Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@03:10:18 GMT

تنها انقلاب آگاهانه دنیا، انقلاب اسلامی ایران است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۹۰۰۷۰

تنها انقلاب آگاهانه دنیا، انقلاب اسلامی ایران است

مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه میانه با بیان اینکه تنها انقلاب آگاهانه دنیا، انقلاب اسلامی ایران است گفت: امروزه مفهوم انقلاب در مورد مسائل گوناگونی مانند انقلاب صنعتی، اجتماعی، فکری و ... به کار می رود و منظور از آن، انقلاب های اجتماعی و بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام عادل ابراهیم نژاد در مراسم ویژه دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، عناصر یک انقلاب را در شرکت توده های مردمی، خشونت و تغییر ساختارهای اجتماعی و سیاسی جامعه برشمرد و اظهار کرد: «نارضایتی عمیق از وضع موجود، ظهور گسترش ایدئولوژی جدید، گسترش روحیه انقلابی، رهبری و نهادهای بسیج گر از دیگر عوامل آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «نهضت (جنبش) حرکتی معمولی دراز مدت است که ممکن است انقلاب، فقط بخشی از آن به شمار آید. نهضت، قیام کردن برای رسیدن به منظورهای اجتماعی و سیاسی است.»

مسئول تربیت و آموزش سپاه میانه در تفاوت انقلاب با دیگر پدیده ها بیان کرد: «تفاوت انقلاب با دیگر پدیده ها، تدریجی و جزئی است یعنی از سوی حاکمان که به صورت قانونی و مسالمت آمیز انجام پذیرد و بر خلاف انقلاب از سوی رژیم سیاسی حاکم و اموری که خشونت در آن راه ندارد.»

او شورش را حرکتی مقطعی که گاهی مقدمه حرکتی انقلابی است عنوان کرد و گفت: «بسیاری از مواقع مردم و تعدادی از آنها در مدت کوتاهی سرکوب می شوند یا فرو می نشینند.»

ابراهیم نژاد اضافه کرد: «اگر در دنیا تنها یک انقلاب، آگاهانه به وجود آمده است، آن انقلاب، انقلاب اسلامی ایران است که همه حاکمان و جوامع غربی به آن پی برده اند.»

این مسئول تاکید کرد: «در جنگ داخلی و مبارزه مسلحانه برای کسب قدرت، میان طرف های درگیر در یک کشور است. انقلاب اسلامی ایران حاصل نقش رهبری، مذهبی و ایجاد تغییر در خویشتن، معنویت گرایی سیاسی و فرامدرن بودن آن بود.»

سخنران مراسم، تنش های مردمی انقلاب را در سه مورد بیان کرد و گفت: «قیام میرزا کوچک حان در واکنش به فساد حاکم بر کشور، قیام شیخ محمد خیابانی برای ریشه کنی هرج و مرج در آذربایجان و قیام تنگستانی ها به حمایت علمای فارسی علیه نفوذ انگلستان در جنوب، نمونه بارز آنهاست.»

وی اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی(ره) را در نفی سلطنت، نقد مشروطیت و تبیین نظریه حکومت اسلامی توصیف کرد و گفت: «برنامه های جمهوری اسلامی بعد از انقلاب بر خدمات رسانی، مردم سالاری دینی، کشاورزی و دامداری، وضعیت روستاها، فرهنگ و هنر، بهداشت و سلامت و رشد علمی و آموزشی استوار بود.»

ابراهیم نژاد در باره جهانی شدن دین اسلام معتقد است: «انتظار و ظهور امام غایب(عج) در مذهب تشیع، مستلزم جهان شمولی در سرتاسر کره زمین است و دین اسلام این ویژگی را دارد که فراتر از زمان و مکان به حرکت درآید.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه هم اظهار کرد: «18 بهمن روز انقلاب اسلامی، اقتدار ملی، آمادگی دفاعی و امنیت پایدار نامگذاری شده است.»

دکتر علی سلیمی شاملو در تعرف اقتدار ملی اظهار کرد: «اقتدار ملی یعنی یک نظام قدرتمند و مستقلی داشته باشیم تا در برابر تهدیدات دشمنان بتوانیم از کشور خود دفاع کنیم.»

وی تصریح کرد: «باید این را بدانیم که اقتدار ملی کشور ایران، همیشه نقش دفاعی و بازدارندگی داشته و برای کشورهای دیگر، تهدید محسوب نمی شود.»

رئیس واحد میانه با بیان اینکه آمادگی دفاعی برای صیانت از مرزهای کشور بوده و این برای همه کشورها لازم و ضروی هست که در قرآن کریم نیز به آن اشار شده است خاطر نشان کرد: «داشتن جامعه باثبات، امن و توسعه یافته، بدون امنیت پایدار امکان پذیر نیست و این امنیت درس حوزه خواهد بود زیرا امنیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.»

سلیمی درباره نقش دانشگاه ها در ایجاد امنیت پایدار گفت: «دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی نقش اساسی در ایجاد امنیت دارند. در واقع با آموزش می توان توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به وجود آورد و بدون داشتن این سه شاخص، چنین امنیتی ایجاد نمی شود.»

وی اضافه کرد: «اگر ما در حوزه سیاست قوی باشیم ولی در حوزه اقتصاد خود را ضعیف نشان دهیم، هیچ وقت موفقیتی حاصل نخواهد شد و در این میان، نقش اساسی دانشگاه ها در حوزه آموزش انکار ناپذیر است.»

وی عنوان کرد: «نقش همه دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی اعم از علوم انسانی در امر سیاست و توسعه اجتماعی، فنی و مهندسی در اقتصاد، تولید علم و تکنولوژی و رشته کشاورزی در توسعه و امنیت غذایی می تواند مؤثر و مثمر ثمر واقع شود.»

مراسم ویژه دهه فجر (جشن انقلاب) از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی و کانون فرهنگی دانشجویی انعکاس با حضور دانشجویان، استادان، کارکنان و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در محل سالن آمفی تئاتر این واحد دانشگاهی برگزار شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند

به گزارش خبرگزاری مهر، «محسن رضایی» در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیروهای انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان دادند تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفت‌وگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

کد خبر 6096438 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • فیلم/ اشاره رهبر انقلاب به اعترضات دانشجویان دانشگاه‌های دنیا
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • بیداری امروز جوانان دنیا مرهون روشنگری رهبر انقلاب است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟