Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - مرکز رادیوتراپی و پزشکی هسته ای بیمارستان افضلی پور شهر کرمان امروز (پنجشنبه) با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هشتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، معاون برنامه ریزی، راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، استاندار کرمان، رئیس سازمان اورژانس کشور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در افتتاح مرکز رادیوتراپی و پزشکی هسته ای بیمارستان افضلی پور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت پیشرو طب کریمان در حاشیه این آیین گفت: این مرکز با هزینه 270 میلیارد ریال و در 2 هزار متر مربع و با سرمایه گذاری این شرکت احداث و تجهیز شده است.
ایمان مهدیان افزود: دستگاه شتاب دهنده خطی این مرکز رادیوتراپی از یکی از بزرگترین تولید کننده دستگاه های رادیوتراپی در دنیا خریداری شده است.
وی گفت: نوع دستگاه شتاب دهنده خطی واریان با قابلیت درمان هایی مثل پرتو دهی دقیق تر به مختصات تومور، پرتو دهی از جهات مختلف است که درمان های نوینی هستند.
وی با بیان اینکه چنین درمان هایی برای اولین بار در کرمان و حتی در کشور آورده شده است، گفت: بر اساس گفته نماینده وریان در ایران، این دستگاه شتاب دهنده خطی اولین دستگاهی با چنین قابلیت هایی در ایران نصب می شود.
وی بیان کرد: با نصب این دستگاه و افتتاح این مرکز سطح درمان استان کرمان از لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار گرفته است.
مهدیان بیان کرد: به دلیل اینکه این مرکز به عنوان مرکز جامع آنکولوژی و رادیوتراپی دیده شده، سایت براکی تراپی نیز در نظر گرفته شده است.
وی گفت: ساخت ساختمان مخصوص این دستگاه انجام شده و دستگاه براکی تراپی اچ دی آر در این ساختمان نصب می شود که در نوع خودش بی سابقه است.
وی اضافه کرد: سایت شیمی درمانی و درمانگاه نیز در این مرکز دیده شده و برای اینکه توسعه پایداری داشته باشیم بخش تحقیق و پژوهش نیز راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: امیدواریم با راه اندازی این مرکز در وضعیت درمانی بیماران سرطانی استان کرمان و استان های همجوار بهبود داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت پیشرو طب کریمان گفت: در مرکز رادیوتراپی و پزشکی هسته ای خدمات بر اساس تعرفه دولتی ارائه می شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال در بیمارستان سلامت اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پزشکی بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با تأمین اعتبار لازم توسط خیران و رایزنی با شرکت تأمین‌کننده در آخرین روزهای اسفندماه ۱۴۰۲، دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال (DDR) در بیمارستان سلامت اهواز راه‌اندازی و آماده بهره‌برداری شد.

رئیس بیمارستان سلامت اهواز افزود: با راه‌اندازی دستگاه جدید رادیولوژی در این مرکز و با توجه به حجم مراجعات روزانه به اورژانس بیمارستان و بیماران بستری، سرعت خدمت رسانی به مراجعین افزایش می‌یابد.

پزشکی ضمن تقدیر از خیران عرصه سلامت و معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: علاوه بر هزینه ۳۵ میلیارد ریالی خرید دستگاه که توسط خیران تأمین اعتبار شده نیز برای نصب، راه‌اندازی و ایجاد فضای فیزیکی، مبلغ هشت میلیارد ریال از طریق منابع دانشگاهی تأمین شده است.

کد خبر 6056769

دیگر خبرها

  • آمادگی حوزه بهداشت و درمان زنجان برای خدمت‌رسانی درتعطیلات نوروز
  • تجهیز بیمارستان امام خمینی مهاباد به دستگاه انژکتور سی تی اسکن
  • بیمارستان توتونکاران رشت تعطیل شد
  • اختصاص دومین دستگاه «سی تی اسکن» به بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه
  • ️نصب دستگاه پت سی تی در بزرگترین بیمارستان استان یزد
  • توزیع بیش از ۳۰۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
  • برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال جای نگرانی نیست
  • راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال در بیمارستان سلامت اهواز
  • آمادگی نوروزی کادر درمان در بیمارستان‌های لرستان
  • پیشرفت ۸۵درصدی مرکز جامع سرطان تبریز