Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@03:38:06 GMT

استفاده صنعت خودرو از فن آوری های نو

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۰۱۶۶۰

رویداد۲۴- مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به برگزاری پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو بر بهره مندی از فن آوری های نو در این صنعت تاکید کرد.
به گزارش ایکوپرس در این پیام آمده است: در سال های اخیر صنعت خودروی ایران از موفق‌ترین بخش‌های صنعت و تولید، در جذب سرمایه خارجی از طریق سرمایه گذاری معتبرترین خودروسازان جهانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق فرصت ارزشمندی در اختیار این صنعت قرار می‌دهد تا بتواند به اهداف اسناد بالادستی خود، به ویژه سند چشم‌انداز صنعت خودرو برسد.
این بخش از صنعت کشور می‌تواند با بهره‌گیری از این موفقیت، نخست خود را به عنوان یک خودروساز واقعی در باشگاه جهانی خودروسازان معرفی کند و دوم این که، اعتباری بین‌المللی برای اقدامات بعدی که همانا جست‌وجوی بازار صادراتی برای عرضه محصولات تولید داخل است، بیابد.نیک می‌دانیم که تحقق چنین امری تنها با تعارف و صرفا ابراز خرسندی از سرمایه‌گذاری خارجی، ممکن نیست. سرمایه‌گذاری خارجی، مقدمه و ریل‌گذاری جدیدی برای ترسیم مسیر و آغاز حرکت است. ما برای حرکت در این ریل نیازمند تحرک و پویایی به اضافه خلاقیت و اندیشه بیش از گذشته هستیم. تحرکی مبتنی بر علم و آگاهی که بتوان با اندیشه‌ و کاری خلاقانه، اعتلای این صنعت را تداوم بخشید و از این بذر کاشته شده، محصول چید.
از این حیث، برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو فرصت و نقطه عطفی است که در این فصل از حیات صنعت خودروی کشور، می‌تواند در خدمت سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، تحقق اهداف پیش‌گفته را تسهیل کند. به این ترتیب، انتخاب رویکرد زنجیره تامین رقابت‌پذیر برای این همایش، عنوانی است که نتیجه آن ارتقای تولید داخلی و ارایه محصول رقابتی منظور نظر است.همراهی زنجیره تامین داخلی که زنجیره‌ای متشکل از تهیه مواد اولیه تا ساخت و تولید قطعات و پشتیبانی مجموعه‌های مورد نیاز خودروساز را شامل می‌شود، با شرکت‌های خودروسازی کشور، از الزامات توفیق در این مسیر است. ضمن این‌که نیازمندیم، این مجموعه‌ها با قیمت و کیفیتی رقابتی با موارد مشابه خارجی تولیدات خود را عرضه کنند، تا بتوانند زمینه تولید رقابتی خودرو را فراهم کنند. به این ترتیب آن‌گونه که در شرح رویکرد همایش آمده است، «زنجیره‌تامین رقابت‌پذیر»، زنجیره ای‌ است که در شرایط متعادل‌شده با رقبای خارجی در کشور و بازارهای هدف، قابلیت رقابت دارد.
در حال حاضر قراردادهای مختلفی در گروه صنعتی ایران خودرو با خودروسازان جهانی منعقد شده و صنعت خودروی کشور در آستانه ورود به فصل جدیدی است. صنعت قطعه سازی نیز باید هم‌سو با الزامات و ساختارهای این دوره گام بردارد و خود را به استانداردهای جهانی نزدیک تر کند. تردیدی نیست در این روند فرآیند محلی سازی قطعات محصولات جدید در اولویت خواهد بود.با درک صحیح این مقدمات بود که بانیان این همایش بین‌المللی، ظرفیت دانش دست‌یابی به این هدف را در اتصال صنعت خودرو به مراکز و موسسات تولید علم و تمامی استادان و محققان دانشگاهی و صنعتی و سایر بخش‌های خصوصی و دولتی مرتبط که در این زمینه صاحب ایده، تحقیقات و تجربیات هستند، تعریف کرده‌اند و مقرر شده است که نتایج این کنفرانس به صورت راه‌کارهای پیشنهادی در اختیار تصمیم‌گیران دولتی کشور عزیزمان برای بهره‌گیری از این دستاوردهای علمی جهت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بهتر قرار گیرد.
از آن‌جا که گروه صنعتی ایران خودرو نیز مشارکت در این امر را با ادله پیش‌گفته، برای حفظ دستاوردهای موفقیت‌آمیز سال‌های اخیر ضروری می‌داند، در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و عالمانه‌تر این همایش همکاری و تلاش خواهد کرد؛ زیرا باور دارد با بهره‌مندی از راه‌کارهای برآمده از چنین نشست‌های علمی، خونی تازه در رگ صنعت برای تداوم پویایی جاری می‌شود و بدین‌وسیله چرخه این پیروزی تا رسیدن به اهداف خانواده بزرگ گروه صنعتی ایران خودرو تکمیل می شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از جمع‌آوری درمجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون، با سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی، حداکثر تا سه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ که «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، تأمین خوراک پایدار است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تحقق راهبرد تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت کنیم، افزود: تقاضا دارم شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور تحقق جهش تولید کمک‌حال صنعت پتروشیمی باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در بالادست صنعت نفت به‌ویژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت، گفت: هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گازهای غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گازهایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

شاهمیرزایی تأکید کرد: حداکثر تا سه سال آینده درمجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C۲+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود.

وی امروز را روزی تاریخی دانست و بر همکاری تنگاتنگ دولت و بخش خصوصی برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های توسعه میدان‌های گازی تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به‌عنوان شرکت مادر تخصصی، در این مسیر در کنار هلدینگ‌ها خواهد بود.

شاهمیرزایی، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

وی افزود: بومی‌سازی در حوزه کالا و تجهیزات، کاتالیست و مواد شیمیایی در صنعت پتروشیمی را از پیش‌ترها آغاز کرده‌ایم.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: برنامه‌ریزی تعمیرات اساسی مجتمع‌های پتروشیمی برای فصل زمستان، به‌دلیل محدودیت‌های کمبود خوراک در زمان کوتاه انجام شود.

شاهمیرزایی در پایان از شرکت‌های پتروشیمی درخواست کرد به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

دیگر خبرها

  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گاز‌های همراه
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است