Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@00:35:10 GMT

ادویه های رنگی ضد سرطان

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۱۴۰۹۲

ادویه های رنگی ضد سرطان

رکنا: 5 ادویه قدرتمندی که به جنگ با سرطان می رود و این بیماری را شکست می دهد.

اینطور ثابت شده که برخی ترکیبات گیاهی برای پیشگیری از وقوع مجدد سرطان در بازماندگان این بیماری بسیار مفید است.

به گزارش  easyhealthoptions مصرف برخی از انواع ادویه ها در واقع بخشی از شیوه زندگی سالم برای پیشگیری از ابتلا به سرطان مححسوب می شود مطالعات نشان داده برخی از ترکیبات موجود در ادویه ها، خواص قدرتمند ضد سرطانی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار تمام گام هایی که برای پیشگیری از سرطان بر می دارید؛ از جمله ورزش، رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات و ... مصرف این ۵ ادویه شگفت انگیز را فراموش نکنید:

زنجبیل: ریشه زنجبیل تند حاوی مواد قوی مانند گینگرول، پارادول و شگاول است و این ترکیبات خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد عفونی کننده دارند ضمن اینکه به طور فعال با سلول های سرطانی مقابله می کنند. اثرات ضد سرطانی زنجبیل در چند مطالعه به اثبات رسیده است. آنزیمCOX-۱مسئول گسترش التهاب در دستگاه گوارش است. مصرف ریشه زنجبیل به طور طبیعی این آنزیم را مهار می کند. کاهش التهاب خود راهی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان است. روزانه از یک فنجان چای زنجبیل به همراه لیمو و عسل لذت ببرید تا شاهد خواص شگفت انگیز آن باشید.

سیر: این ادویه با ترکیبات گوگردی از سیستم ایمنی بدن محافظت کرده و آن را تقویت می کند. سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. یکی از ترکیبات گوگردی موجود در سیر دی آلدیل دی سولفید نامیده می شود که نشان داده شده به طور چشمگیری منجر به کاهش قابلیت زندگی سلول های سرطانی در پوشش مری میشود. در حضور این ترکیب سیر، سلول های سرطانی ضعیف می شوند و تاثیرشان کاهش می یابد. این سلول ها در نهایت در فرایندی به نام آپوپتوز خود را تخریب می کنند.

زعفران: برای قرن ها، این ادویه برای رنگ و طعم دادن به غذاها استفاده شده است. زعفران حاوی دو ترکیب به نام های کروکین و کروکتین است که برای درمان انواع بیماری ها کاربرد دارند و نشان داده شده منجر به مرگ سلولی در سلول های سرطانی یا همان فرایند آپوپتوز می شوند. مطالعات نشان داده اند که کروکین تاثیر قابل توجهی در سلول های سرطانی تخمدان دارد و به طور چشمگیری باعث سرکوب رشد و توقف مهاجرت آنها می شود. سعی کنید زعفران را در طول پروسه پخته و پز به غذاها اضافه کنید و یا از مایع آن برای نوشیدن چای استفاده کنید.

فلفل سیاه: حاوی یک ترکیب آلکالوئیدی به نام پیپرین است که خواص ضد تومور دارد. محققان به این نتیجه رسیده اند که پیپرین در مهار چند نوع سلول سرطانی پروستات موثر است.

رزماری: این گیاه خانگی حاوی ترکیبی طبیعی به نام اسید کارنوزیک است که باعث می شود سلول های سرطانی بدن شما خود را تخریب کنند. رزماری منجر به اثربخشی درمان های سنتی سرطان نیز می شود. به طور خاص، مطالعات بالینی نشان داده اند که دوزهای شدید عصاره رزماری به طور چشمگیری منجر به افزایش اثرات شیمی درمانی در بیماران مبتلا به سرطان سینه می شود.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» نوشته نسیبه استکی به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب تخیلی و دنیای نوجوانان را به تصویر می‌کشد.

در معرفی این کتاب آمده است:

کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» دنیایی را که نوجوان ما فکر می‌کند، ایده آل است نشانش می‌دهد و ذره ذره طعم بودن در این دنیا را به او می‌چشاند. دنیایی که در آن همه چیز حتی پله‌ها، صندلی و دیوارها برق می‌زنند. هزاران کمد لباس نو وجود دارد و فقط اگر سری به یکی از کمد جواهرات ملکه بزنیم دهانمان باز می‌ماند. اما واقعاً درون این دنیای پرزرق و برق همه چیز همین قدر بی عیب و نقص است؟! حسنا که شخصیت اصلی داستان ماست، آیا می‌تواند بی ترس از حیله‌های ملکه و فکر دلتنگی خانواده‌اش اینجا بماند؟! اصلاً شاید حسنا هم ملکه شود و در این دنیای قشنگ، قصری برای خودش بسازد، شاید هم اسیر این چیزها نشود و یاد حرف‌های پدرش بیفتد که همیشه می‌گفته «با این چیزها دست و پای ذهنت رو می‌بندی، ذهنی که بسته شد، دیگه نمی‌تونه آزادانه رشد کنه».

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

حسنا همین که می‌خواست به خانه برگردد، چیزی طلایی روی سنگ جلویش برق زد. حسنا عاشق جواهرات بود، از هر نوعش؛ بدل یا واقعی، انگشتر یا النگو مهم نبود.

یک قدم به جلو برداشت. پایش لیز خورد و نزدیک بود بیفتد توی دریا. باید زود برمی‌گشت. همین حالا هم بیش از اندازه دیر کرده بود، ولی نمی‌توانست بی خیال آن جسم براق شود. دوباره نفس گرفت و سر جایش ایستاد. بعد آهسته به جلو خم شد. همین که نوک دستش با آن شیء براق تماس پیدا کرد، سنگ زیر پایش شروع به لرزیدن کرد. لرزید و لرزید و یک‌دفعه پایین رفت.

این کتاب با ۱۷۲ صفحه و قیمت ۱۰۵ هزارتومان عرضه شده است.

کد خبر 6090128 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • این ادویه عمرتان را زیاد می‌کند
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • خواص ظرف های ضد سرطانی