Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، «حسین خنیفر» در نشست صمیمی با شورای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قم اظهار داشت: ما از بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل مهم و مستقل انتظار تأثیر بر روی دیگر دانشجویان را داریم.
وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تمام قد در کنار این دانشگاه ایستاده اند و حفظ این دانشگاه و ارتقای آن از مسائل اساسی نظام می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: در بحث دانشگاهی، دانشگاه فرهنگیان معادل و هم رده دانشگاه تهران بوده و رییس جمهور نیز رییس هیئت امنای آن می باشد
خنیفر ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان آینده روشنی خواهد داشت و ما به دنبال بستر سازی برای رشد هستیم چرا که دولت و فراکسیون های مجلس پشت سر دانشگاه فرهنگیان ایستاده اند.
وی در مورد برخی مطالبات فرهنگی و صنفی مطرح شده از سوی شورای بسیج گفت: در مورد سهمیه راهیان نور، سهمیه دانشگاه فرهنگیان قم را اضافه کنید تا دانشجویان بیشتری بتوانند از این فرصت معنوی استفاده کنند؛ در زمینه مسئله کسر از حقوق، ما در حال بررسی برای یک برخورد عادلانه با این مسئله هستیم. کسانی که از خوابگاه و غذا استفاده میکنند، 45 درصد کسر حقوق دارند. ما می دانیم دانشجویی که از خدمات خوابگاهی و غذا استفاده میکند با کسی که آخر هفته ها یا کل هفته از غذا استفاده نمی کند، برابر نیست و به ازای غذای مصرفی باید ژتون تهیه کند. لذا سعی خواهیم کرد که در هئیت امنا دانشگاه فرهنگیان به یک اجماع نظر عادلانه برسیم که انشاا... اسفند ماه گزارش خواهیم داد و اگر به توافق پردیس ها برسد از فروردین جهت اجرا به استانها ابلاغ خواهد شد البته تأیید پردیس ها در این مورد، مهم است چون تنها راه درآمد آنها همین کسر ازحقوق ها است.
خنیفر سپس با اشاره به قانون سوابق تحصیلی تصریح کرد: قانون اخیر که در مورد عدم تأثیرسوابق تحصیل در بازنشستگی است مصوبه دولت است با ما ارتباطی ندارد و تنها مختص دانشگاه فرهنگیان نمی باشد اما به نظر بنده قانون خیلی خوبی است چون دولت متوجه چگونگی استفاده از منابع انسانی شده است؛ چون این موضوع خوب برای ما تبیین نشده فکر میکنیم به ما ظلم شده درصورتی که از هر لحاظ، هم به نفع خود فرد و هم به نفع دستگاه می باشد به طور مثال ما معلم هایی داریم که التماس می کنند برای سنوات بازنشستگی چند سال بیشتر بمانند؛ شما اگر در دوره کارشناسی درس بخوانید باید 26 سالگی بازنشسته شوید این یعنی در اوج کار باید میدان را ترک کنید؛ البته این موضوع مربوط به تعهد استخدام و بورسیه دانشجویان نمی شود.
وی همچنین به مسئله معوقات اشاره کرد و گفت: در مورد معوقات دانشجویان 93و94 ما پیگیر پرداخت مبالغ هستیم ولی پرداخت حقوق مربوط به آموزش و پرورش می باشد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: در مورد حضور دانشجو تا آخر هفته باید گفته بشود که دانشجو طبق قانون وزارت علوم باید تمام وقت در دانشگاه حضور داشته باشد اما دانشجو میتواند از غیبت مجاز خود استفاده کند، اگر چه کاهش روز های آموزشی تخلف محسوب میشود اما من این امور را به پردیس واگذار میکنم که اگر امکان داشته باشد یک روز را کاهش دهد.
وی به مسئله سرفصل های دروس دانشگاه نیز اشاره کرد و وعده داد: تمام سرفصل های دروس را جمع کرده ایم. تمام کتاب های درسی تربیت معلم از 16 رشته را داریم یکجا جمع میکنیم و میخواهیم تیم های پژوهشی بیاوریم به صورت حلقه هایی اندیشه نه اینکه بسپاریم یکی برود بحث کند و بیاید به ما گزارش دهد بلکه به صورت مباحثه ای. علاوه بر این از طریق سفارت های ایران لیست بیست کشور را شناسایی کردیم و کتاب های درسی آنها را داریم بررسی میکنیم که جهت اجماع و الگوسازی بیاوریم.
خنیفر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: اصلاح برنامه های درسی، محتوای بومی و محتوای بین المللی، سه کاری است که در این موضوع در پیش گرفته ایم؛ بنده تیم هایش را تشکیل داده ام و ما کار را از تابستان شروع خواهیم کرد و ان شالله از بعد عید مشغول خواهیم شد و کار تحقیقاتی اش را انجام خواهیم داد.
وی با بیان اینکه تشویق رتبه های زیر صد و زیر هزار که مصوبه رؤسای قبلی دانشگاه فرهنگیان بود خیلی خوب است تصریح کرد: اما منابع آن مشخص نشده بود و مارا دچار مشکل می کند، با این حال برای دانشجو معلمان استان قم این تخفیفات اعمال شود تا انشاالله استان های دیگر رانیز به صورت موردی بررسی کنیم.
خنیفر در پاسخ به مطالبه دانشجویان در مورد دوره های دکتری گفت: به نظر من دانشگاه فرهنگیان به ارشد و دکتری نیاز ندارد زیرا من به دنبال روزی هستم که فقط دکتری وارد مدارس شود اما وضع مملکت وضع دکتری و ارشد نیست، 75 هزار نفر برای مدارس تا مهر کم داریم اما فارغ التحصیلان زیر 10 هزار نفر هستند و من دغدغه ارشد و دکتری ندارم اما وقتی کسی بتواند 24 ساعت تدریس کند هیچ مانعی برای تحصیل برایش نیست، به نظر من دوره کارشناسی باید با کاهش واحد به یک دوره سه ساله تبدیل شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد مراکز مشاوره فعال و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جهانگیر جوانمرد در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه ها اظهار داشت: در صورتی که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران به خوبی استفاده شود در پیشگیری از وقوع بسیاری از معضلات اجتماعی به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی با انتقاد از فاصله فکری ایجاد شده در بین اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: تقویت مهارت های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و گفتمان بین اساتید و دانشجویان به منظور فراهم کردن فرصت های آشنایی با مشکلات دانشجویان و تلاش برای حل آن ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مقوله پیشگیری یک امر فرازمانی و فراقوه ای است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌ها، استرس‌ها و نیز سایر مشکلات دانشجویان، ایجاد واحد‌های مشاوره فعال و مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌هاست که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه خیرین نسبت به حل و فصل بسیاری از این مشکلات دست پیدا کرد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها به تبیین و تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت
  • حضور دانشجو معلمان در اردوی جهادی زکات دانش اندوزی آنهاست
  • معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان درگلزار شهدای بین‌المللی شهر کرمان
  • نامه سرپرست دانشگاه گیلان به ۳۸ نفر از روسای دانشگاه های آمریکا
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد