Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@06:32:54 GMT

گزارش آزار و اذیت جنسی در پارلمان انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۹۳۹۱۷

به گزارش پارس نیوز،

کمیته‌ای متشکل از نمایندگان همه احزاب سیاسی در پارلمان انگلیس در گزارشی اعلام کرد از هر ۵ نفر کارکنان مجالس انگلیس، یک نفر مورد آزار جنسی قرار گرفته یا شاهد سوء استفاده جنسی از دیگر کارکنان بوده است.  

روزنامه گاردین در این باره نوشت، در این گزارش پیشنهاد‌هایی به منظور رفع زورگویی و سوء استفاده در مجالس این کشور ارائه شده است که براساس آن، نظام جدیدی برای دریافت شکایات کارکنان و نیز سازوکار مستقل از احزاب، برای رسیدگی به موارد فساد جنسی نمایندگان، ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

بر اساس این گزارش به منظور مبارزه با سوء استفاده جنسی نمایندگان مجالس اعیان و عوام انگلیس، پیشنهاد شده است نمایندگان فاسد این کشور معلق یا اخراج شوند.

 آندرا لیدسام که سرپرستی کمیته رسیدگی به موارد سوء استفاده جنسی را در مجلس انگلیس برعهده دارد به نمایندگان مجلس هشدار داده است افرادی که در مجلس به زورگویی یا سوء استفاده جنسی دست بزنند، با تحریم واقعی روبرو خواهند شد. معلق کردن عضویت نمایندگان فاسد برای مدتی معین، محرومیت از ادامه عضویت در مجلس و در نتیجه، فراهم کردن انتخابات میان دوره‌ای در حوزه انتخابیه نماینده اخراجی، از دیگر مجازات‌های پیشنهاد شده برای سالم کردن فضای مجالس انگلیس است.

براساس معیار‌هایی که در گزارش این کمیته آمده است تا زمانی که شکایات از افراد فاسد در مجلس به رای قطعی نرسیده باشد، نام سوء استفاده کنندگان جنسی نباید افشا شود اما پس از این که جرم نمایندگان اثبات شد، نام افراد خاطی باید منتشر شود.

براساس نظرسنجی صورت گرفته، از ۱۳۷۷ نفر از کارکنان و نمایندگان مجلس عوام و اعیان انگلیس، ۳۹ درصد گفته‌اند در درون ساختمان‌های مجالس مورد آزار یا زورگویی قرار گرفته‌اند. براساس گزارش کمیته متشکل از نمایندگان همه احزاب سیاسی در مجلس انگلیس، سوء استفاده جنسی و زورگویی در مجلس، به ویژه در مورد کارکنان باید فورا اصلاح شود.

 

 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان | جزئیات حکم

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از خانه ملت، صبا آذرپیک که اخیراً تهمت‌هایی دروغ نسبت به رئیس مجلس و برخی نمایندگان مطرح کرده بود، به ۲ سال حبس، عذرخواهی و اعاده‌حیثیت از شکّات، جزای نقدی و ممنوعیت از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت قطعی محکوم شد.

در پی شکایت‌های جداگانه از صبا آذرپیک از سوی مجلس شورای اسلامی، محسن دهنوی و زهرا شیخی نمایندگان تهران و اصفهان و دو شاکی دیگر به اتهام نشر اکاذیب، افترا و تهدید وی به ۲ سال حبس تعزیری و جزای نقدی و اعاده‌حیثیت از شکّات از طریق عذرخواهی در یک روزنامه رسمی به انتخاب قاضی به دلیل ۵ فقره نشر اکاذیب، یک سال حبس تعزیری به اتهام تهدید و جزای نقدی به دلیل ۵ فقره اتهام و ۲ سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی به‌صورت قطعی محکوم شده بود.

براین‌اساس صبا آذرپیک که در سال‌های گذشته در پوشش افشاگری اقدام به تهمت پراکنی دروغ علیه برخی نمایندگان، رئیس مجلس و نیز کلیت مجلس شورای اسلامی کرده بود، به دلیل نشر اکاذیب، افترا و تهدید به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی و پرداخت جزای نقدی محکوم شد و این حکم لازم‌الاجراست.

کد خبر 848876 برچسب‌ها دادگاه خبر ویژه مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • محکومیت صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان | جزئیات حکم
  • حمله معترضان گرجستانی به پارلمان در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی»
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • ببینید | بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟