Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: راکت فالکون هوی شرکت فضایی اسپیس اکس بامداد چهارشنبه هجدهم بهمن ماه در واپسین دقایق پنجره پرتاب تعیین شده، رأس ساعت 15 دقیقه بامداد با موفقیت به فضا پرتاب شد. این راکت غول آسا، محموله ای شامل خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک را در مدار تعیین شده قرار داد و شایستگی های خود را برای سفرهای فضایی هیجان انگیز آینده به اثبات رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم ویدیو: 17.70M | مدت زمان ویدیو: 00:02:50

به جز لحظه شکوهمند پرتاب قوی ترین راکت دنیا، جدا شدن دو بوستر جانبی از راکت اصلی و فرود آمدن همزمان آنها روی دو سکوی پایگاه کیپ کاناورال نیز از هیجان انگیز ترین لحظات تاریخ فضایی معاصر به شمار می رود.

اسپیس اکس نتوانست بوستر مرکزی را با موفقیت روی سکوی شناور اقیانوس اطلس فرود آورد، اما مجموع فرودهای موفقیت آمیز راکت های این شرکت اکنون به عدد 23 رسیده است.
در حال حاضر فالکون هوی عنوان قدرتمند ترین راکت جهان را یدک می کشد. این راکت با 27 موتور اصلی خود، مجموعاً 5 میلیون پاوند نیروی پیشران برای بلند شدن از زمین و اوج گرفتن تولید می کند، یعنی می تواند حدود 64 تن محموله را به مدار پایینی زمین برساند، رقمی که دو برابر بیشتر از قوی ترین راکت های ساخت بشر محسوب می شود.
بخش بالایی فالکون هوی که خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک را حمل می کند، پس از چند مانور مهم در کمربند ون آلن، نهایتاً در مسیری به دور خورشید قرار گرفت که آن را به مدار مریخ نزدیک می کند. مقصد نهایی این محموله مشخص نیست و پس از عبور از نزدیکی مریخ، به سمت کمربند سیارکی منظومه شمسی می رود تا نهایتاً دوباره به سمت خورشید بازگردد.
حال که پرتاب سرنوشت ساز فالکون هوی با موفقیت انجام شد، ماسک می تواند با خیال راحت به برنامه های مهم سال جاری میلادی فکر کند. این راکت غول آسا در نیمه نخست 2018 باید ماهواره مخابراتی عظیم عربستان سعودی به نام Arabsat 6A را به مدار زمین برساند و سپس پروژه های امنیت ملی دولت آمریکا را بر عهده بگیرد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین