Web Analytics Made Easy - Statcounter

پذیرش بیماران اورژانسی در نزدیکترین بیمارستان یکی از چالش‌هایی است که اگر بیمارستان خصوصی باشد، بیمار دچار مشکل می‌شود. این در حالی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌گوید محدودیتی برای اعزام به بخش خصوصی نداریم. ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۱ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، یکی از دغدغه‌های همراهان بیمار دل‌نگرانی‌ها از خانه یا محل مصدومیت تا بیمارستان است لحظه‌هایی که گذر آن برای هر فردی که در این  موقعیت قرار می‌گیرد حیاتی است و این مسئله پیر و جوان هم نمی‌شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که در چنین موقعیت‌هایی قرار گرفته و بیمار داریم تنها چیزی که به ذهن هر شخصی می‌رسد تماس با اورژانس 115 است، افرادی که از پزشکی نیز سررشته دارند و بیمار را تا رساندن به مقصد نهایی بیمارستان همراهی و تا رساند به پزشک متخصص بیمارستان اقدامات پزشکی انجام می‌دهند.

در چنین موقعیت‌هایی هر شخص همراه بیماری قدرت تصمیم‌گیری مانند وضعیت های ثابت را ندارند و بیشتر فرمان‌بر است.

بیماری که در اورژانس لحظه‌های سختی را سپری می‌کند، اورژانس بیمار خود را تنها به بیمارستان دولتی می برد اگر چه این اقدام طبق قانون بوده و اورژانس 115 موظف است، بیماران را به بیمارستان‌های دولتی انتقال دهد.

این در حالی است که ممکن است بیمار در وضعیت خطرناکی قرار بگیرد و تا رسیدن به بیمارستان دولتی جان خود را از دست بدهد.

مریم یک شهرند اصفهانی است. پدر وی چندی پیش دچار تنگی نفس می شود و با اورژانس 115 تماس می گیرد امدادگران پدر وی را در آمبولانس گذاشته و در راه مسیر این شهروند اصفهانی درخواست می‌کند این بیمار را به نزدیکترین بیمارستان ببرند که به او می گویند باید طبق قانون بیمار را به بیمارستان دولتی ببرند، مگر شرایط خیلی خاص باشد.

این شهروند اصفهانی گفت با خواهش و اصرار و تمنا و به عهده گرفتن تمام سئولیت‌های مادی و معنوی  از آن‌ها خواستم که پدرم را به نزدیکترین بیمارستان منتقل کنند. زیرا به من گفتند هزینه بیمارستان خصوصی بالا است.

این مسئله را از طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جویا شدیم که وی نیز از ما فرصت خواست تا موضوع را پیگیری کند.

در تماس  مجددی که با طاهره چنگیز داشتیم. وی پس از پیگیری این مسئله از مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان به تسنیم گفت: محدودیتی برای اعزام به بخش خصوصی نداریم  و این در حالی است که اگر بیمار خودش متقاضی باشد یا بیمه تکمیل داشته باشد به بیمارستان خصوصی منتقل می‌شود.

وی افزود:شرایط دیگر این است که وضعیت بیمار در سطح یک باشد و برای استفاده از زمان و یا بیماران ترافیکی باشند، به دلیل خدمات رایگان باید به سیستم دانشگاهی یا مراکز طرف قرارداد اعزام شوند تا پرداخت حداقل هزینه در مقابل تعرفه بخش خصوصی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اما بیمارانی که در شرایط بحرانی قرار دارند ،به نزدیکترین مرکز درمانی بدون توجه دولتی یا خصوصی منتقل می‌شوند.

باید دید دلیل اینکه چرا بعضاً آنگونه که باید قانون رعایت نمی‌شود چیست و چرا سلامت مردمان شهر اصفهان در گرو برخی برداشت‌های نادرست از قانون، آنگونه که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/م

R41346/P1361/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، ابراهیم خالقی در گفتگویی با بیان اینکه هزار و چهارصد و نود و دومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد، اظهارکرد: در این عمل، عضای جوان ۲۰ ساله مرگ مغزی ساکن بجنورد به چهار بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

وی گفت: مرحوم «ابوالفضل حسن‌زاده»، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام علی(ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۵۲ ساله ساکن قاین که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی تصریح کرد: همچنین قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم این دانشگاه و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903389

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان
  • آمار هولناک از فوت بیماران تالاسمی در ایران
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند