Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@02:48:20 GMT

آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ۱۷ استان مشاهده شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۹۸۶۲۳

رویداد۲۴-معاون سازمان دامپزشکی کشور گفت: سویه ویروس تشخیص داده شده از نمونه های اخذ شده پرندگان مهاجر پارک ملی حیات وحش بوجاق کیاشهر از نوع H۵N۶ است که توسط آزمایشگاه مرجع مرکز ملی تشخیص تائید شده است.علی‌صفر ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ضمن مهم خواندن این سویه آنفلوآنزا از نظر بهداشت عمومی، هدف ازسفرش به استان گیلان را بازدید از منطقه بوجاق و بررسی آخرین اقدامات پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان توسط اداره کل دامپزشکی استان خواند و بر تشدید انجام اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای، اطلاع رسانی و آموزش بیماری و نمونه برداری از تلفات احتمالی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور واکنش سریع دامپزشکی گیلان در ردیابی بیماری و مهار آن در نقطه ورودی را بسیار مناسب و موثر ارزیابی کرد.

ماکنعلی گفت: بعد از ۱۲ سال برای نخستین بار یک ویروس جدید به نام ویروس اچ ۵ – ان ۶ در منطقه بوجاق کیاشهر مشاهده شده است که با اقدام به موقع از طریق مجاری دیپلماتیک گزارش را به سازمان جهانی بهداشت ارسال کرده و روی وب سایت سازمان جهانی بهداشت منتشر شده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با اشاره به مهار این بیماری افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری به سایر استان های کشور توصیه های لازم به اداره های کل دامپزشکی استان ها اعلام شد.

وی افزود: در حال حاضر در ۱۷ استان مواردی از بیماری به صورت پراکنده مشاهده شده است.

ماکنعلی گفت: از ابتدای فصل پاییز تاکنون حدود ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ مشکوک به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور معدوم شده است که ۸۲ درصد آن مرغ تخم گذار هستند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در خصوص ابتلای این بیماری به انسان گفت: تاکنون هیچگونه گزارشی در خصوص ابتلای انسان به این بیماری در کشور نداشته ایم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد