Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین قربانی روز پنجشنبه در آیین جشن انقلاب و تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان در محل سالن شهید خوش سیرت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه اظهار داشت: هنرمندان می توانند در قالب هنر بسیاری از مشکلات جامعه را به شکلی صحیح و موثر به تصویر بکشند و مدیران را برای رفع مشکلات یاری کنند.
وی با اشاره به اینکه باید فضای نقد منصفانه در جامعه فراهم تر شود افزود: با نقد منصفانه فضای مدیریتی در جامعه مطلوبتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قربانی ضمن تاکید بر اینکه نقد منصفانه باید در تمام عرصه های جامعه مورد توجه قرار بگیرد یادآور شد: انتظار می رود اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان تمام تلاش خود را در جهت توسعه منطقه به کار گیرند .
وی حمایت از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان را ضروری دانست و گفت: تلاش خواهد شد تا با کمک هنرمندان ، فضایی مفرح و شاد در تمامی عرصه های شهرستان آستانه اشرفیه ایجاد شود.
امام جمعه آستانه اشرفیه نیز در این آیین فرهنگ را یکی از مولفه های مهم نظام اجتماعی دانست و گفت: فرهنگ به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم نظام اجتماعی نفش موثری در توسعه جامعه دارد.
حجت اسلام والمسلمین ' محمد ساجدی ' با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی برای جامعه تعیین کننده و سرنوشت سازند اظهار داشت: فرهنگ روح و ماهیت نظام اجتماعی است.
وی با اشاره به نقش هنر و هنرمندان در جامعه نیز گفت: هنرمندان با هنر های فاخر خویش می توانند ماهیت نظام اجتماعی را در عرصه های مختلف فرهنگی تقویت کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه نیز در حاشیه برگزاری این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این آیین به مناسبت فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر و با هدف ایجاد همدلی و تجلیل از تلاش ها و زحمات اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان برگزار شده است.
محمد معافی شناساندن هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان را از دیگر اهداف این آیین دانست و گفت: نقش هنرمندان در جهت توسعه جامعه برکسی پوشیده نیست.
وی ضمن تاکید بر اینکه بایستی حمایت بیشتری از فعالیت هنرمندان این منطقه صورت گیرد تصریح کرد: این شهرستان از توانمندی های خوبی در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری برخوردار است .
معافی حمایت از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر را از سیاست های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: به این منظور تهیه بانک اطلاعاتی اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان در دستور کار این اداره قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود 120 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر در این شهرستان شناسایی و بانک اطلاعاتی انان تهیه شده یادآور شد: پیش بینی می شود بیش از 200 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر در این منطقه شناسایی شوند.
وی افزود: انجمن های قرآن ، قصه و داستان ، هنرهای تجسمی ، نمایش ،شعر و ادب و خوشنویسی از جمله انجمن های فعال این شهرستان به شمار می روند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در ادامه این آیین که با شعر خوانی استاد امیر فخر موسوی ، نمایش و اجرای موسیقی سنتی همراه بود از 120 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان ( نویسندگان ، شاعران ، بازیگران، خبرنگاران ، فعالان قرآنی ، عکاسان ، خوشنویسان ، نقاشان ،محققان و...) تجلیل شد.
همچنین در این ایین از سه خانواده شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم و چند خانواده هنرمندان درگذشته نیز تجلیل شد.
در این آیین معاونت فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، مسئولان ادارات و نهادها و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان آستانه اشرفیه نیز حضور داشتند.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: رنجکش
7287 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۱۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید علی ترابی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان ضمن تبریک هفته معلم  گفت:  طرح احداث سالن چند منظوره ورزشی روستای سنگان از محل اعتبارات سفر مقام عالی استان بوده که برای اجرای آن در مجموع ۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

وی افزود: بزودی این پروژه با حضور مردم و مسئولان و ورزشکاران کلنگ زنی و عملیات اجرایی  آن شروع خواهد شد.

ترابی کلنگ‌زنی گاز رسانی روستاهای ذمه و آلکاباد و جشن پایانی آن با اتمام این دو روستا ، پیگیری تسریع در عملیات تصفیه خانه فاضلاب شهری،  احداث ۵۵ کلاس درسی در شهرستان، اجرای طرح های عمران شهری شهرداری ها، موفقیت طرح های مخابرات در سطح استان ،اتمام طرح های راهداری با پایان راه روستاهای مندان و پولیه، اجرای طرح های تامین آب شرب روستاها ، برگزاری باشکوه  جشنواره گیلاس را برخی از اقدامات صورت گرفته و در حال اجرا و پیگیری عنوان کرد.

وی همچنین با قدردانی از زحمات مدیر و مجموعه کارکنان و معلمان شهرستان در امر تعلیم و تربیت و نیز تشکر از تلاش اصحاب رسانه اظهار امید واری کرد با تعامل و همدلی مردم و مسئولان شهرستان گام های مثمر ثمر و اساسی در جهت توسعه شهرستان برداشته شود.

 

دیگر خبرها

  • نقش هلال احمر در توسعه اجتماعی ستودنی است
  • آیین تکریم از مقام معلم در شهرستان دشتی برگزار شد
  • معلمان معمار اصلی شخصیت افراد در جامعه هستند
  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد