Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نیره پیروزبخت- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران- در ارتباط با مقوله چالش‌برانگیز سیاستگذاری، نظارت و هدایت نظام استاندارد در حوزه تجهیزات پزشکی که با برخی انتقادات از سوی مسئولان سازمان غذا و دارو قبل از تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد همراه شد، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد استثنایی در زمینه نظارت‌ها ندارد و مسائل سیاست‌گذاری، نظارت و هدایت نظام استاندارد در حوزه تجهیزات پزشکی نیز باید با همکاری مسئولان این سازمان و سازمان غذا و دارو تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر جایی که سازمان ملی استاندارد نسبت به سلامت و ایمنی مردم حساسیتی داشته باشند، نسبت به مسئله ورود کرده و تفاوتی در مورد محصولات تولیدی و وارداتی وجود ندارد چرا که باید کنترل را در دستور کار قرار داده و نتایج را به اطلاع عموم مردم برساند.

پیروزبخت با بیان اینکه در ابتدای امر مسئولان سازمان غذا و دارو بر این باور بودند که سازمان ملی استاندارد ایران قصد دارد که صفر تا صد مسائل مربوط به تجهیزات پزشکی را در اختیار گیرد، بیان کرد: در راستای تدوین استاندارد حوزه تجهیزات پزشکی باید آیین‌نامه‌ای مدنظر قرار گیرد که این موضوع با همکاری دو سازمان مذکور انجام خواهد شد و پس از آن تصمیم می‌گیریم که در حوزه تجهیزات پزشکی و خدمات مربوط به آن کار را چگونه پیش ببریم و کدام بخش ها را به سازمان ملی استاندارد، سازمان غذا و دارو و یا هر دو سازمان واگذار کنیم.

طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد که توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد، مقوله سیاستگذاری، نظارت و هدایت نظام استاندارد در حوزه تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران و نیز موضوع سیاستگذاری، نظارت و هدایت نظام استاندارد در حوزه خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی بر عهده سازمان غذا و دارو محول شده است. مسئله‌ای که از همان ابتدای امر با مخالفت سازمان غذا و دارو همراه شد و غلامرضا اصغری- رئیس سازمان غذا و دارو- اعلام کرد که مصوبه مجلس در این رابطه بر خلاف قوانین و سیاست‌های کلان نظام سلامت است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی

میثم کهربائی گفت: صنعت داروهای گیاهی در کشور با چالش‌های زیادی مواجه است.

وی با عنوان این مطلب که صنعت داروهای گیاهی در کشور نیازمند کمک و حمایت سازمان غذا و دارو است تا بتواند به صنعت ارزآور تبدیل شود، افزود: این صنعت در شرایط کنونی با معضلات و مشکلاتی مواجه است.

کهربائی با اشاره به مشکلات اقتصادی و نرخ ارز در کشور که صنعت داروهای گیاهی را متأثر ساخته است، ادامه داد: حالت انقباضی سازمان غذا و دارو، ندادن قیمت‌های درست و همچنین، ضوابط بسیار دست و پا گیر، در مسیر صنعت داروهای گیاهی؛ موجب شده این صنعت با مشکلات و چالش‌هایی در مسیر رشد و توسعه مواجه شود.

وی تاکید کرد: این قوانین دست و پا گیر باید تغییر کند، زیرا؛ صنعت داروهای گیاهی در کشور با سابقه ۲۰ ساله، همچنان نوپا است و نمی‌تواند شکوفا شود.

کهربائی از صنعت داروهای گیاهی در جهان به عنوان یک صنعت پولساز نام برد و افزود: عدم توجه مسئولان امر به این صنعت در کشور، اعم از ندادن یارانه و ارز به تولید داروهای گیاهی، موجب شده این صنعت در ایران دچار مشکل و چالش شود.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو، از صنعت داروهای گیاهی حمایت نمی‌کند، ولی با قیمت گذاری دستوری، مشکلاتی را پیش پای صنعت قرار می‌دهد. متأسفانه با مکانیسمی طرف هستیم که اجازه رشد و توسعه صنعت را نمی‌دهد.

کهربائی با انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی کشور، افزود: این سیاست‌ها موجب شده علاقه مندی به تولید از بین برود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که مشارکت مردم در جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: اگر این اتفاق بیفتد و بخش خصوصی در تولید مشارکت داده شود، می‌توان به رشد و بالندگی صنعت دارویی کشور امیدوار بود.

وی افزود: صنعت داروسازی ایران، کم از هند و چین نیست که بازار دارویی منطقه را تسخیر کرده اند. در حالی که ما از وجود دانشمندان و متخصصان مجرب در این حوزه برخورداریم.

کهربائی گفت: ایران، مهد گیاهان دارویی است و می‌توان با دانش فنی کمک کرد از خیلی کشورها در این عرصه جلوتر باشیم. سازمان غذا و دارو به عنوان رگولاتور، در کنار صنعت داروهای گیاهی باشد و روحیه مچ گیرانه را کنار بگذارد.

وی افزود: متأسفانه سیاست قیمت‌گذاری دستوری سبب می‌شود صنعت نتواند به رشد و توسعه برسد و دور نیست آن روزی که محصولات بی کیفیت تولید شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴