Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > همدان - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 42 پارک علم و فناوری فعال کشور، در سالجاری به صورت جدی مورد حمایت دولت قرار گرفتند و با وجود محدودیت های مالی 30 درصد نیز به بودجه این مراکز افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر منصور غلامی که در آیین جشن پیروزی انقلاب در مسجد قباد همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: در سرعت نسبی رشد، تعداد دانشمندان و محققان و نیز عملکرد علمی، رتبه دوم جهان را در اختیار داریم و از لحاظ شاخص های تبدیل دانش به ثروت نیز جایگاه خوبی را در سطح جهان کسب کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها نیز شروع بسیار خوبی دارند و با گردهمایی گروه هایی که فکرهای خلاق دارند، هم اکنون جزو کشورهای فعال در سطح جهان هستیم.

وی افزود: توان علمی کشورمان در سطوح بین المللی در مسیر دیپلماسی علمی است و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز برهمین اساس بود که در سطح جهانی حضور چشمگیر داشته باشیم و توان علمی کشور را در سطح جهان عرضه کنیم.


دکتر غلامی با اعلام اینکه تقویت دیپلماسی علمی توصیه رهبری و سیاست اجرایی وزارت علوم است، تصریح کرد: تقویت دیپلماسی علمی در سطح بین المللی توصیه رهبر معظم انقلاب و سیاست اجرایی این وزارتخانه است و در این چارچوب به دستاوردهای مهمی نیز رسیده ایم.

وی گفت: هم اکنون بسیاری از طرح های پژوهشی دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، در سطح جهان جایگاه ویژه کسب کرده اند.

وزیر علوم اضافه کرد: دانشگاه های کشورمان همچنین در رشد علمی که زمانی دغدغه رهبر معظم انقلاب بود، به جایگاه مهمی از جمله رتبه نخست در میان کشورهای اسلامی دست یافته اند.

وی یادآور شد: تحقق این هدف در شرایطی محقق شده است که در برنامه ششم نیز راهبرد توسعه دانشگاه ها تدوین شده بود و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توانست به این مهم دست یابد.

دکتر غلامی با بیان اینکه هم اینک 25 دانشگاه بزرگ کشورمان در این گروه فعالیت می کنند، اظهار داشت: این دانشگاه ها ارتباط بین المللی بسیار مطلوبی دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از 120 طرح تحقیقاتی مهم با کشورهای جهان در حال اجرا داریم.

وی افزود: این طرح ها مورد تائید مراکزی است تا نتایج آن برای کشورمان مفید باشد و در این راستا در حال گسترش روابط بین المللی هستیم.

وی یادآور شد: این روابط باعث می شود دانشمندان، دانشجویان و مردم دیگر کشورها شناخت بیشتری از توان علمی، روحیه و فرهنگ مردم کشور و به خصوص جوانان نخبه ما پیدا کنند.

دکتر غلامی خنثی شدن دسیسه و نیرنگ دشمنان را از دیگر دستاوردهای ارتباط مطلوب دانشگاهای کشورمان با مراکز علمی جهان اعلام و اضافه کرد: تعامل های علمی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، به عنوان دیپلماسی علمی در راستای روشن شدن مواضع اسلامی کشورمان بسیار کارساز است.

وی به رشد قابل توجه دانش آموختگان دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دولت در تلاش برای فراهم کردن شرایطی است که این قشر بدون اتکا به مراکز دولتی بتوانند با فکر، نبوغ و اندیشه خود کارآفرین باشند و برای دیگران نیز اشتغال ایجاد کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر حمایت های لازم از نخبگان و جوانان صاحب اندیشه، گفت: در همین چارچوب شرکت های دانش بنیان را مورد حمایت جدی قرار داده ایم و هم اکنون بیش از سه هزار شرکت فعال در این عرصه داریم.

وی افزود: شرکت های توانمندی داریم که شاید عمر آنها کمتر از 10 سال باشد اما در کنار شرکت های بزرگ چند 10 ساله توان اشتغال زایی و تولید ثروت دارند.

دکتر غلامی با اشاره به حمایت های مالی از جوان های خوش فکر و صاحب اندیشه نیز اظهار کرد: تولید درآمد و رونق کسب و کار خواسته ما از جوانان خوش فکر است و در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افکار و اندیشه های جدید حمایت مالی و در مواردی وام های بلاعوض پرداخت می کند.

وی ساماندهی مراکز آموزش عالی را از برنامه های اجرایی وزارتخانه تحت مدیریت خود اعلام و اضافه کرد: بر این اساس قرار است برخی دانشگاه های بزرگ همچون پیام نور، جامع علمی کاربردی، فنی حرفه ای و نیز فرهنگیان که زیر مجموعه این وزارتخانه هستند سازماندهی و در چارچوب ماموریت های خاص خود هدایت شوند.

وی افزود: بر این اساس مهارت افزایی برای مراکز جامع علمی و کاربردی و نیز فنی حرفه ای در دستور کار است ضمن اینکه دانشگاه پیام نور نیز علاوه بر سیاستگذاری های داخلی، در عرصه فراملی نیز مورد توجه جدی قرار دارد.

46

کلید واژه‌ها : استان همدان - وزارت علوم - فناوری -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم وارد یاسوج شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استقبال استاندار و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج شد.

محمدعلی زلفی صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف شرکت در مراسم گرامیدشت هفته معلم و حضور در دانشگاه و دیدار با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و همچنین بازدید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های اخیر در بخش‌های مختلف دانشگاه یاسوج به این شهر سفر کرد.

دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سر در دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج، نشست آمایش آموزش عالی(با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و...)، نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج در قالب نشست گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد