Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد، اگرچه رقبای واشنگتن به طور غلط تصور می‌کنند که نفوذ این کشور در منطقه آسیا-پاسیفیک رو به کاهش است اما تعهد آمریکا به این منطقه همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چند هفته پس از آن مطرح شد که پنتاگون استراتژی دفاع ملی جدیدی را اعلام کرد که در آن چین را به عنوان "یک رقیب استراتژیک که برای همسایگانش قلدری می‌کند" توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات ژنرال دانفورد همچنین همزمان با آن مطرح شد که آمریکا در تلاش است تا با این روایت که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در آسیا نفعی ندارد مگر آنکه شاهد موضع شفاف کره شمالی باشد، مقابله کند.

ژنرال دانفورد بدون اشاره مستقیم به نام چین گفت: بدون شک تلاش‌های سازمان یافته‌ای وجود دارد تا آمریکا را به عنوان یک قدرت رو به زوال به تصویر بکشد و من با جدیت و قدرت تمام این مساله را رد می‌کنم.

وی در جریان سفر یک هفته‌ای به بخش‌هایی از مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه پاسیفیک گفت: اگر به وضعیت ائتلاف‌های ما در این منطقه نگاه کنید می‌بینید هیچ مدرکی دال بر کاهش قدرت آمریکا در منطقه پاسیفیک وجود ندارد. ما در این منطقه منافع پایداری داریم و حضور و تعهد پایداری نیز در این منطقه خواهیم داشت.

سفر ژنرال دانفورد به دنبال سفر دیگر مقامات ارشد دولت ترامپ از جمله جیمز ماتیس، وزیر دفاع، رکس تیلرسون، ‌وزیر امور خارجه و شخص ترامپ به این منطقه صورت گرفته است.

مقامات آمریکایی می‌خواهند نشان دهند که همزمان با رشد چین، حضور آمریکا در منطقه آسیا–پاسیفیک کاهش نمی‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اِشویانتک؛ همچنان بهترین تنیسور زن جهان

ایگا اِشویانتک لهستانی همچنان بهترین تنیسور زن جهان است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انجمن تنیس حرفه‌ای زنان جهان (WTA) امروز (دوشنبه) تازه‌ترین رنکینگ خود را منتشر کرد که در آن رده اول همچنان در اختیار ایگا اِشویانتک است.

تغییرات زیادی در فهرست 10 نفر برتر رخ داده که مارکتا وندروسوا، تنیسور اهل چک به جایگاه ششم، ژنگ کینگ ون از چین به جایگاه هفتم و ماریا ساکاری یونانی از رتبه ششم به هشتم سقوط کردند.

صدرنشینی جوکوویچ و صعود روبلف به رده ششم رنکینگ ATP

10 تنیسور برتر زن جهان در رنکینگ جدید ATP بدین شرح هستند:

1. ایگا اِشویانتک (لهستان) - 10910 امتیاز
2. آرینا سوبولنکو (بلاروس) - 7498 امتیاز
3.کوری گاوف (آمریکا) - 7313 امتیاز
4. النا ریباکینا (قزاقستان) - 6673 امتیاز
5. جسیکا پگولا (آمریکا) - 4655 امتیاز
6. مارکتا وندروسوا (جمهوری چک) - 4090 امتیاز
7.  ژنگ چینگون (چین) - 3945 امتیاز
8.ماریا ساکاری (یونان) - 3925 امتیاز
9. اونس جابر (تونس) - 3748 امتیاز
10. النا اوستاپنکو (لتونی) - 3493 امتیاز

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر دفاع آمریکا: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • آیا ایران در منطقه به عنوان یک قدرت پذیرفته شده؟
  • اِشویانتک؛ همچنان بهترین تنیسور زن جهان
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!