Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید به این عوارض گوارشی عادت کرده باشیم ولی تمام آنها در درازمدت همراه با مشکلات سلامتی دیگری خواهند بود.

راهنمایی های زیر در بهبود شرایط گوارشی و از بین بردن علائم سوء هاضمه موثر خواهند بود؛ هر چند قبل از بکارگیری آنها باید حتما با پزشک معالج تان مشورت کنید:

مصرف آب لیمو: اثرگذارترین روش برای هضم راحت تر، چکاندن آب یک یا دو لیمو ترش تازه در آب و نوشیدن آن، هر روز صبح قبل از صبحانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوشیدنی ساده به پاک شدن معده از هرگونه مواد باقی مانده و حذف هر نوع اسید کمک خواهد کرد.

مصرف آب یا سرکه سیب: مصرف این دو نوشیدنی در فاصله میان صبحانه و نهار در تسریع و تسهیل هضم به شما کمک می کند. این نوشیدنی میزان اسیدهیدروکلریک را در دستگاه گوارشی متعادل نگه میدارد.

پرهیز از نوشیدن آب سرد هنگام صرف غذا: توجه داشته باشید که مایعات سرد سرعت فرآیندهای گوارشی را کاهش می دهد. اگر شما مایل هستید که به همراه خوردن، نوشابه سرد نیز مصرف کنید، بهتر است به جای مصرف آن به همراه غذا، پس از خوردن، آب و یا چای گیاهی را انتخاب کنید. علاوه بر این نکته باید توجه داشته باشید که کافئین و الکل نیز می توانند باعث تولید بیش از حد هیدروکلراید در دستگاه گوارشی شما شود.

استراحت دادن به دستگاه گوارش: هر چند وقت یک بار، روزه های سبکی بگیرید. البته این روزه ها نباید بیشتر از ۲۴ ساعت طول بکشند و در طول آن باید تا حد امکان آب میوه و سبزیجات میل کنید.

بیشتر بخوانید: 4 درمان طبیعی برای کاهش ورم معده

جویدن کامل غذا: جویدن فقط مواد غذایی را برای هضم راحت تر خرد و کوچک نمی کند، بلکه سیگنالهایی را به اندامهای گوارشی (معده، پانکراس و …) می فرستد که اسید معده و آنزیم های مربوطه ترشح شده و برای هضم غذاهای دریافتی آماده باشند.

مصرف مواد غذایی ترکیب شده: این ترکیب غذایی شامل سه نوع اصلی غذا و سوخت مانند کربوهیدارت ها (نان، سیب زمینی و برنج)، پروتئین ها (گوشت، لبنیات، آجیل و سویا) و چربی ها (روغن مایع و آوکادو) است. البته از نظر کارشناسان، از همه این ترکیبات در یک وعده غذایی نباید استفاده کرد به عنوان مثال بهتر است کربوهیدرات ها و پروتئین ها جداگانه مصرف شوند.

مصرف گیاهان دارویی: از جمله این گیاهان می توان به توت قرمز، هل، میخک، رازیانه، زنجبیل و دارچین اشاره کرد.

منبع:آوای سلامت

انتهای پیام/

برای از بین بردن علائم سوء هاضمه، 7 گام سالم بردارید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران گفت:هزار و ۱۶۷ کیلوگرم موادغذایی غیر قابل مصرف و غیربهداشتی در این شهرستان کشف، جمع‌آوری و نابود شد. یعقوب مظفری گلوگاهی گفت: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.   وی افزود: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.   مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد