Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گذشت 287 روز از اسارت سرباز ایرانی در مرز میرجاوه توسط اشرار مسلح فرمانده نیروی انتظامی از خبرهای خوبی در آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، اوایل اردیبهشت ۹۶، ۱۲ نفر از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی در منطقه مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان از داخل خاک پاکستان مورد حمله تروریست ها قرار گرفتند که در این حادثه ۹ نفر از مرزبانان به شهادت رسیده و همچنین یکی از سربازان وظیفه به نام  سعید براتی ربوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با گذشت 287 روز از اسارت سرباز وطن در تماس های متعددی که خبرنگار عصرهامون در روز های اخیر جهت پیگیری وضعیت وی با رئیس و اعضاء کمیسیون امنیت ملی داشت هیچ یک یا پاسخگوی تلفن خود نبودند یا رد تماس می دادند.

هر چند آغازین روز های ربوده شدن سرباز وطن سرنوشت وی تحت شعاع انتخابات قرار گرفت به طوری که برادر سعید براتی سرباز میرجاوه با بیان اینکه هیچ مسئولی سراغی از ما نگرفته است، گفته بود که: مسئولان برای اعلام خبری جدید از هم پیشی می‌گیرند و اخبار غیرموثق را بی‌اعتنا به وضع خانواده، در رسانه‌های عمومی منتشر می‌کنند.

11 اردیبهشت ماه خبری مبنی بر اینکه تنها بازمانده جمع مرزبانانی که چند روز پیش در کمین تروریست ها قرار گرفته به فیض شهادت نائل آمد منتشر شد؛ خبری که به فاصله کوتاهی ، مقام مسئولی که این خبر به نقل از وی منتشر شده بود، سخنان خود را تکذیب کرد.

پس از گذشت 146 روز بی خبری از سرنوشت وی پدر سعید از تماس‌های مرموز مردی گفت که برای آزادی پسرش درخواست پول کرده است.
وی ادامه داده که ۱۹ شهریور، زمانی که پشت فرمان ماشین در راه خانه بودم، پیامکی دریافت کردم که درباره پسرم بود. بعد هم فرد ناشناسی با همان شماره که برای سیستان و بلوچستان بود تماس گرفت و گفت که پسرم زنده است و تلفن را قطع کرد.

کنار جاده توقف کردم و با آن شماره تماس گرفتم. آن مرد می‌گفت که برادرش یکی از افرادی بوده که مدتی قبل توسط اشرار و تروریست‌هاربوده شده بود و او را در پاکستان و همان جایی نگهداری می‌کردند که سعید زندانی بود. می‌گفت که برادرش قبل از اینکه آزاد شود، سعید را دیده و او شماره مرا به وی داده و خواسته که با ما تماس بگیرد و بگوید که هر کاری از دستمان برمی‌آید برای آزادی‌اش انجام دهیم.

وی افزود: اول گفت که باید ۷۰۰ میلیون تومان جور کنم و به فردی در زاهدان برسانم تا پسرم را آزاد کنند، اما بعد گفت که باید ۴ میلیارد تومان فراهم کنم. می‌گفت که پسرم جراحتش خوب شده و برای برگشتن به خانه بی‌تابی می‌کند.

28 شهریور ماه بود که سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به زنده بودن سعید براتی سرباز ربوده شده مرزبانی، گفت: تلاش و پیگیری‌های مستمر برای بازگشت این سرباز، همچنان ادامه دارد.

در ادامه در تماسی که خبرنگار عصرهامون با حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی داشت وی گفت: دوشنبه هفته آینده نتیجه پیگیری این موضوع را از بنده پیگیر شوید.

علی ای حال شب گذشته سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت مرزبان ربوده شده ناجا، سعید براتی اظهار داشت: اقدامات خوبی برای استرداد وی صورت گرفته است.
وی افزود: امیدواریم در آینده خبرهای خوبی در این زمینه به دست بیاید.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

به گزارش فارس، مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام خبر  فوق اظهار کرد: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت 2 سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

 وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد 938 پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.
 
 وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه  می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.
 
 کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار نمود: در سال های 1400 و 1401 بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر 350 نیروی امریه در پایگاه های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌هاشد.
وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

 مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی در پایان یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی اافزود: در این جلسه در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • آتش نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب در استان
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور