Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: پایگاه‌های امداد و نجات با توجه به گستردگی و اقلیم متفاوت ایران کافی نیست و از لحاظ خودروهای امداد و نجات وضعیت مناسبی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر پیوندی شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در روستای جاشک شهرستان دیر اظهار داشت: یک دستگاه خودرو امداد و نجات و یک دستگاه آمبولانس تا قبل از عید نوروز امسال به شهرستان دیر برای خدمات رسانی بهتر به مردم تحویل خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، حفاظت بیشتر مردم از مرگ خاموش در جادها را از اهداف این جمعیت برشمرد و بیان داشت: استان بوشهر به دلیل مرز طولانی آبی، شرایط حساس داخلی و مناطق نفتی خاص نیازمند توجه ویژه است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۵۳۱ پایگاه امداد و نجات در کشور وجود دارد، گفت: پایگاه‌های امداد و نجات با توجه به گستردگی و اقلیم متفاوت ایران کافی نیست و باید این تعداد به هزار و ۲۰۰ پایگاه ارتقاء یابد که به‌زودی افزایش می‌یابد تا بتوانیم یک پاسخ مناسب به خواسته های مردم داشته باشیم.

وی از فعال شدن پایگاه آمداد و نجات دریایی در استان بوشهر خبر داد و افزود: باید با کمک مردم مشکلات آنها حل شود و جمعیت هلال احمر به‌عنوان خدمتگذار مردم افتخار می‌کند که آرامش بخش و گره‌گشای مشکلات مردم در حوادث و غیرحادثه‌ها باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: استان‌های بوشهر، بندرعباس، فارس و کرمان در معرض حوادث غیر مترقبه از قبل بوده و در آینده نیز خواهند بود که باید زیرساخت های آن از قبیل احداث و تجهیز انبارهای امدادی، ساختمان‌های مرکز سقل فرماندهی و پایگاه‌های امداد و نجات در این استان‌ها افزایش یابد.

پیوندی از تخصیص اعتبار ساخت انبار امدادی در شهرستان دیر خبر داد و اظهار داشت: باید زمینه‌های افزایش حضور خیرین در این بخش‌ها را فراهم کرد و با کمک دستگاهای اجرایی مشکلات مردم را کاهش دهیم.

پیوندی با بیان اینکه وضعیت امداد و نجات کشور با آرمان‌ها فاصله دارد، گفت: در سراسر کشور از لحاظ خودروهای امداد و نجات وضعیت مناسبی وجود ندارد که با به روز کردن این امکانات خیلی از مرگ و میرها و مصدومیت‌ها به مقدار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ۳۱۰ میلیارد ریال برای ۲۲ پروژه عمرانی امداد و نجات کوهستانی، دریایی، جاده‌ای، انبار امدادی و ساختمان اداری در ۱۲ استان کشور از جمله استان بوشهر هزینه خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شهرجردی گفت: طی اعلام حادثه توسط اورژانس به مرکز پیام ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو پارس در کیلومتر ۳۰ محور اراک-ازنا در محدوده روستای سرسختی، عوامل امدادی پایگاه شهید خرمی (قاقان) جمعیت هلال‌احمر شهرستان شازند به فوریت جهت رهاسازی راننده خودرو به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه، حادثه در ساعت ۱۲ و ۵۷ دقیقه ظهر امروز جمعه اتفاق افتاد، افزود: متأسفانه قبل از رسیدن عوامل امدادی هلال احمر راننده حادثه دیده فوت شده که پس از رهاسازی پیکر متوفی تحویل عوامل عوامل اورژانس حاضر در صحنه شد.

کد خبر 6089351

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت