Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه ۶۷ درصد صادرات در بنادر شمالی کشور از طریق بندر امیرآباد صورت می‌گیرد، گفت: اسکله رورو ریلی تا نیمه اول سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در مصاحبه با بخش گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای استانی مازندران (تبرستان)، توانمندی‌ها و قابلیت‌های بندر امیرآباد را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بندر امیرآباد مولود انقلاب و نگین دریای خزر است

سیاوش رضوانی با تبریک ایام دهه مبارک فجر با اشاره به اینکه بندر امیرآباد تنها بندر تجاری کشور است که بعد از انقلاب اسلامی کار ساخت و احداث آن آغاز شد، اظهار کرد: امیرآباد به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و نگین درخشان دریای خزر است.

ظرفیت اسمی 7.5 میلیون تنی بندر امیرآباد

وی افزود: با افتتاح فاز دوم توسعه بندر امیرآباد توسط رئیس جمهور در ابتدای سال 96 ظرفیت اسمی این بندر از 5 میلیون و 300 هزار تن به 7.5 میلیون تن رسیده است.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، ظرفیت اسمی بنادر شمالی کشور در مجموع 23 میلیون تن است.

لزوم تغییر تیپ کالا در حوزه بنادر شمالی

رضوانی در ادامه با اشاره به محدودیت تنوع کالا در بنادر حوزه‌ی خزر بر لزوم تغییر تیپ کالا در این بنادر به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های این بنادر و افزایش صادرات و واردات تأکید کرد.

67 درصد صادرات بنادر شمالی در بندر امیرآباد

وی به حجم صادرات در بنادر شمالی کشور اشاره و تصریح کرد: 67 درصد صادرات در بنادر شمالی کشور از طریق بندر امیرآباد صورت می‌گیرد.

بهره‌برداری از پروژه اسکله رورو ریلی تا نیمه اول سال 97

رضوانی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد تنها بندرشمالی متصل به شبکه ریلی است و 20 کیلومتر شبکه راه‌آهن داخلی دارد، خاطرنشان کرد: اسکله رورو ریلی در بنادر کشور مشابه ندارد.

وی از پیشرفت 95 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: تا نیمه اول سال 97 این اسکله منحصربه‌فرد به بهره‌برداری می‌رسد.

25 هکتار زمین آماده واگذاری برای توسعه گردشگری دریایی

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد رویکرد جدید حاکم در بندر امیرآباد را توسعه صنعت گردشگری دریایی در کنار سایر فعالیت‌های اقتصادی دانست و عنوان کرد: برای این کار 25 هکتار زمین در انتهای شرقی بندر امیرآباد در نزدیکی میانکاله برای توسعه صنعت گردشگری پیش‌بینی‌شده است.

رضوانی اضافه کرد: به‌زودی این زمین برای سرمایه‌گذاری در ساخت مراکز اقامتی و سایر امکانات جهت پذیرش مسافران و گردشگران در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در پایان اذعان کرد: ایجاد مراکز اقامتی و سایر امکانات زیرساختی گردشگری در حاشیه تالاب بین‌المللی میانکاله در شرق مازندران به‌عنوان یکی از ذخایر زیست‌کره با تنوع گیاهی و جانوری می‌تواند جاذب برای توریست داخلی و گردشگری باشد.   انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی

طی حکمی از سوی هاشم امینی مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی بعنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد.
معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری، معاون بهره برداری و توسعه آب، قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از جمله مسئولیت‌های رضا عطایی در این شرکت بوده است.
ضمنا در این حکم، از زحمات مهندس رضا نعیمی مدیرعامل سابق این شرکت تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد