Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:35:49 GMT

سوگواره 'نگین شکسته' با حضور وزیر اطلاعات در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۹۸۱۲۳

سوگواره 'نگین شکسته' با حضور وزیر اطلاعات در مشهد

مشهد- ایرنا- چهارمین سوگواره 'نگین شکسته' در رثای حضرت زهرا (س) پنجشنبه شب با حضور وزیر اطلاعات و پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در مشهد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این سوگواره با هدف آشنایی اقشار مختلف مردم با شخصیت والای حضرت زهرا (س) و با استفاده از قالبهای هنری شامل بازسازی اماکن و رویدادهای مذهبی صدر اسلام، نمایش آثار خوشنویسان دوستدار اهل بیت (ع) از سراسر جهان و اجرای مراسم مذهبی برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخشی از پیام آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی به این سوگواره آمده است: شهر مشهد بزرگترین پایگاه معنوی ایران و قبله آمال شیعیان جهان در برگزاری مجالس سوگواری حضرت زهرا (س) و مراسم فاطمیه که پرتوی از تعظیم شعاعر الهی می باشد، الگوی سایر شهرهای مذهبی است.
آیت الله صافی گلپایگانی در این پیام وظیفه بزرگ شیعیان در عصر حاضر را ارسال پیام فاطمیه به سراسر جهان دانست و افزود: پیام فاطمیه، پیام رحمت، مودّت، دوستی، درس خداشناسی، توحید و رهبری صالح برای تمام جهان است.
وی اظهار کرد: فاطمیه، حماسه بزرگ برای کمک به مظلوم و دشمنی با ظالم و ستمگران است، فاطمیه انتظار حکومت واحد الهی و رهبری قطب عالم امکان، حضرت مهدی (عج) است.
وی گفت: دوستان اهل بیت (ع) باید با اقامه مجالس فاطمی، راه و روش حضرت صدیقه طاهره (س) را دنبال کرده و بانوان مسلمان با حفظ حجاب و عفاف در تمام زندگی، آن حضرت را الگو و سرمشق خود قرار دهند و قلب مقدّس حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را از خود خشنود نمایند.
یکی از استادان حوزه علمیه مشهد نیز در این مراسم گفت: خلقت حضرت فاطمه زهرا (س) از نور است و بر اساس تصدیق تمام علمای امت حضرت زهرا (س) از مصادیق آیات تطهیر، اطعام و مباهله هستند که نشان دهنده شان والای آن حضرت است.
آیت الله سید جعفر سیدان ابراز امیدواری کرد برنامه های تبلیغی و معارف اهل بیت (ع) در تنها کشور جهان که مفتخر به مذهب تشیع است هر روز افزایش یابد.
در این مراسم حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و آیات عظام محمد مومن و محمد مهدی شب زنده دار از فقهای شورای نگهبان، محمد رضا حیدری رئیس شورای اسلامی مشهد و تقی زاده خامسی شهردار این شهر حضور داشتند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیام وزیر ورزش در پی قهرمانی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • (ویدئو) رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی