Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان به افزایش وام ازدواج به مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای هر کدام از زوجین اشاره کرد و گفت: مجموع پرداخت تسهیلات ازدواج سال آینده به مرز ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد. ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ استانها زنجان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مسعود سلطانی‌فر شامگاه پنجشنبه در برنامه تلویزیونی گام چهلم شبکه اشراق اظهار داشت: یکی از مهمترین رویدادها در ورزش قهرمانی به المپیک مربوط می‌شود که ورزشکاران منتخب بیش از 200 کشور با یک روحیه صلح و دستی رقابت‌های ورزشی را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد ادوار حضور ایران در رقابت‌های المپیک را 16 دوره در دوران انقلاب و پیش از آن برشمرد و گفت: در این رقابت‌ها 18 طلا برای ایران به دست آمده که 14 مورد آن به پس از انقلاب مربوط می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در آخرین دوره حضور ایران در المپیک پیش از انقلاب یک مدال نقره در کشتی و یک مدال برنز در وزنه‌برداری حاصل تلاش ورزشکاران ایرانی بود ابراز کرد: در دو دوره گذشته مدال‌آوری چشمگیری داشتیم و روند مدال‌آوری از سال 2000 آغاز شده است.

وی اوج مدال‌آوری ایران در رویداد المپیک را مربوط به لندن دانست و گفت: در این دوره 12 مدال کسب کردیم و در المپیک ریو هم هشت مدال حاصل تلاش ورزشکاران بود ضمن اینکه در المپیک ریو بیشترین سهیمه المپیک کسب شد و  64 سهیمه در المپیک و 97 سهمیه در پارالمپیک گرفتیم.

سلطانی‌فر به زیرساخت‌های ورزش در دوران پیش از انقلاب و پس از آن اشاره کرد و گفت: در دروه پهلوی تنها استادیوم آزادی را داشتیم اما در حال حاضر در بیش از هفت شهر استادیوم‌های بزرگ داریم و در 39 سال گذشته شش برابر دوره پهلوی فضای ورزشی ساختیم.

وی با اشاره به اینکه 20 استادیوم 15 هزار نفری در مراکز استان‌ها ساخته شده است بیان کرد: در پنج استان استادیوم‌های 15 هزار نفری در حال ساخت است که در زنجان هم این استادیوم را سال آینده تکمیل می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان پیگیری ساخت سالن‌های ورزشی در روستاها را از رویکردهای وزارت ورزش عنوان کرد و افزود: در حوزه استعدادیابی  تلاش داریم از ظرفیت‌های روستایی و مرزی نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به گسترش ورزش بانوان ابراز کرد: خانم‌ها می‌توانند با ملاحظات پوشش اسلامی در رقابت‌ها شرکت کنند و در ریو نخستین مدال المپیک بانوان به دست آمد.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه در رشته‌های محدودی در المپیک صاحب مدال شدیم بیان کرد: رشته‌های کاراته، شمشیربازی، صخره نوردی و تیراندازی از امیدهای ایران برای رفتن روی سکو در المپیک 2020 ژاپن هستند.

وی در مورد پروژه‌های عمرانی بخش ورزش تصریح کرد: به شکل کلی حدود 4 هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور داریم که از ردیف‌های مختلف اعتباری تأمین مالی می‌شوند.

وزیر ورزش و جوانان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ها را 10 هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: بخشی از اعتبارات مورد نیاز از 27 درصد مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود و اولویت به تکمیل پروژه‌های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی و بعد 50 درصد داده شده است که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم نیمی از آن‌ها را افتتاح کنیم.

وی اشتغال، ازدواج، مسکن و پر کردن اوقات فراغت را از مهمترین دغدغه‌های جوانان امروز عنوان کرد و افزود: در سال 93 تسهیلات ازدواج 3 میلیون تومان بود و در کل کشور 2 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات به جوانان پرداخت شد.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه در سال 95سقف تسهیلات ازدواج به 10 میلیون تومان رسید و 9 هزار میلیارد تومان وام پرداخت شد بیان کرد: تا پایان امسال بیش از 11 هزار میلیارد تومان وام اعطا می‌شود و پیش‌بینی می‌شود با افزایش رقم تسهیلات به 15 میلیون تومان، سال آینده سقف تسهیلات به مرز از 15 هزار میلیارد تومان برسد.

وی به برنامه ملی بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: بافت فرسوده شهرها با حمایت دولت و حضور بخش خصوصی به عنوان پیمانکار و سرمایه‌گذار احیا می‌شود و تسهیلات آن برای جوانان 6 درصد و برای بقیه مردم 8 درصد است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه امروز 170 تا 200 رشته صنعتی درگیر صنعت ساختمان هستند خاطرنشان کرد: با فعال کردن این بخش، حوزه‌های قابل توجهی از صنایع کشور هم رونق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بیش از 60 نقطه کشور خانه‌های جوان فعال شدند تصریح کرد: در 50 نقطه دیگر نیز خانه جوانان تأسیس می‌شود.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در سازمان‌های مردم‌نهاد ساز و کار مشارکت مردم در ابعاد مختلف مطرح می‌شود ابراز کرد: چهار سال پیش کمتر از 100 سازمان مردم‌نهاد فعال بود که الان این تعداد به 2 هزار مورد رسیده و تلاش داریم تا پایان دولت دوازدهم  به 5 هزار سازمان برسانیم.

انتهای پیام/م

R41375/P1486/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص عملکرد ورزش استان در سال ۱۴۰۲ به سوالات ایسنا پاسخ داد.

 علیرضا تاج فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با حضور در دفتر ایسنا، درباره عمده فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ حوزه ورزش استان، اظهار کرد: در مجموع حدود ۲۷۰ ورزشکار سازمان یافته دارای کارت بیمه ورزشی در استان داریم که حدود ۱۵۵ هزار نفر از این تعداد را آقایان و حدود ۱۱۵ هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند. ۵۳ هیأت فعال استانی و ۷۶۵ هیأت فعال شهرستانی داریم، همچنین در سال گذشته ۱۱ مجمع انتخاباتی هیأت‌های ورزشی برگزار شده است؛ البته از آنچه باید بسیار عقب هستیم، و حدود ۲۰ هیأت به سرپرستی اداره می‌شود که برای ورزش استان خوب نیست.

وی درباره دعوت ورزشکاران استانی به تیم‌های ملی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: ۸۰ نفر از آقایان و ۷۱ نفر از بانوان استان در رشته‌های مختلف ورزشی به تیم‌های ملی دعوت شدند و تعداد ورزشکارانی که پس از دعوت، به عضویت تیم ملی درآمدند ۳۵ نفر از آقایان و ۵۲ نفر از بانوان هستند. همچنین از میان ‌مربیان عضو تیم ملی، ۴ نفر آقا و ۳ نفر خانم، داورهای اعزامی به مسابقات بین‌المللی ۲ نفر آقا و ۴ نفر خانم  و مربیان و سرپرستان اعزامی به مسابقات بین‌المللی ۸ نفر آقا و ۳ نفر خانم هستند.

تاج فیروز ادامه داد: در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور، ۵۴ مسابقه در بخش آقایان و ۲۴ مسابقه در بخش بانوان به میزبانی خراسان رضوی در سال گذشته برگزار شده است. همچنین ۶۲ اعزام به مسابقات لیگ قهرمانی کشور در قسمت آقایان، ۱۲۰ نفر خانم‌ها و ۱۳ نفر آقایان و ۲۴ نفر بانوان به مسابقات بین‌المللی اعزام شدند. علاوه بر آن در اردوی تیم‌های ملی رشته‌های مختلف ۲ میزبانی در بخش آقایان و یک میزبانی در بخش بانوان را داشتیم و ۱۴۰ مسابقه استانی در بخش آقایان و ۶۳ مسابقه در بخش بانوان در سال گذشته برگزار کردیم.

وی درباره مدال‌های کسب شده استان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در مسابقات کشوری ۲۲ مدال را آقایان و ۱۱۶ مدال را بانوان و در مسابقات بین‌المللی ۲۱ مدال در بخش آقایان و ۳۵ مدال در بخش بانوان کسب شده است.

تقدیر از مدال‌آوران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی

تاج فیروز با اشاره به برگزاری رویداد بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی سال گذشته گفت: خراسان رضوی در بخش پارا آسیای بسیار موفق بود و خانم‌ها بسیار موفق‌تر از آقایان بودند. شاخص آن خانم صفایی شطرنج‌باز است که به تنهایی با کسب دو مدال طلا، جدول مسابقات پارا آسیایی را به هم ریخت و رتبه ایران را از سوم به دوم تغییر داد. شاید اقداماتی چون حضور مسئولان ورزش استان و تقدیر از ورزشکاران در اردوی ورزشکاران پارا آسیایی در افزایش روحیه و نشاط ورزشکاران بی‌تأثیر نبوده باشد.

وی به تقدیر اداره کل ورزش و جوانان از ورزشکاران مدال‌آور در این مسابقات اشاره و بیان کرد: به نفرات اول مسابقات، مبلغ ۷۰ میلیون تومان و به کسانی که مدال نقره دریافت کردند، ۵۰ میلیون تومان و برای برندگان مدال برنز مبلغ ۳۰ میلیون تومان هدیه تقدیم شد. همچنین از سوی دفتر مقام معظم رهبری هدایایی برای مدال‌آوران در نظر گرفته شد و در آنجا نیز خانم صفایی بالاترین هدیه (تعداد ۵ سکه بهار آزادی) را در میان مدال‌آوران از ایشان دریافت کردند. همچنین در ۲۰ اردیبهشت‌ماه مراسم تجلیلی از مدال‌آوران ۱۴۰۲ خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • دخترى كه با طلا و ركورد شكنى به قولش عمل كرد
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟