Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اسدالهی گفت: برخی مراکز و متولیان فرهنگی، رسالت اصلی خود را از یاد برده اند و به مسائل خارج از حیطه کاری خود می پردازند. کار فرهنگی نمونه ای از کار های جهادی است که باید مد نظر قرار بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام شهریار اسداللهی در گفت و گو با خبرنگار زیتون، با اشاره به مشکلات فرهنگی، اظهار داشت: مسئله فرهنگ با تمام موضوعات، در حوزه های مختلف، ارتباط تنگاتنگی دارد،سیاست بدون فرهنگ، اقتصاد بدون فرهنگ، و حتی ورزش بدون فرهنگ را نمی توان تصور کرد، چراکه،  رفتارهای بدون فرهنگ، قالبی ناقص، از کارکردهای اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی مراکز و متولیان فرهنگی، رسالت اصلی خود را از یاد برده اند و به مسائل خارج از حیطه کاری خود می پردازند. کار فرهنگی نمونه ای از کار های جهادی است که باید مد نظر قرار بگیرد.باید در کنار مسائل مختلف حتی در اردوهای جهادی، مباحث مربوط به فرهنگ هم، در اولویت قرار بگیرد، به عبارتی در اردوهای جهادی که در مناطق بی بضاعت کشور اجرا می شود علاوه بر کارهای عمرانی، حرکات فرهنگی نیز باید انجام شود.

این کارشناس مسائل فرهنگی، افزود: به طور مثال در جریان زلزله اخیر که در غرب کشور اتفاق افتاد، مراکز فرهنگی وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام ندادند. در کنار ارسال کمک های مادی مردمی، خدمات فرهنگی نیز باید ارسال می شد، منظور از خدمات فرهنگی ارسال بسته های فرهنگی نیست،  منطقه غرب کشور، با توجه به تنوع اقوام مختلف،  نسبت به  سایر مناطق کشور، بیشتر در مقابل هجمه فرهنگی قرار می گیرد،  فرقه های ظاله وهابیت و بهاییت، به طور مشخص، در این مناطق حضور دارند و سرمایه گزاری های فکری فراوانی انجام می دهند.

وی اضافه کرد: فرقه وهابیت، به صورت مستمر در مناطق غرب کشور امکانات فراوانی را فراهم می کند، برگزاری کلاس های دینی و ترویج افکار وهابیت و بهاییت، از جمله کارهای  دشمنان است، ولی ما در بحث کار فرهنگی، کم کار یا بیکار بوده ایم، صرفا به اعزام چند طلبه و مبلغ، به مناطق زلزله زده اقدام کرده ایم که اکثر این ها هم به صورت خودجوش و مردمی، انجام گرفته است.

حجت الاسلام اسداللهی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی در مسئله فرهنگ، عدم شناخت موضوع است، زمانیکه از فرهنگ صحبت می شود، اذهان به سمت واجبات دینی، سوق پیدا می کند، در حالی که چنین نیست، منظور از فرهنگ، برگزاری نماز، احکام مربوط به روزه داری و مسائل دینی دیگر نیست، (البته اینگونه مسائل هم نیاز به ترویج و تشویق دارد)، بلکه مسائل مربوط به نوع رفتارهای موجود در جامعه است. باید و نباید هایی که در قالبی به نام فرهنگ گنجانده می شود.

وی تصریح کرد: لازمه کار فرهنگی ورود به مسائل اجتماعی، است، با ورود به موضوعات اجتماعی، می توان داده های مختلف را تجزیه و تحلیل کرد، تحلیل مسائل اجتماعی و ایجاد ایده در این زمینه، می تواند راه گشای مشکلات فرهنگی باشد.حتی با حل مشکلات فرهنگی، بسیاری از مشکلات در زمینه های دیگر از جمله سیاست هم، حل شدنی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در 48 ساعت گذشته به راههای مناطق شهرستان زیرکوه  و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساختهای آب ، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می شود در صورت عبور در جاده های این مناطق بویژه راههای سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآوردهای اولیه حدود 300 دام هم دراین مدت تلف شده اند ، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن ، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد .

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده ، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم ، عشایر و روستائیان از حجم خسارتها تا حدودی کاسته شده اما ضروری است همچنان مردم به هشدارها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاهها و  ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارتهای ناشی از سیل  به بخشهای زیرساختی استان برآورد شود. 

 

دیگر خبرها

  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت