Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برند جيلي در کشورمان به عنوان اولين عرضه کننده خودروهاي با کيفيت چيني در سال 93 مطرح شد، در آن زمان شرکتي به نام جيليران از زير مجموعه هاي هولدينگ خانواده گرامي واردات سري EC7 از خانواده امگرند را در دستور کار خود قرار داده بود و براي دوسال متوالي نيز با عملکردي قابل توجه موفق به فروش حدودا 20 هزار دستگاهي اين خودروها در بازار ايران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با اين وجود پس از تغيير قوانين واردات و بروز مشکلاتي در سال 2014، عملکرد جيليران رفته رفته دچار اخلال شد و در نهايت اين شرکت پس از عرضه ناموفق کراس اوور X7 از چرخه واردات خودرو کنار رفت.
اما حالا جيلي قصد دارد تا بار ديگر شانس خود را در بازار ايران بيازمايد و در همين رابطه علاوه بر مونتاژ مدل اقتصادي GC6 توسط بم خودرو به سراغ واردات مدل هاي لوکس امگرند و کراس اوور توربو NL3 به واسطه هولدينگ ناصح (شرکت مادر ايرتويا و نگين خودرو) رفته است.

بدين ترتيب شرکت جديدي با اسم آرين خودرو پارس شکل گرفته که وظيفه واردات محصولات جديد جيلي به بازار ايران را بر عهده دارد و به لطف تجربه مديران اين شرکت در زمينه واردات خودرو، به نظر مي رسد که مي توان شانس موفقيت زيادي را براي اين مجموعه قائل شد.

در بازار جهاني نيز کمپاني جيلي که اين روزها بسيار دست به جيب شده، و ظاهرا قصد دارد بخشي از سهام دايملر را خريداري کند. بر اساس برخي گزارش ها اين غول اقتصادي چيني براي خريد 3 الي 5 درصد از سهام دايملر دورخيز کرده و خبر آن در روزهاي آينده رسما انتشار خواهد يافت.
در صورت عملي شدن اين اتفاق و تصاحب سهم 5 درصدي، جيلي بعد از Kuwait Investment Authority و BlackRock سومين سهامدار بزرگ منفرد دايملر خواهد بود. دو شرکت ياد شده به ترتيب داراي سهم 6.8 و 6 درصدي از دايملر هستند.

اقدام جيلي در خريد سهام دايملر چندان هم تعجب برانگيز نيست، زيرا اين شرکت نوامبر گذشته نيز تلاش هايي را در اين راستا انجام داده بود. در آن مقطع زماني دايملر پيشنهاد 4.5 ميليارد دلاري چيني ها را رد کرد.
به گفته منابع حوزه صنعت خودرو، جيلي علاقه زيادي به حضور فعالانه در مجموعه دايملر داشته و مي خواهد با ايجاد يک شرکت مشترک (جوينت ونچر) و بهره گيري از تکنولوژي ژرمن ها، اتومبيل هاي برقي توليد کند. بد نيست بدانيد در زمان کنوني دايملر همکاري مشابهي را با BYD و BAIC در چين دارد.

در روزهاي آغازين سال جديد ميلادي بود که جيلي اعلام کرد بزرگ ترين سهامدار گروه ولوو (AB Volvo) شده است. اين گروه اقتصادي بزرگ چيني به غير از گروه ولوو مالکيت شرکت هاي ديگري مثل پولستار، لينک اند کو، LEVC، پروتون، لوتوس و Terrafugia را نيز بر عهده دارد.
جيلي هفته گذشته با معرفي سرويس LEVC TX و نسخه برقي تاکسي هاي معروف لندن به نوعي عزم خود را براي پيشتازي در عرصه حمل و نقل الکتريکي نشان داد. پيش از اين چيني ها توليد سالانه 36,000 تاکسي براي کشورهاي مختلف را هدفگزاري کرده بودند.

در کنار تاکسي، جيلي با همکاري يک شرکت سازنده کاميون هاي برقي با نام Via از سال 2019 کاميون هايي براي سرزمين مادري و قاره آمريکا توليد خواهد کرد. همچنين با کمک ولوو، جيلي نخستين شرکت چيني خواهد بود که در اروپا خودرو توليد مي کند. طبق برنامه ريزي ها اين اتفاق اواخر امسال رخ خواهد داد.
در هر حال بايد منتظر ماند و ديد که در روزهاي آينده مقامات دايملر چه پاسخي به درخواست چيني ها مي دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی گفت: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند.

بیشتر بخوانید؛ آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی

وی گفت: رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

شهردار تهران ادامه داد: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها درحال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی تصریح کرد: درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229393 برچسب‌ها ناوگان تاکسیرانی

دیگر خبرها

  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • چری در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ با رویکرد «اکوسیستم متنوع»
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی