Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سرانه مصرف گوشت مرغ در ایران ۲۸ کیلوگرم و میانگین جهانی۱۴ تا ۱۵ کیلوگرم است گفت: امسال ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شده است. ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناوه، حسن رکنی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح کارخانه جوجه کشی در شهرستان گناوه از وضعیت مطلوب صنعت طیور در کشور خبرداد و اظهار داشت: در زمینه صنعت طیور شرایط و زیرساخت‌های  مطلوبی فراهم شده به‌گونه‌ای که ایران به لحاظ تولیدات گوشت و طیور  در ردیف هفتمین کشور دنیا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر  توسعه زیرساخت‌‌های صنعت گوشت مرغ افزود: زیرساخت‌های ایجاد شده در صنعت طیور این امکان فراهم می‌کند که در عرصه‌های بین المللی ورود پیدا کنیم .

معاون وزیر جهاد کشاورزی به ضرورت جلوگیری از پراکندگی  ایجاد کارخانه‌های جوجه کشی تاکید و بیان کرد:با زیرساخت‌های فراهم شده نیازی به احداث جوجه کشی جدید در کشور وجود ندارد اما آمایش سرزمینی خوبی در آن دیده نشده و به لحاظ پراکندگی مناسب نیست .

رکنی با تاکید بر  ضرورت ایجاد کارخانه جوجه کشی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در همین راستا احداث یک کارخانه جوجه کشی در استان بوشهر باتوجه به سختی و آسیب‌های زیادی که برای تامین جوجه یک روزه واحدهای گوشتی دراین منطقه متحمل می‌شدند ضروری بود .

وی، با اشاره به اینکه سرانه مصرف گوشت مرغ در ایران 28 کیلوگرم و میانگین جهانی14 تا 15 کیلوگرم است گفت:  امسال 2 میلیون و 250 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شده است.

فرماندارگناوه هم با بیان اینکه کارخانه جوجه کشی گناوه با 70 میلیارد ریال افتتاح شده تصریح کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت یک هکتار و با ظرفیت 17 میلیون قطعه در سال و میزان سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

سیدعلی پاک‌نژاد  از افتتاح این کارخانه به میمنت گرامیداشت دهه فجر  خبرداد و گفت: با افتتاح کارخانه جوجه کشی گناوه زمینه اشتغال 45 نفر  فراهم شده است.

وی به ظرفیت‌های شهرستان گناوه اشاره کرد و گفت: این شهرستان در کنار تجارت و دریانوردی و گردشگری در زمینه‌های آبزی پروری و تولید مرغ و گوشت سفید در استان بوشهر ایفای نقش می‌کند.

فرماندار گناوه جایگاه این شهرستان را در تولید گوشت سفید مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: شهرستان گناوه در زمینه تولید پرورش میگو در استان بوشهر رتبه نخست و گوشت سفید در رتبه دوم قرار دارد.

انتهای پیام/ ت

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای مشارکت موفق مردم در بهره‌برداری و حفاظت از منابع طبیعی، توجه توأمان به سه مؤلفه طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی ضروری است.

وی به وسعت نزدیک به ۸۳ میلیون هکتاری مراتع کشور و ظرفیت‌های آشکار و نهان آن اشاره و اظهار کرد: به طور دقیق باید مشخص شود که مراتع چه توانمندی‌هایی در زمینه حفظ ذخایر ژنتیکی، تولید علوفه و تولید گوشت قرمز و دیگر اثربخشی‌ها دارند.

وی ادامه داد: با تشکیل و توسعه تعاونی‌های مرتعداری، امر مدیریت و بهره‌برداری مراتع در قالب طرح‌های مرتعداری به ذی‌نفعان حقیقی (دامداران، ساکنان و بومیان) احاله می‌شود و در این صورت است که خود مردم با انجام بذرکاری، اقدامات بیومکانیکی و به ویژه بیولوژیک، شروع به غنی‌سازی و تقویت ظرفیت مراتع می‌کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: دفتر آموزش و ترویج باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مرتع داران و روستاییان فعالیت خود را از جنبه تسهیلگری افزایش دهد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیریت درست عرصه‌های منابع طبیعی را مدیریت از پایین به بالا در هرم مدیریت برشمرد و با تاکید بر اجرای منطقه‌ای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌های منابع طبیعی بخصوص مرتعداری افزود: برای مردمی‌سازی درست، ما ناگزیریم برای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌ها به صورت منطقه‌ای عمل کنیم یعنی این انتظار نیست که مثلاً در کل سطوح مرتع کشور به یکباره اجرا شود.

‌بنا بر این گزارش، تا انتهای سال ۱۴۰۲ و در راستای مردمی‌سازی طرح‌های منابع طبیعی در سطح کشور، ۲۰ صندوق ملی منابع طبیعی، ۱۲۰ اتحادیه استانی و ۴۲۵ تعاونی فراگیر در ۴۰۰ سامانه عرفی تشکیل شده که حدود ۱۰۰ هزار خانوار بهره‌بردار را تحت پوشش قرار می‌دهند.

کد خبر 6098031

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • فرآیند پرورش و پردازش گوشت مرغ در مدرن ترین مرغداری و کارخانه آمریکا (فیلم)
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت