Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور عمرانی و فنی استاندار کرمان جمعیت ساکن در بافت‌های فرسوده شهری استان کرمان را براساس سرشماری سال 95؛ حدود 288 هزار و 124 نفر اعلام کرد و افزود: در رفسنجان، کرمان، راور، زرند و سیرجان طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده آنها آماده شده است.

به گزارش ایسنا، "مصطفی آیت‌الهی‌موسوی " صبح امروز 19 بهمن‌ماه در جلسه بازآفرینی شهری با حضور رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس گفت: در راستای بازآفرینی مناطق شهری و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، طرحی مبنی بر رفع بافت‌های فرسوده در استان کرمان تهیه و تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمین دولتی و ایجاد تاسیسات زیربنایی که به عنوان آورده دولت هستند در اختیار توسعه‌گرها، سرمایه‌گذار و سازنده‌ها قرار می‌گیرد، ضمن آن‌که تسهیلاتی با نرخ 9 درصد در اختیار توسعه‌گر قرار داده می‌شود که در این راستا توسعه‌گر نیز موظف است ساخت و ساز را انجام دهد و در نهایت واحدهای مسکونی را در اختیار مالکین بافت‌های فرسوده قرار دهد.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با بیان این مطلب که سهم دولت حدود 50 درصد و مابقی سهم توسعه‌گر است، تصریح کرد: در استان کرمان 71 شهر کرمان وجود دارد که 41 شهر استان دارای بافت فرسوده است.

وی جمعیت ساکن در بافت‌های فرسوده شهری استان کرمان را براساس سرشماری سال 95؛  حدود 288 هزار و 124 نفر اعلام کرد و افزود: در رفسنجان، کرمان، راور، زرند و سیرجان طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده آنها آماده شده است.

آیت‌الهی‌موسوی با اشاره به این‌که در استان کرمان ستاد بازآفرینی شهرستانی با ریاست استاندار شکل گرفته است، عنوان کرد: حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی در این زمینه، پروژه‌های عمران شهری و ... از جمله اقدامات این ستاد خواهد بود، ضمن آن‌که در حال حاضر در کلانشهرها برای بازسازی بافت‌های فرسوده وام 50 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی از آماده بودن طرح بازآفرینی شهری در رفسنجان خبر داد و مطرح کرد: در شهرهای استان کرمان خوشبختانه اراضی طرح شناسایی شده تا در صورت تایید استاندار کرمان، عملیات اجرایی این طرح‌ها در آینده نزدیک در شهرهای مختلف استان آغاز شود.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با اشاره به این‌که تسهیلات لازم برای این طرح در بودجه 97 پیش‌بینی شده است، اعلام کرد: عملیات اجرایی این طرح از امروز آغاز شد و در سال آینده به صورت جد پیگیری خواهد شد.

وی از اعلام آمادگی 17 توسعه‌گر برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: باید تراکم مناسب در داخل شهر ایجاد کنیم و بایستی در داخل محدوده شهر فضاهای فرسوده احیا شوند، لذا اراضی دولتی در بافت فرسوده برای این طرح نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف‌های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی تاکید کرد: در محدوده بافت‌های فرسوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد، این بناها جان مردم را در ۶۹۰ شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان‌ها است. این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای نوسازی این بافت‌های فرسوده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت‌ها هستند. همچنین ۴ چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده که راهکار این است ما با بسته‌های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم.

این مقام مسؤول تاکید کرد: بیش از ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی شهرسازانه را اجرا می‌کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان ۴۶۷ حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارائه خدمات می‌پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به ۲۰۰۰ حلقه برسانیم.

کد خبر 6094227 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار