Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جهت کاهش نرخ بیکاری در منطقه بخش خصوصی می تواند زمینه اشتغال جوانان را فراهم آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازپایگاه خبری اوشیدا؛ دانیال محبی در اولین سفر خود به سیستان با حضور در شورای اداری که در محل فرمانداری زابل برگزار شد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به سیستان و بلوچستان دارند بنابراین وظیفه تمام مسئولان منطقه رفع مشکلات منطقه و ارتقا خدمات می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر، عدم تحقق حق آبه از سوی افغانستان و در پی آن پدیده ریزگردها و از بین رفتن مشاغل بومی انتظار می رود دانشگاه در این زمینه فعال شده و راهکارهای علمی و عملی را ارائه دهد.

محبی تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات منطقه باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کرد و با برنامه ریزی دقیق در مسیر گشایش گره ها گام برداشت که در این راستا استانداری سیستان و بلوچستان تمام توان خود را به کار گرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: سیستان و بلوچستان از نعمت نیروی جوان تحصیلکرده برخوردار است بنابراین با بهره گیری از این ظرفیت و سایر فرصت های موجود در استان و همگرایی و هم افزایی باید در مسیر توسعه سیستان و بلوچستان تلاش شود.

وی اذعان کرد: در حال حاضر در تمامی نقاط سیستان و بلوچستان انواع طرح های اساسی و کاربردی در حال اجرا و یا احداث است که این خود نشان از روزگار درخشان برای این خطه دارد.

در ادامه معاونت استاندار و فرماندار ویژه زابل عنوان کرد: علیرغم تلاش های فراوان هنوز مشکلاتی در منطقه وجود دارد که در این راستا مهم ترین مشکل موجود خشکسالی است چرا که بیشتر معضلات موجود از این پدیده نشات می گیرد.

هوشنگ ناظری خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب به ۴۶ هزار هکتار از مزارع سیستان یکی از مهم ترین پروژه های در دست اجرا در منطقه به شمار می رود که با توجه به اهمیت آن به دستور مقام معظم رهبری مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای تکمیل این طرح اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت برق نهبندان به زابل، از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخوردار است و با تکمیل آن مشکل برق شهرستان‌های سیستان رفع خواهد شد.

ناظری با اشاره به اینکه با توجه به نیاز منطقه سه بیمارستان در سیستان ساخته شده است، اذعان کرد: با تصویب هیئت دولت معبرهای موقت مرزی بش دلبر، تخت عدالت و شاهگل در شهرستان‌های نیمروز، هیرمند و زهک رسمیت خواهند یافت.

در ادامه این جلسه امام جمعه زابل اظهار کرد: طبق گفته استاندار سابق درآمد سالیانه مرز سیستان ۲۵۰ میلیارد تومان است بنابراین انتظار می رود با توجه به مشکلات سیستان و عدم تکمیل طرح ها به ویژه بزرگراه زابل به زاهدان بخشی از این درآمد به سیستان اختصاص یابد.

حجت الاسلام علی اکبر کیخا اظهار کرد: فعالیت های اقتصادی انجام شده در منطقه باید در سفره مردم مشاهده شود که در این راستا با مدیریت صحیح مرز می توان به این نتیجه دست یافت.

وی با بیان اینکه سو مدیریت و نبود مدیریت پایدار دو دلیل اصلی عدم پیشرفت منطقه به شمار می رود، اظهار کرد: خشکی تالاب هامون مشکلات بسیاری را برای منطقه رقم زد به طوری که هزاران نفر بیکار شدند بنابراین سیستان نیاز به توجه بیشتر از سوی دولتمردان دارد.

امام جمعه زابل خاطرنشان کرد: بارها مطالبات مردم از طریق خطبه های نماز جمعه به گوش استاندار سابق رسیداما وی تنها وعده داد و در نهایت وعده ها محقق نشد اما با این حال با توجه به شناختی که از استاندار فعلی وجود دارد انتظار می رود مطالبات مردم عملی شود.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  محمدرضا اکبری مشاور علمی و فناوری استاندار و راهبر زنجیره‌های ارزش استان گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ امسال با یک تفاوتی برگزار شده که وزارت کشور در بحث اقتصادی تحت عنوان زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان، یک سالن اختصاصی برای معرفی ظرفیت‌های توسعه محصولات و زنجیره‌های با ارزش هر استان ایجاد کرده است.
محمد رضا اکبری گفت: در این نمایشگاه ۳۱ استان و هر استان با دو محصول از زنجیره‌های اولویت‌دار اصلی با زنجیره‌ای از تامین مواد اولیه تا بازاریابی و کسب و کار به نمایش گذاشته شده است.
مشاور استاندار تصریح کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه هم افزایی و برقراری ارتباط بین سایر استان‌ها با یکدیگر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های صادراتی بازرگانان داخلی و خارجی که در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند، است.
وی افزود:در این نمایشگاه  شاهد بازدید برخی از وزرا، مدیران و دولت مردان موثر اقتصادی و توسعه زنجیره‌های ارزشی راهبردی از غرفه استان سیستان و بلوچستان بودیم.

اکبری تاکید کرد: دراثنای برگزاری نمایشگاه مذاکراتی در حوزه تجارت بین‌الملل با تولید کنندگان و توزیع کنندگان زنجیره‌های ارزشی راهبردی بین استان‌ها و کشور‌های مختلف انجام شد.
مشاور استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشور‌های متعددی از جمله، افغانستان، پاکستان، چین وهند در این نمایشگاه حضور داشته اند.
وی در ادامه گفت: آگاهی از ظرفیت‌های استان‌های مختلف فرصت بسیار خوبی به ویژه برای استان سیستان و بلوچستان است که نوید بخش تحولات مثبت در عرصه‌های تولید و صادرات خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند