Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@13:53:12 GMT

چینی‌ها نفت را قیمت‌گذاری می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۳۰۹۶

چینی‌ها نفت را قیمت‌گذاری می‌کنند

چینی ها قرار است ماه آینده میلادی نفت پایه چینی را با هدف افزایش سطح اثرگذاری این کشور در بازار جهانی نفت به دنیا معرفی کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا،‌ برخی مقامات چینی که نخواستند نامشان فاش شود،گفته اند که دولت این کشور قرار است در 26 مارس سال جاری میلادی نفت پایه خود را بر مبنای واحد پول این کشور عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نفت‌ پایه،یعنی نفتی که براساس آن قیمت نفت‌های مختلف تعیین می‌شود در اختیار برنت لندن و وست تگزاس نیویورک است.

این دو نفت پایه بیش از نیم‌قرن است که جهان با دو این دو نفت پایه و برمبنای دلار معامله می‌کنند.

چینی ها اعلام کرده اند که قصد دارند نفت پایه خود را برمبنای یوآن قیمت گذاری کرده و در بازار شانگهای ارائه کنند.

هدف چین از این اقدام، تقویت ارزش پولی کشور و افزایش اثرگذاری در بازار نفت اعلام شده است.

چین که در حال حاضر بزرگترین خریدار نفت جهان است،می خواهد نفت در برابر یوآن را اجرایی کند.

این برنامه از 6 سال پیش مطرح شده بود اما به‌دلیل بی‌ثباتی‌های مختلف در بازار سرمایه چین و نوسان ارزش پول این کشور در مقابل بحران‌های اقتصادی، تردیدهایی درباره توانایی اقتصاد این غول آسیایی برای میزبانی از قیمت جهانی مطرح شده بود که موجب تعویق اجرای آن شد.

اجرای نفت پایه چین، می‌تواند گام نخست برای پایان یکه‌تازی دلار در اقتصاد جهان باشد اما نگرانی‌های کشورها و معامله‌گران بین‌المللی هنوز هم وجود دارد.

یکی از نگرانی‌های اصلی، بحث دسترسی به یوآن است،زیرا اقتصاد این کشور به‌شدت دولتی دارد و یوآن به‌طور کاملا مصنوعی از سوی دولت در کنترل قرار دارد که این مسئله می‌تواند دسترسی به پول کافی برای معاملات را مختل کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز رسانی نقشه شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سیدمسعود حسینی با اشاره به انجام مطالعات این پروژه در سال ۱۴۰۲ و اعتبار درنظر گرفته شده برای آن به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال افزود: به‌روزرسانی نقشه پایه شهر همدان به مساحت ۳۵ هزار هکتار و تصویربرداری محدوده و حریم شهر با استفاده از هواپیمای دو موتور سرنشین‌دار توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

او افزود: این اقدام با دریافت مجوز‌های لازم از ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور، تصویب شورای اسلامی شهر همدان و با همکاری معاونت شهرسازی و معماری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان و سازمان نقشه‌برداری غرب کشور انجام خواهد شد.

نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود

حسینی تصریح کرد: مهمترین هدف این پروژه به‌روزرسانی و تدقیق نقشه شهر همدان به عنوان پایه اصلی انجام طرح تفصیلی آینده شهر و نیز بارگذاری در سامانه شهرداری الکترونیک http://hamedan.ir برای ارائه خدمات غیرحضوری با دقت بالاست.

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی