Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی ده‌ها پروژه اقتصادی و عمرانی در شهرستان‌های اردبیل و بیله‌سوار به بهره‌برداری رسید. ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان استانی و نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی پرده‌برداری از 24 طرح و پروژه اقتصادی و عمرانی شهرستان نمین با هزینه‌ای بالغ بر 82 میلیارد تومان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل در این مراسم اظهار داشت: براساس رایزنی‌های انجام شده مطالعات طرح انتقال آب آغ‌چای به اردبیل آغاز شده و تا دو ماه آینده با مشخص شدن مشاور این طرح زمینه برای اجرای آن فراهم می‌شود که در صورت انجام طرح انتقال آب آغ‌چای به اردبیل آب شرب اردبیل در آینده تامین خواهد شد.

اکبر بهنام‌جو با تاکید بر مطالعه سدهای معیشتی در استان بیان کرد: باید دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند تا از سال آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی این سدها باشیم.

خیانت‌های زیادی در حوزه مدیریت آب اردبیل مشهود است

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین اظهار کرد: در 40 سال گذشته برای مدیریت آب در بخش مرکزی اردبیل اقدامی نشده و خیانت‌های زیادی در این حوزه اتفاق افتاده است.

رضا کریمی با اشاره به اختصاص بودجه برای هشت سد معیشتی در اردبیل و تاخیر و تعلل در اجرای آن تصریح کرد: اضافه شدن یک نفر به نمایندگان حوزه انتخبیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین از برنامه‌های مهم بوده مه در این زمینه تصمیماتی در مجلس گرفته شده است.

وی در مورد منطقه ویژه اقتصادی نمین بیان کرد:در این زمینه نیز کوتاهی‌هایی انجام شده بود اما با پیگیری‌های استاندار اردبیل در این زمینه اقدامات لازم انجام شده و عملیات اجرایی نخستین واحد تولیدی در این منطقه آغاز شد.

آغاز فاز جدید تونل نمین از سال آینده

دیگر نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در این آئین اظهار داشت: با ورود استاندار اردبیل در همین مدت کم گا‌م‌های جدی و اساسی در راستای رفع مشکلات در منطقه برداشته شده است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و عمران هر چه بیشتر در منطقه شود.

صدیف بدری از افتتاح راه‌آهن اردبیل تا سه سال آینده خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه پیگیری‌های لازم و اساسی از سوی مسئولان به ویژه استاندار اردبیل انجام شده و با اختصاص اعتبارات مناسب برای این پروژه تا سه سال دیگر شاهد افتتاح راه‌آهن در اردبیل خواهیم بود.

وی از آغاز فاز جدید تونل نمین از سال آینده خبر داد و افزود: جاده نمین به آستارا جزو پیوست یک ردیف بودجه سال آینده قرار گرفته و در راستای عملیاتی شدن این پروژه اقدامات و پیگیری‌های لازم ا انجام خواهیم داد.

بهره‌برداری از 133 میلیارد تومان پروژه در بیله‌سوار

همزمان با ایام‌الله دهه فجر با حضور معاونان استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی 36 پروژه عمرانی و اقتصادی با عتباری بالغ بر 133 میلیارد تومان در شهرستان بیله‌سوار به بهره‌برداری رسید.

در کنار بهره‌برداری از چندین طرح و پروژه در سطح شهرستان برخی پروژه‌ها و طرح‌ها نیز در این شهرستان کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

راه‌اندازی توریست سلامت در بیله‌سوار

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل در این آئین اظهار داشت: لایحه منطقه آزاد تجاری صنعتی استان روز چهارشنبه با حضور استاندار اردبیل در مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی و نتایج آن مثبت و امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

بهمن حسین‌زاده گفت: واحد پرورش گاو شیری 5 هزار راسی طی هماهنگی‌های به عمل آمده با گروه سرمایه‌گذاری توسعه ملی ایران وابسته به بانک ملی در شرکت کشت و صنعت پارس احداث می‌شود که از محل اشتغال فراگیر تسهیلات برای توسعه این واحد در نظر گرفته می‌شود و با سرمایه گذاری 126 میلیارد تومان زمینه فعالیت این واحد فراهم خواهد شد.

وی از مطالعه پرورش ماهیان گرمابی و قفسی در دو فاز به مساحت 800 هکتار خبر داد و بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه محصولات کشاورزی و لبنیات نیز در راستای توسعه کشت و صنعت و دامپروری پارس در شهرستان بیله‌سوار در دستور کاراست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل راه‌اندازی توریست سلامت را از مهمترین طرح‌ها در شهرستان بیله‌سوار برشمرد و تصریح کرد: در این راستا برنامه‌ریزی لازم و اساسی انجاممی‌وشد تا بتوانیم ماندگاری مسافران و گردشگران را در این منطقه افزایش دهیم.

حسین‌زاده با اشاره به مزایای راه‌اندازی منطقه آزاد در استان اظهار کرد: راه اندازی این منطقه می‌تواند زمینه‌ساز ورود هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران به منطقه شود که امیدواریم با پیگیری‌هایی که توسط استاندار و نمایندگان استان انجام می‌شود زمینه برای نهایی شدن ایجاد این منطقه فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیت گمرک بیله‌سوار افزود: در زمینه گشایش بازارچه مشترک مرزی و طرح‌های تسهیل مراودات مرزی در این منطقه در سفر آینده سفیر جمهوری آذربایجان به اردبیل مذاکرات و رایزنی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل کشاورزی را محور اصلی توسعه استان اردبیل دانست و تصریح کرد: شهرستان بیله‌سوار ظرفیت بسیار بالایی در این حوزه داشته که با توجه به این ظرفیت‌ها باید تلاش شود تا زیرسخت‌ها در این بخش افزایش و توسعه پیدا کند.

بهره‌برداری از 37 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز در این مراسم اظهار داشت: بخش کشاورزی از مهمترین حوزه‌های استان برای توسعه به شمار می‌رود که با توجه به این امر اعتبارات خوبی برای اجرای در این بخش توسط دولت پرداخت شده است.

بهروز ندایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن بیان کرد: در حوزه آب و خاک اقدامات گسترده‌ای در استان انجام شده و برنامه‌ریزی شده 62 هزار هکتار از اراضی بیله‌سوار و پارس‌آباد با اجرای پروژه پایاب سد خداآفرین به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شود که بیش از 37 هزار هکتار از این اراضی در 6 ماهه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در مورد پروژه راه‌آهن اردبیل گفت: طالعه اجرای راه آهن در دشت مغان نیز در حال مطالعه است که به سرانجام رسیدن آن تحول بزرگی در اقتصاد استان ایجاد کرده و زمینه‌ساز توسعه استان اردبیل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به طرح‌های راهسازی استان اردبیل تصریح کرد: در پیوست 20 بودجه توسعه بزرگراه بیله‌سوار به پارس‌آباد و بیله‌سوار به اردبیل در نظر گرفته شده که پس از تصویب در مجلس و ابلاغ راه و شهرسازی مطالعات آن آغاز خواهد شد.

ندایی افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی و تکمیل و بهره‌برداری از آنها از مهمترین اولویت‌ها در سطح استان به شمار می‌رود که در همین راستا استاندار اردبیل و نمایندگان مردم استان در مجلس پیگیری‌های لازم را با جدیت انجام می‌دهند تا زمینه برای تکمیل آنها با تخصیص اعتبارات مناسب فراهم شود.

تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن در اردبیل

نماینده مردم شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین اظهار کرد: در راستای تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن اقدامات خوبی توسط دولت انجام شده و در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شده است.

شکور پورحسین با اشاره به اختصاص اعتبارات مناسب برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین بیان کرد: انتظار می‌رود کشاورزان و بهره‌برداران در بخش کشاورزی از این فرصت استفاده کرده و با تجهیز زمین‌های خود به این سیستم‌ها زمینه‌ساز افزیش بهره‌وری در این بخش شوند.

وی با اشاره به تاثیر مدرن کردن آبیاری در بخش کشاورزی گفت: با توجه به وضعیت منابع آبی و حساسیت در این موضوع باید تلاش کنیم تا کشاورزان و بهره‌برداران را نسبت به تجهیز اراضی خود به آبیاری مدرن ترغیب و تشویق کنند تا اقدامات در این حوزه توسعه و گسترش یابد.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۵۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، طرح آبرسانی ۳۶۰ هکتاری روستای گل سفید به صورت نمادین افتتاح شد.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: اصلاح حوضچه‌های روستای رحیم آباد، طرح آبرسانی آبشار علیا و سرتنگ محمودی از دیگر طرح‌های آبرسانی کشاورزی در بخش ناغان است.
بهره برداری از طرح گازرسانی روستای کهن دژ با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان وآبرسانی به این روستا با بیش از یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان هزینه با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش از دیگر طرح‌هایی بود که در بخش ناغان بهره برداری شد.
همچنین کلنگ احداث مرحله نخست طرح نهضت ملی مسکن در گهرو به زمین زده شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: ۱۳ هزار متر مربع برای این طرح پیش بینی شده که در مرحله نخست ۵ هکتار آن با قابلیت ۶۷ پلاک برای احداث ۱۳۴ واحد آغاز شد.
تسریع در تکمیل تونل زره، تهیه طرح هادی روستا‌های بخش ناغان و طرح تفصیلی شهر ناغان، تکمیل چهارخطه شلمزار از جمله مصوبات نشست شورای اداری بخش ناغان بود.
همچنین با حضور مدیران ۲۰ دستگاه اجرایی در سفر استاندار میز خدمت برای پاسخگویی به مشکلات مردم بخش ناغان نیز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار