Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاهیجان - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، چهار هزار و 616 طرح صنعتی در کشور به بهره برداری رسیده که این تعداد، تا پایان سال، به شش هزار واحد می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمود نوابی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از 2 واحد صنعتی در شهرک صنعتی رودسر اظهار داشت: ستاد اقتصاد مقاومتی میزان اشتغالی که برای حوزه صنعت، معدن و تجارت برای سال جاری پیش بینی و ابلاغ کرد؛ 255 هزار شغل بود که تاکنون 375 هزار شغل ایجاد شده و تا پایان سال این رقم به 450 هزار شغل می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: هدف گیری برای سال آینده در حوزه صنعت ، معدن و تجارت، 530 هزار شغل است که 10هزار شغل در زمینه کسب و کارهای نوین در نظر گرفته شده تا حرکت جدیدی در این زمینه ایجاد شود.
نوابی تصریح کرد: بخش شرکت های بزرگ موضوعی و تخصصی صادراتی درچرخه صنعت کشور وجود ندارد و در این زمینه بیشتر بازار روسیه و قطر فعال هستند ولی هم اکنون در کشور ما با کد صادراتی کالا صادر می شود که باید در این زمینه شرکت هایی تخصصی ایجاد شوند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در کشور جای شرکت های بزرگ بسته بندی و صادراتی خالی است، گفت: باید شرکت های بزرگ بسته بندی ایجاد شوند و بتوانند طبق سفارش بسته بندی کنند و اگر در استان گیلان، شرکت های بزرگ تخصصی بسته بندی تمایل به سرمایه گذاری داشته باشند؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به آنان کمک می کند تا این واحدهای بزرگ راه اندازی شده و بتوانند کمک کنند.
وی یکی از ظرفیت های خالی در کشور را تولید پارچه مشکی ذکر و خاطرنشان کرد: تاکنون این پارچه ها توسط کشورهای ژاپن و سوئیس برای ایران تولید می شد درحالیکه در داخل، ظرفیت تولید 50میلیون متر پارچه مشکی با فناوری نانو وجود دارد که توسط بنیاد مستضعفان، یک واحد با ظرفیت تولید 10میلیون متر در استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده است.
وی با یادآوری ظرفیت صنعت نساجی گیلان، بر لزوم اهتمام به احیاء این صنعت در استان با توجه به ظرفیت پیش گفته تاکید کرد.
به گفته نوابی، قبل از پیروزی انقلاب 2 شهرک با یک هزار واحد صنعتی در کشور وجود داشت ولی هم اکنون 84 هزار واحد صنعتی در کشور فعال است ضمن اینکه 800 شهرک و ناحیه صنعتی نیز در کشور وجود دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این مراسم گفت: بازارهای 300میلیون نفری منطقه ظرفیت مناسبی است که پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان استان قرار دارد.
فرهاد دلقپوش با اشاره به حمایت از تولید صادرات محور در گیلان افزود: با ایجاد واحدهای صنعتی باید بتوانیم برای جوانان جویای کار استان در سایه رونق تولید، اشتغال ایجاد کنیم و از این محرومیت سبز بیرون آییم.
به مناسبت دهه مبارک فجر، با حضور سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سردخانه پنج هزار تنی و شرکت صنایع بسته بندی سبزیجات در شهرک صنعتی رودسر افتتاح شد. در مجموع با افتتاح دو واحد صنعتی یادشده، برای 41 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار:فرهادنظرپور**انتشاردهنده:کبیری
7294/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر آمارهای منتشرشده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته، ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل، ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

براساس این گزارش، مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093986 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات