Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برنده شدن جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط دو مولف و نویسنده از این استان خبر داد.

یوسف امینی افزود: مراسم پایانی سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهوری دیروز در تالار وحدت تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم نویسندگان ومولفان خراسان رضوی در دو بخش هنرهای تجسمی و نثر معاصر موفق به کسب جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شدند.
وی گفت: در بخش هنرهای تجسمی کتاب 'شاهکارهای هنری در آستان قدس رضوی، کتیبه های صحن عتیق' تالیف مهدی صحراگرد و در بخش نثر معاصر رمان تاریخی 'بی کتابی' نوشته محمدرضا شرفی خبوشان موفق به دریافت عنوان کتاب سال شدند.
کتاب 'شاهکارهای هنری آستان قدس رضوی' آذر ماه امسال به عنوان کتاب سال خراسان رضوی نیز معرفی شده بود.
در این دوره از جایزه کتاب سال، داوران در 72 گروه آثار تولید شده در سال 1395 را بررسی کرده‌اند که از جمله این گروهها می توان به کلیات، فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، دین، علوم‌ اجتماعی، زبان، علوم ‌کاربردی، هنر، ادبیات و تاریخ اشاره کرد.
در سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در نهایت ۲۸ اثر تالیفی، ۱۳ اثر ترجمه ای و دو اثر تصحیحی انتخاب و به عنوان برگزیده و یا شایسته قدردانی تعیین شدند.
سی ‌و پنجمین دوره جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال با هدف حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران سراسر کشور و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد

استاندار خراسان شمالی حج را یک کنگره عظیم جهانی دانست و گفت: رفتار و منش زائران ایرانی باید در حج الگو باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت_ در همایش متمرکز آموزش زائران حج تمتع خراسان شمالی اظهار کرد: زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند، لذا حضور، اعمال و کردار زائران بیانگر شخصیت آن‌ها در جمهوری اسلامی است.

وی افزود: آموزش‌های زائران قبل از انجام حج تمتع موجبات آرامش آنها در اجرای اعمال حج خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی از حج به عنوان کنگره عظیم جهانی یاد کرد و بیان داشت: در این کنگره از سرتاسر جهان با هر زبان و فرهنگی ورود پیدا می‌کنند، اما در قالب یک فرهنگ و فارغ از هر نوع ژستی اعمال خود را انجام می‌دهند.

حسین‌نژاد گفت: تمام زائران در یک لباس مشترک و به دور از غرور حرکت عظیمی را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: اعمال حج درس‌های بزرگی را در دنیایی از معرفت و آئین‌ها به زائران خواهد داد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تمام حرکات و اقدامات زائران باید الگو باشد، روی داشتن نظم و انضباط به عنوان یک ضرورت برای زائران جمهوری اسلامی تاکید کرد.

کد خبر 750451

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید