Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیر روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برنامه های شهرداری تهران بمنظور هر چه باشکوه تر برگزاری سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی ۲۲ بهمن را تشریح کرد.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، اعظم ابراهیمی با اعلام این مطلب در خصوص برنامه های شهرداری تهران بمناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی ۲۲بهمن گفت: ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران شامل ۲۳ کمیته است و در این راستا کمیته اجرایی (شهرداری تهران) با هشت کارگروه اقدامات اجرایی و وظایف محوله خود را در ده مسیر تعیین شده برنامه ریزی و اجرا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی در ادامه مسیرهای ده گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن به سمت میدان آزادی را برشمرد و گفت:مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی ، میدان آزادی،مسیر شماره ۲ : مسجد جامع ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت الله سعیدی ، میدان آزادی، مسیر شماره ۳: مسجد امام هادی(ع)، بلوار معلم، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی، مسیر شماره ۴: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان کارگر، خیابان آزادی، میدان آزادی، مسیر شماره ۵: مسجدالجواد(ع)، میدان ۷ تیر، خیابان شهید مفتح ، خیابان آزادی، میدان آزادی، مسیر شماره ۶: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان آزادی، میدان آزادی،مسیر شماره ۷ : مسجدالمهدی(عج)، خیابان ستارخان، خیابان آزادی، میدان آزادی، مسیر شماره ۸: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، خیابان توحید، خیابان آزادی ، میدان آزادی، مسیر شماره ۹: مسجد امام سجاد(ع)، خیابان اشرفی اصفهانی، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی، مسیر شماره ۱۰: مسجد امام جعفر صادق(ع) فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی، مسیرهای ده گانه راهپیمایی ۲۲بهمن می باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: تمامی مناطق ۲۲گانه شهر تهران بویژه مناطق ۲ ، ۵ ، ۶ ، ۷ ، ۹ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲ ، ۱۷ ، ۱۸ ،۲۱در روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه در صورت بارش نزولات آسمانی در آماده باش کامل خواهند بود و هماهنگی های لازم در این راستا انجام شده است.

اجرای مراسم نورافشانی در ۴ نقطه اصلی شهر

ابراهیمی در ادامه تصریح کرد:فضاسازی و تزئین میادین و خیابان های اصلی شهر تهران با نصب بنرهای تبلیغی، پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم های الوان، آذین بندی ویژه برج آزادی، طراحی، تهیه و نصب بنرهای ویژه جایگاه یوم الله بیست و دوم بهمن و محدوده آن و اطراف میدان آزادی، تزئین و زیباآرایی ویژه جایگاه مراسم یوم الله ۲۲ بهمن،انجام تبلیغات محیطی در مسیرهای منتهی به میدان آزادی به ویژه خیابان های آزادی، انقلاب ، محمدعلی جناح و آیت الله سعیدی،تبلیغات ویژه بر روی عرشه پل های عابر پیاده با جملاتی از امام راحل و مقام معظم رهبری با مضامین انقلاب اسلامی، دهه فجر و شهدای والا مقام، نصب پرچم های بزرگ جمهوری اسلامی ایران بعنوان نماد ملی و پرچم های الوان در سطح شهر و مراکز مهم، به پرواز در آوردن تعداد ۶هزار عدد بادکنک و نیز برگه های رنگی مزین به جمله دهه فجر مبارک باد از فراز برج آزادی در یوم الله ۲۲ بهمن،اجرای مراسم نورافشانی در ۴ نقطه اصلی شهر(میدان آزادی،برج میلاد،بوستان ولایت و اراضی عباس آباد) و… از جمله برنامه های شهرداری تهران در این مراسم می باشد.

گلباران مسیر راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن با۲۲۰هزار شاخه گل

به گفته ابراهیمی مسیر راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن (میدان آزادی و مسیرهای راهپیمایی) با ۲۲۰ هزار شاخه گل گلباران خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص اقدامات کارگروه ایمنی (سازمان آتش نشانی) گفت: ۱۲۶ تیم عملیاتی با  ۱۵۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و ۳۷۲ آتشنشان در طول مسیرهای راهپیمایی مستقر خواهند شد که حلقه اول شامل  ۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به همراه ۲۲ آتشنشان در میدان آزادی و حلقه دوم با ۱۴۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به همراه ۳۵۰ آتشنشان در طول مسیرهای راهپیمایی مستقر خواهند شد.

وی در ادامه افزود:همچنین برای حفظ و نگهداشت ویژه و پاکیزه سازی قبل،حین و پس از مراسم ۱۸۲۰ نفر کارگر رفت و روب ،۳۸ کامیونت حمل زباله، ۲۰جاروب بزرگراهی، ۵۴خاور روباز، ۲۳ تانکر آب، ۱۱ دستگاه خودرو جدول شور و… اقدام به پاکسازی مسیرهای راهپیمایی خواهند کرد.

ابراهیمی در ادامه افزود: به منظور کنترل سد معبر و مباحثی از این دست در مسیرهای فوق، ۱۳۹ اکیپ معبربان و شهربان نیز در برخی از مناطق و در معابر اصلی با ۴۱۷ نفر نیروی اجرایی از مناطق، مستقر می شوند.

برپایی پردیس های فرهنگی ۸گانه در طول مسیر راهپیمایی

به گفته ابراهیمی اقداماتی چون آذین بندی میادین و معابر با استفاده از ریسه های نوری و پارچه ای، برپایی پردیس های فرهنگی ۸گانه در طول مسیر راهپیمایی، برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، برپایی ایستگاه اطلاع رسانی و آموزش تفکیک پسماند، برپایی نمایشگاه بهترین کاردستی ها از دورریختنی ها و… از جمله اقداماتی است که انجام خواهد شد.

true برچسب ها : دهه فجر شهرداری تهران معاونت خدمات شهری شهرداری تهران true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: این ۴خط عبارت بود از خط یک: میدان توپخانه - دروازه قزوین، خط ۲: میدان توپخانه - انتهای امیریه، خط ۳: میدان توپخانه - بازار و شاهپور و خط ۴: میدان توپخانه - گارماشین (ری جنوبی). همچنین خطی بین دروازه دولت و بازار کشیده شد که پس از یک سال و دو ماه بهره‌برداری، برچیده شد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

تا سال ۱۳۱۷ علاوه بر ۴ خط گذشته، خط ۵ از میدان شاه(قیام) تا میدان گمرک و خط معروف به تهران - شهرری هم به ۴ خط قبل اضافه شد. این خط آخری از جلوی انبارگندم خیابان ری، روبه روی خیابان صفاری(شهید حداد عادل) به سوی حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت می‌کرد.

از سال ۱۳۱۷ تا ۱۳۲۰ به علت گسترش تهران و ازدیاد جمعیت، ۴ خط دیگر به خطوط اتوبوسرانی اضافه شد و برای اولین بار خطوط جدید به دروازه دولت، میدان ۲۴ اسفند (انقلاب)، حشمت‌الدوله شرق و خیابان نادری راه پیدا کرد. وزارت فوائد عامه و تجارت، تحت مدیریت مهدی‌قلی هدایت، ملقب به مخبرالسلطنه، در دوره صدارت دکتر محمد مصدق لایحه‌ای را در یک ماده واحده و ۱۲ تبصره به مجلس برد و موفق شد رآی مثبت مجلس را در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۳۱ جلب کند.

بر اساس این قانون که امضای محمد ذوالفقاری، نایب‌رئیس هفدهمین دوره مجلس شورای ملی، پای آن بود، امتیاز احداث خطوط اتوبوسرانی و نقل و انتقال مسافر به طور دسته‌جمعی در داخل هر شهر و حومه به شهرداری‌ها واگذار شد.

از ۱۵ دی۱۳۳۲ روش کار در خطوط اتوبوسرانی تهران کمی تغییر کرد و بلیت ژتونی (پولک فلزی) و باجه بلیت‌فروشی راه‌اندازی شد و دولت وقت به منظور نوسازی ناوگان شهری تعدادی اتوبوس مرسدس بنز از آلمان وارد کرد.

با تامین شدن بودجه و امکانات دولتی، اولین شرکت سهامی اتوبوسرانی عمومی کشور در تهران با عنوان «شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه» با سرمایة ۳۰۰ میلیون ریالی در ۲۵ فروردین ۱۳۳۵ به ثبت رسید و محل آن در ساختمان شهرداری تعیین شد.
اولین خط اتوبوسرانی تهران در ۱۴ تیر ماه سال ۱۳۳۵ با ۸۰ دستگاه اتوبوس در مسیر بازار تا میدان امام حسین (ع) در حضور نمایندگان مجلس شورای ملّی وقت و تعدادی از وزرا افتتاح شد. از زمان افتتاح در تیر تا مهر ماه، سه خط دیگر نیز در شهر آغاز به کار کرد. در نهایت شرکت واحد در سال اوّل با ۱۷۳ اتوبوس و ۵ خط فعالیتش را آغاز کرد.

کد خبر 848049 برچسب‌ها حمل و نقل هویت شهری خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس

دیگر خبرها

  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی حمایت از طرح «نور» در اهواز
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع/ اعلام مسیرهای جایگزین
  • ممنوعیت‌های تردد درمحدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام صادق(ع)/اعلام مسیرهای جایگزین
  • محدودیت‌های ترافیکی در میدان صادقیه تهران
  • محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)