Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن - ایرنا - تحقیقات ژنتیکی به ‌عمل‌آمده از استخوان‌های مردی که گفته می‌شود متعلق به 10 هزار سال پیش است نشان می‌دهد که اجداد انگلیسی‌ها افرادی با پوست تیره بوده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این تحقیقات از سوی دانشمندان موزه طبیعی بریتانیا و دانشگاه کالج لندن (UCL) بر روی بازمانده استخوان‌هایی که در سال 1903 میلادی در غاری به نام «گوو» واقع در جنوب انگلیس یافت شده، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشمندان پس از انجام مراحل شبیه‌سازی، به چهره مرد جوانی دست یافتند که پوستی سیاه، چشمانی آبی و موهایی مجعد داشته است. آن‌ها وی را 'مرد چدار' نام‌گذاری کرده‌اند.
به گفته دانشمندان ، مرد چدار تغذیه مناسبی داشته اما در سن 20 سالگی از دنیا رفته است.
گفتنی است که در جریان عملیات شبیه‌سازی، محققین پس از ایجاد حفره‌ای ریز در استخوان‌های پشت گوش و نمونه‌برداری از آن، دست‌کم سه ماه مشغول بازسازی چهره مرد چدار بوده‌اند.
دانشمندان می گویند که مردمان چداری، 11 هزار و 700 سال پیش از اروپا وارد انگلیس شده اند. هرچند مورخین بر این باورند که تاریخ زندگی بشر در انگلیس به 900 هزار سال می رسد اما یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد که نسل اکثر انگلیسی ها در آن دوره از بین رفته و جای خود را به نژادهای تازه وارد داده اند.
این تحقیقات همچنین نشان می دهد که رنگ پوست روشن در بین اروپایی های شمالی بسیار دیرتر از آنچه که گمان می رود، به وجود آمده است.
شبک**اروپام ** هـ ن **1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نیروهای زمینی خود را به غزه اعزام نخواهد کرد، رسانه انگلیس تلگراف نوشت احتمالا نیروهای انگلیسی جهت آنچه «کمک‌رسانی در ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه» خوانده شده، در این باریکه مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز جمعه مدعی شد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از این مقام ارشد نظامی گزارش کرد که ظاهرا ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده پیشتر گفته بود که یک «طرف سوم»، مسئول رانندگی کامیون‌ها در امتداد یک مسیر به سمت ساحل خواهد بود؛ مسئولیتی که طبق آنچه تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش کرده است، می‌تواند توسط نیروهای انگلیسی ایفا شود.

البته بی‌بی‌سی گزارش داد که هنوز هیچ تصمیمی توسط دولت انگیس رسما اعلام نشده و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم آن را هنوز مطرح نکرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس گفت: «بسیار حیاتی است که مسیرهای بیشتری را برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه ایجاد کنیم و بریتانیا هم نقش پیشرویی را در ارائه کمک‌ها ایفا می‌کند.»

مقام آمریکایی مذکور گفته است: «حجم کمک‌های بشردوستانه‌ برای غزه از مسیر دریایی حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار