Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: رهبر حکیم انقلاب همواره در مورد وجود فقر و تبعیض هشدار داده و خطر بازگشت اشرافی گری را به مسئولان و کارگزاران گوشزد نموده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (20 بهمن) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: حضور حماسی ملت در یوم‌الله 22 بهمن بیعت مجدد با امام راحل و رهبری و پاسداشت انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در این سی‌ونه سال قابل‌شمارش نیست، ابراز کرد: رویش‌های انقلاب اسلامی حاکی از جوان ماندن انقلاب شکوهمند اسلامی است.

 

امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: عصاره و خلاصه همه تلاش‌ها و توطئه‌های غول رسانه‌ای دشمنان به‌ویژه رژیم فاسد آمریکا در سال‌های متمادی این است که نظام و انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشته است و هدف آن‌ها نفوذ دادن عناصر مزدور و وابسته و فاسد در ساختار نظام است.

 

آیت‌الله لطفی، تصریح کرد: برای اثبات بی دستاورد بودن نظام اسلامی هرروز برنامه و دسیسه‌ای در دستور کار دشمن است تا نسل‌های بعدی انقلاب به‌خصوص کودک و نوجوان و جوان‌هایی که نه انقلاب را دیده و نه جنگ را، احساس ذلت و خفت کنند.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، یادآور شد: دشمن برای ناامید کردن جامعه و تیره‌وتار نشان دادن آینده در تلاش است که با توطئه‌هایی ازجمله پاسخ ندادن به نیازهای اولیه مردم و عدم برخورد قاطع و کوتاه نکردن دست غارتگران و نجومی بگیران و علاوه بر خیانت به بیت‌المال اعتماد مردم را نسبت به‌نظام سلب کنند.

 

وی، گفت: این برنامه‌ریزی سال‌هاست با همراهی برخی از عناصر داخلی و غرب‌گرا، در تلاش است جوانان را آن‌چنان ناامید کنند که بیرون از مرزهای ایران را بهشت تلقی کرده و حسرت بازگشت زمان ننگین رژیم فاسد پهلوی احیا شود.

 

امام‌جمعه ایلام، بیان کرد: این در حالی است که در دوران رژیم پهلوی با 35 میلیون مردم و فروش روزانه 6 میلیون بشکه نفت، ایران در ردیف عقب‌مانده‌ترین کشورهای جهان در همه حوزه‌های و عرصه‌ها بود و 75 درصد مردم حتی سواد خواندن و نوشتن را نداشتند.

 

آیت‌الله لطفی، با اشاره به اینکه استقلال، عزت بین‌المللی و مردم‌سالاری دینی مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: باگذشت نزدیک به چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی با نگاهی به گذشته و مقایسه کردن آن با امروز، حکایت از تحولات شگرفی در عرصه‌های مختلف دارد.

 

وی، گفت: استقلال و عزتی که انقلاب اسلامی و امام راحل نثار ملت ایران کرده تا مردم‌سالاری دینی و پیشرفت شگفت‌انگیز در حوزه‌های علمی، اقتصادی و نظامی همه و همه مؤید این واقعیت است که ایران امروز قابل‌مقایسه با ایران دیروز نیست.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، با اشاره به اینکه قدرت نظامی و پیروزی‌های منطقه‌ای بهترین دستاورد انقلاب اسلامی در چهل‌سالگی نظام و انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: یکی از انگیزه‌های مهم انقلاب اسلامی، عدالت‌خواهی امام راحل و ملت عزیز ایران اسلامی بود.

 

آیت‌الله لطفی، یادآور شد: رژیم شاه با منطق سلطنت با مفهوم عدالت فاصله فراوانی داشت، در مکتب حیات‌بخش تشیع و آرمان امامان معصوم (ع) برقراری حکومت عدل اسلامی است، ملت ایران اسلامی با پیروی از مکتب اهل‌بیت (ع) خواهان نظامی عادلانه بودند و جز دین مقدس اسلام هیچ مکتبی تضمین‌کننده عدالت نیست.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: لذا مردم به خاطر برقراری عدالت اسلامی قیام کردند و به ندای عدالت‌خواهی امام عادل خمینی کبیر (ره) لبیک گفتند، رفع فقر و تبعیض از مهم‌ترین مطالبات مردم و چرایی قیام خونین بود؛ مردم می‌دیدند دربار شاه و وابستگان آن، ثروت ملت را به غارت می‌بردند و امکانات کشور فقط در اختیار طبقه حاکم و عناصر فاسد و مزدور آمریکا بود.

 

آیت‌الله لطفی، گفت: یک طبقه ممتاز و اشرافی با تبعیض و رانت‌خواری، همه ثروت ملت را در اختیار داشتند، خوی اشرافی گری و حرام‌خواری در کشور در کارگزاران و مسئولان حاکم بود و به‌شدت ترویج می‌شد، مردم فقر و تبعیض را برنمی‌تابیدند و اشرافی گری مسئولان را تحمل نمی‌کردند.

 

وی، با اشاره به اینکه یکی از عوامل تهدیدکننده انقلاب، فقر و تبعیض و ایجاد شکاف طبقاتی در کشور و اینکه یک عده در غنای مطلق و عده‌ای دیگر در فقر مطلق باشند، است، افزود: رهبر حکیم انقلاب همواره در مورد وجود فقر و تبعیض هشدار داده و خطر بازگشت اشرافی گری را به مسئولان و کارگزاران گوشزد نموده است.

 

امام‌جمعه ایلام، تصریح کرد: مردم از تبعیض و بی‌عدالتی و فاصله طبقاتی ناراحت هستند و از مسئولان به جد می‌خواهند با فساد اداری و مفاسد اقتصادی و فرهنگی به‌شدت مبارزه کنند.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز کرد: بیعت تاریخی و سرنوشت‌ساز همافران، افسران و درجه‌داران نیروی هوایی ارتش با امام امت ارکان رژیم فاسد پهلوی را فروریخت، این اقدام شجاعانه در دوران انقلاب حکایت از این واقعیت بود که بدنه و شالوده ارتش را عناصر مؤمن، متدین و انقلابی و عاشق اسلام در ایران تشکیل می‌دهند.

 

امام‌جمعه ایلام، گفت: عناصر ارزشی و انقلابی ارتش در دوران ستم‌شاهی و اوج قدرت رژیم پهلوی با امام و شاگردان امام در ایران ارتباط تنگاتنگ داشتند و در طول 15 سال تبعید امام راحل به ترکیه و نجف این ارتباط به قوت خود باقی ماند و خروجی این ارتباط، قیام ارتش به‌ویژه نیروی هوایی علی‌رغم خطرات فراوان، غلبه بر رژیم پهلوی و لبیک به ندای امام راحل بود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی گفت: شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی و حاصل خون شهدا هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، کریم علی‌نژاد، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش بزرگ شوراهای اسلامی شهرستان خوی اظهار کرد: شوراها از ارکان مردم سالاری دینی و حاصل خون شهدا هستند.

وی افزود: مدیریت شهرها و روستاها به عهده شوراهاست که نمایندگان مردم هستند و در خصوص مصالح شهر و روستا تصمیم می‌گیرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با اشاره به تسهیلات بانکی برای احداث و تعمیر و نوسازی منازل روستایی، گفت: در روستاها برای منازلی که نیاز به تعمیر یا بازسازی دارند از طرف بنیاد مسکن و بانک‌ها تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است و ما آماده هرگونه همکاری در راستای دریافت این تسهیلات توسط روستاییان عزیز هستیم.

علی‌نژاد نسبت به تصرف منابع طبیعی توسط عده‌ای هشدار داد و خاطرنشان کرد: منابع و مراتع از آن همه مردم هستند و شوراها دقت کنند که این منابع توسط برخی اشخاص مورد تصرف غیرقانونی قرار نگیرند.

کد خبر 748403

دیگر خبرها

  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور