Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ منصور معظمی به مناسبت دهه مبارک فجر و در آیین بهره برداری از ۱۵ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، با تأکید بر ضرورت اشتغال‎زایی در جامعه گفت: دولت با تمام توان در پی ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است.

وی، سیاست‌های جمهوری اسلامی در این زمینه را مدبرانه دانست و با اشاره به توطئه‎های دشمن برای ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه تأکید کرد: باید با هوشیاری، دقت و تلاش بیشتر به جامعه و بویژه جوانان امید داده شود و مراقب باشیم که در زمین دشمن حرکت نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، حرکت به سمت تولید محصولات صادرات گرا با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش اشتغال و درآمد در جامعه را ضروری بیان کرد و افزود: تمام ارکان نظام بر این مسئله اتفاق نظر دارند.

معظمی با بیان وجود نقدینگی بالا در کشور اضافه کرد: با مدیریت صحیح و هنرمندانه می‌توان از این نقدینگی برای افزایش تولید، اشتغال و بهره وری استفاده کرد.

وی اظهار داشت: بخشی از مشکل صنعت در کشور و همچنین استان چهارمحال و بختیاری، مربوط به تقاضاست و بنابراین باید به سمت تحریک تقاضا برای رونق صنعت پیش رفت.

معظمی گفت: هم اکنون سیستم بانکی کشور در شرایط سرزند‌های قرار ندارد و نرخ بانکی کمرشکن است و کمتر صنعتی را میتوان با این نرخ بانکی اداره کرد.

وی افزود: در بودجه سال ۹۷ تمهیداتی برای رفع مشکلات سیستم بانکی پیش بینی شده است که با افزایش سرمایه، قدرت مانور بانکی بیشتر میشود و این یک فرصت و چشم انداز بهتر برای بخش صنعت خواهد بود.

معظمی همچنین از آمادگی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای مشارکت در پروژه‌های با تکنولوژی جدید در جهت جذب سرمایه گذار خارجی خبر داد.

وی درخصوص تعویض خودرو‌های فرسوده هم گفت: تعویض ۲۰۴ هزار دستگاه خودروی فرسوده با اولویت ناوگان عمومی در کشور در مدت سه سال و با ۱۱ میلیارد دلار سرمایهگذاری در دستور کار قرار دارد که ۵۰ درصد آن توسط وزارت نفت، ۳۰ درصد توسط بانک‌ها و ۲۰ درصد با مشارکت مردمی تأمین می‌شود.

به گفته معظمی؛ این امر سبب کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها برای ناوگان عمومی خواهد شد.

انتهای پیام/غ

سال آینده چشم انداز بهتری برای صنعت ایجاد می‎شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در استان گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است که ۴ هکتار آن با ۲۱۰ بهره بردار، کوچک مقیاس و خانگی است.

در گلخانه‌های استان گلستان سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان