Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استاندار کرمان گفت: احياء بافت فرسوده با مشارکت دولت و انبوه سازان در آينده نزديک در کرمان آغاز مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا و به نقل از روابط عمومي استانداري کرمان، سيد مصطفي آيت اللهي موسوي با بيان اينکه يکي از برنامه هاي دولت در راستاي ايجاد اشتغال در کشور، نوسازي بافتهاي فرسوده است افزود: احياء بافتهاي فرسوده به دليل اينکه داراي زيرساخت آماده هستند، به هزينه کمتري نياز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه بازسازي و احياء بافتهاي فرسوده با توجه به اينکه محدوده 500 هکتار از شهرها را در بر مي‌ گيرد، جزو برنامه ‌هاي مصوب دولت در اجراي مقاوم سازي در راستاي اقتصاد مقاومتي است اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه احياء بافت هاي فرسوده ذکر شده و در اين برنامه بصورت روشن سياست‌ هاي کلي براي بافت فرسوده در کشور مشخص شده است.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار کرمان ادامه داد: بنابراين در حوزه بافت فرسوده سندي به تصويب رسيد که سياست دستگاههاي متعدد درگير با نوسازي و احياي بافت فرسوده را در مواجهه با اين مسأله روشن مي کند.
آيت اللهي موسوي اين برنامه دولت را اقدام بسيار اساسي براي احياي بافت فرسوده نام برد و گفت: در اين سفر براي هماهنگي تمام دستگاههاي مرتبط با نوسازي بافت فرسوده، ستادي فرابخشي با رياست رئيس جمهوري و در سطح ملي، استاني و محلي براي بافتهاي فرسوده تشکيل خواهد شد که اقدام مهم براي برنامه نوسازي بافت فرسوده، تأمين ابزارهاي لازم براي اجراي اين برنامه‌ است.
وي اضافه کرد: تسهيلات با نرخ سود به کمترين ميزان يعني 9 درصد به صورت مشارکتي بين دولت و بانک به انبوه سازان پرداخت و حمايت از بخش خصوصي در نوسازي بافتهاي فرسوده در دستور کار دولت قرار گرفته است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسني*
3029
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد

محمدهادی محمدی معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد گفت: براساس بند "د" تبصره "۵" بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، به شهرداری‌ها مجوز داده شد تا اوراق مشارکت برای احداث خطوط ریلی، خرید اتوبوس و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) و احیا و بازسازی بافت فرسوده شهری منتشر کنند

او افزود: خوشبختانه توانستیم از ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان یا به عبارتی بالغ بر ۲۱ درصد اوراق را به مشهد اختصاص دهیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد ادامه داد: از این میزان اوراق، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شامل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و ۳۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

محمدی مقدم بیان کرد: همچنین چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اوراق به نوسازی بافت‌های فرسوده تعلق گرفت که شامل دو هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت پیرامون حرم رضوی (ع)، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بافت‌های فرسوده عامل، آبکوه و میدان شهدا و ۱۵۰ میلیارد تومان برای خط سه قطار شهری منتشر می‌شود.

او تصریح کرد: این میزان اوراق برای اولین بار در مشهد منتشر شد و رکورد خوبی محسوب می‌شود، زیرا سال گذشته سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و سال ما قبل آن در حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان انتشار داده شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از اوراق جذب شده که در ساخت و احداث خطوط ریلی قطار شهری و نیز ساماندهی بافت‌های فرسوده، وکیل آباد، عامل و ثامن هزینه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است