Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@22:05:12 GMT

مشهد|حقوق کنونی کارگران اصلاً مناسب نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۹۹۸۸۸

مشهد|حقوق کنونی کارگران اصلاً مناسب نیست

دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه تورم در حقوق و دستمزد کارگران لحاظ نمی‌شود، گفت: حقوق کنونی کارگران اصلاً مناسب نیست. ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰ استانها خراسان رضوی نظرات

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: یکی از معضلات اساسی که خانواده‌های کارگری با آن مواجه هستند این است که تورم در مواد مصرفی آنها افزایش یافته اگرچه در مجموع شاخص تورم یک رقمی باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: به عنوان مثال رقم اجاره‌بها حدود 30 درصد افزایش داشته اما قیمت خرید و فروش مسکن بین 5 تا 6 درصد بالا رفته و این در حالی است که قیمت اجاره بها در معیشت کارگران دارای اهمیت بیشتری است.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران خاطرنشان کرد: متأسفانه با حقوق کنونی که برای کارگر در نظر گرفته می‌شود اصلاً نمی‌توان یک زندگی آبرومند و در شأن این افراد را اداره کرد و برخی از آنها حتی در تأمین مایحتاج ابتدایی خود نیز دچار مشکل هستند.

ابوی تأکید کرد: یکی از موضوعاتی که نمایندگان کارگری از ابتدا بر روی آن تمرکز داشتند این بود که موضوع معیشت هم علاوه بر تورم در محاسبه حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود که تاکنون این اقدام عملی نشده است.

وی با بیان اینکه کارگران هیچ توقعی ندارند و تنها خواهان این هستند که همان مزایای کارمندان دولت در اختیار آنان قرار داده شود، تأکید کرد: متأسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد با اینکه بهره‌وری اصلی اقتصادی در این کشور به دست کارگران ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41347/P1015135/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس در قاهره پایان یافته است.

جنبش حماس در این بیانیه اعلام کرد: کمی پیش‌تر دور کنونی گفت‌وگوها در قاهره پایان یافت. هیأت جنبش حماس امشب قاهره را برای مشورت با سران این جنبش ترک خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیأت جنبش حماس پاسخ این جنبش را به برادران میانجیگر مصری و قطری ارائه داد و گفت‌وگوهایی عمیق و جدی را با آنان به انجام رساند.

حماس اعلام کرد: این جنبش بر برخورد کاملاً مثبت و مسئولانه، توجه و مصمم‌بودن خود برای دستیابی به توافقی که پاسخگوی خواسته‌های ملت ما باشد، تجاوز را به طور کامل پایان ببخشد و عقب‌نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه، بازگشت آوارگان، افزایش امدادرسانی، آغاز بازسازی و همچنین مبادله اسرا را محقق کند تاکید می‌نماید.

گفتنی است این دور از گفت‌وگوها برای برقراری آتش‌ بس در نوار غزه و همچنین مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در قاهره ۲ روز به طول انجامید.

دیگر خبرها

  • دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد