد.
مقامات آمريکايي اعلام کردند ارتباط اين تبعه سعودي با عناصر القاعده به تازگي و پس از آن برملا شد که بازپرسان پانزده اثر انگشت پيدا شده بر روي يک سند را که ارتش آمريکا در سال 2001 از يک خانه امن القاعده در افغانستان پيدا کرده بود ، با اثر انگشت وي در مدارک و سوابق رسمي ثبت شده در آمريکا تطبيق دادند .
اين سند به يک تقاضانامه براي شرکت در برنامه هاي آموزشي اردوگاه الفاروق القاعده در افغانستان مربوط مي شد و در آن يک شماره تلفن تماس فوري در عربستان سعودي ثبت شده بود که به پدر الفلاج تعلق داشت.
جدا از شرکت در اردوگاه آموزشي القاعده مشابه با اردوگاه آموزشي عوامل حملات يازده سپتامبر ، مقامات آمريکايي هيچ ارتباط ديگري ميان الفلاج و اين حملات که در آن پانزده تن از نوزده عامل حملات تبعه عربستان سعودي بودند ، پيدا نکرده اند.
برخي از اين افراد قبل از اجراي حملات يازده سپتامبر در کلاس هاي آموزش پرواز در داخل آمريکا شرکت کرده بودند.
الفلاج روز دوشنبه در ودرفورد اوکلاهما به اتهام خودداري از گزارش ارتباط خود با القاعده و نيز دروغگويي به اف بي آي بابت گذشته خود با اين گروه تروريستي بازداشت شد.
وي در ارتباط با هر کدام از اين اتهامات با مجازات بيش از ده سال حبس روبرو خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد

ماموران پلیس پایتخت فردی را با زنجیر به مسافران یک اتوبوس در تهران حمله‌ کرده بود، بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، فروردین ماه امسال ویدیویی از کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس در فضای مجازی منتشر شد و درپی آن نیز تیمی ویژه از ماموران پلیس رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم در یک دستگاه اتوبوس درون شهری در محدوده خیابان دماوند مرتکب این اقدام مجرمانه شده است.

در جریان تحقیقات ماموران عامل این اقدام مورد شناسایی قرار گرفت و پس از آن هماهنگی با مقام قضایی انجام و متهم مربوطه در عملیاتی پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

پلیس تهران اعلام کرده که جزئیات بیشتر از این پرونده را به زودی اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرور قمه‌کش در میدان انقلاب بازداشت شد
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران