Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، امام جمعه کرمان، در خطبه های نماز وحدت بخش جمعه امروز 20 بهمن با بیان اینکه بعضی رفتارها برای یک مسلمان زشت و ناپسند است؛ یکی از این رفتارها را رفتارهای هواپرستانه دانست و گفت: این رفتارها آثار مخرب و نتایج بسیار تلخی دارد که یکی از ثمرات تلخ آن مخالف عدالت در زندگی فردی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استناد به آیات قرآن که به نکات بسیار ظریفی در رعایت عدالت توجه دارد، افزود: قیام به عدل و عزم راسخ و تصمیم جدی برای اجرای عدالت از جمله این نکات است که باید با حرص و ولع آن را پیگیری که جزو رفتارهای انسان شود، یعنی در هر حال و در هر کار و در هر عصر و زمان و مکان و هر جا از عدالت دفاع کنی تا خلق و خوی تو شود.

امام جمعه کرمان مراحل عدالت، عدالت اجتماعی در آیات و روایات، سیره امام علی علیه السلام در رعایت عدالت را تبیین کرد و گفت: اگر کسی ویژه خواران را در دستور کار قرار دهد و رانت ها و وام های ویژه را از بیت المال به خواص بدهد در آخرت ذلیل و بیچاره است، مگر رسیدن به مناصب چقدر در این دنیا بُرد دارد؟...این با حکومت علوی و جمهوری اسلامی و منویات امام و رهبری همخوانی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه اگر می خواهید آتش جهنم را برافروخته نکنید باید همه مردم از امکانات شما بهره بگیرند و اگر می خواهید محبت مردم را به صورت واقعی جلب کنید، عدالت را در همه سطوح آن پیاده کنید؛ خاطرنشان کرد: خواست عمومی مردم امنیت و معیشت در سایه عدالت است؛ در تراز کشور اسلامی و علوی نیست که به فکر مشکلات کوچک نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به روز حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را از نیروهای خدوم و در خدمت انقلاب و اسلام دانست که در همه عرصه ها از نظام دفاع می کند.

وی با بیان اینکه دشمن چشم دوخته تا مردم در 22 بهمن چه می کنند و باید او را مأیوس کرد و همه توده های مردم حضور جدی در راهپیمایی داشته باشند؛ تصریح کرد: انقلاب در شرایط بسیار سختی با اتکاء امام به مردم به پیروزی رسید؛ ایشان سه اصل را در میدان مبارزه به صورت جدی توجه داشت؛ زمان شناس، دشمن شناس و دشمن ستیز بود؛ با توکل به خدا و توجه به مردم انقلاب را در 22 بهمن 57 به پیروزی رساند.

امام جمعه کرمان استقلال را از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و با افزودن اینکه امروز همه باید بدانند با کشور ما با نگاه استقلالی ایران مذاکره کنند در حالیکه قبل از انقلاب ارباب و رعیتی با مردم ما صحبت می کردند، امنیت، آزادی، غلبه بر چالش ها، گسترش و توسعه خدمات به مردم، ایجاد زیرساخت های فنی و مهندسی، پیشرفت های علمی در عرصه های مختلف و علوم روز دنیا، ساخت فراوان داروها به ویژه داروهای کمیاب، پیشرفت دفاعی، انتقال ارزش های انقلاب و دفاع مقدس به نسل های دو و سه انقلاب، تأثیرگذاری بر منطقه را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی فهرست کرد.

 

انتهای پیام/س

 

دشمن چشم دوخته که مردم در ۲۲ بهمن چه می کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۲۰۰ مقاله ملی و بین‌المللی به کنگره جهانی حضرت رضا(ع)

زهره نصرت خوارزمی دبیر بخش بین‌الملل کنگره جهانی حضرت رضا (ع) از ارسال ۲۰۰ مقاله در سطح ملی و بین المللی به دبیرخانه کنگره بین المللی حضرت رضا (ع) خبر داد. - اخبار فرهنگی -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دبیر بخش بین‌الملل کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با بیان اینکه مشارکت کنندگان در بخش بین المللی لزوما مسلمان و شیعه نیستند، اضافه کرد: شرکت کنندگان در کنگره حضرت رضا (ع) از نژادها، کشور‌ها و طبقات مختلف هستند. در ابتدا 116 کتاب به 24 زبان با دسترسی باز در اختیار محققان قرار گرفت و جلسات متعددی شکل گرفت و اساتید دانشگاه‌های بزرگی در رشته‌های مطالعات اسلامی و شیعه پژوهی که در این کنگره شرکت می‌کنند توانسته‌اند با ادبیات رضوی ارتباط برقرار کنند. 

 
خوارزمی گفت: تلاش کردیم در برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) تعدد جغرافیایی و تکثر هویتی دیده شود. از بورکینافاسو تا برزیل، از توکیو تا میشیگان، از همه قاره‌ها شرکت کننده و از نژاد‌ها و ادیان مختلف داریم. 
دبیر بخش بین‌الملل کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با اشاره به برگزاری پیش‌نشست‌های کنگره در واتیکان و عراق اظهار کرد: در یکی از پیش‌نشست‌ها که در واتیکان برگزار شد از مرکز مریم شناسی بیروت، از یونان، رم و واتیکان شرکت کننده داشتیم. همچنین در دو جلسه‌ای که در بغداد عراق برگزار شد از کویت، مراکش، مصر و عراق شرکت کرده بودند. تلاش کردیم هر محلفی، محفل گفت‌وگو برای روشن شدن ابعاد مختلف عدالت از منظر امام رضا (ع) باشد. 
 
وی اضافه کرد: از آنجایی که امام رضا (ع) اهل احتجاجات و گفت وگو با غیر بودند و همچنین روایت‌های متعددی از مواجهه ایشان با مسیحیان و زرتشتیان وجود دارد، یکی از شرکت کنندگان در جشنواره کشیشی انگلیسی است که آیات انجیل را در حوزه عدالت و مقارن آن را با ادبیات رضوی کنار هم قرار داده است. این نشان می‌دهد که فهم ما از عدالت به هم نزدیک است و این عدالت مبنای خوبی برای تعاملات آینده در جهان است که این نیاز بیش از پیش احساس می‌شود. 
  
خوارزمی با بیان اینکه در صربستان هیچ کتابی به زبان صربی درباره امام رضا (ع) وجود ندارد، ادامه داد: هم اکنون کتاب «امام رضا (ع)؛ دانای خاندان محمد (ص)» در حال ترجمه به زبان صربی است و جالب است که صاحب انتشارات در آن کشور به واسطه تماشای سفر‌های اربعین به فرهنگ شیعی علاقمند شده و داوطلب انتشار این کشور شده است. 
 
دبیر کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در پایان گفت: عراق، لبنان، بورکینافاسو، مالی، آمریکا، اسپانیا، هلند، انگلیس، بلژیک، مراکش، گرجستان، تایلند، بوسنی و ... ازجمله کشور‌هایی هستند که در کنگره بین المللی حضرت رضا (ع) شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در راه خوزستان
  • ارسال ۲۰۰ مقاله ملی و بین‌المللی به کنگره جهانی حضرت رضا(ع)
  • دغدغه اصلی‌ام وضعیت اقتصاد و معیشت مردم است
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت
  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • کرمانی ها ۱۰ روز زیر سایه خورشید می روند
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت