Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس تودي - وزارت امور خارجه ترکيه، قطعنامه پارلمان اروپا درباره اوضاع نامطلوب حقوق بشر در ترکيه را بي اساس و بي ارزش دانست .
پارلمان اروپا روز 9 فوريه ماه جاري ميلادي با صدور قطعنامه اي ، اقدام دولت آنکارا در بازداشت صدها شهروند ترکيه ، برقراري وضعيت حالت اضطراري پس از کودتاي نافرجام 15 ژوئيه 2016 ميلادي و حمله نظاميان ترک به شهر عفرين در شمال سوريه را محکوم کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين نخستين بار نيست که ، دادگاه حقوق بشر اروپا سياست هاي داخلي و خارجي ترکيه را محکوم و عليه اين سياست ها بيانيه منتشر مي کند. پيش از اين نيز شماري از کارشناسان حقوقي شوراي اروپا از دولت ترکيه به دليل اخراج صدها هزار معلم ، پليس ، سرباز و کارمند اداري و قضايي انتقاد کرده بودند.
پيش از اين و در ماه فوريه سال گذشته ميلادي، کميسارياي حقوق بشر شوراي اروپا با انتشار گزارشي خواهان اقدام فوري براي برقراري آزادي بيان و رسانه ها و لغو وضعيت فوق العاده در ترکيه شد.
دراين خصوص، «نيلس مويژنيکس» از کارشناسان حقوق بشر و از جمله صاحبنظران شوراي اروپا در روز 15 فوريه سال 2017 ميلادي گفته بود، 151 روزنامه نگار در ترکيه زنداني شده اند.
به گفته اين کارشناس اروپايي: «وضعيت آزادي رسانه ها و بيان در ترکيه که پيش از اين نيز وخيم بود با اعلام وضعيت فوق العاده، بدتر شده است.»
«امکه ديترت» کارشناس سازمان عفو بين‌الملل در ترکيه گفت: «دولت آنکارا موج سرکوب و زنداني کردن‌ها را شدت بخشيده است. گزارشي که پيش نويس آن از سوي کميسيون اتحاديه اروپا تنظيم شد نيز نقض فزآينده‌ي آزادي فکري و محدوديت آزادي خبري در ترکيه را تصديق و تائيد مي‌کند.»
نقض حقوق بشر، ابزاري براي مخالفت با پيوستن ترکيه به اتحاديه اروپا
يکي از دلايل فشارهاي غرب بر ترکيه ، تلاش اين کشور براي پيوستن به اتحاديه اروپا است با وجود آن که پيوستن ترکيه به اتحاديه اروپا با بسياري از متغييرهاي سياسي و استانداردهاي دوگانه اين اتحاديه همراه است ، اما به طور قطع مي توان گفت که طي چند دهه گذشته ، نقض حقوق بشر يکي از موانع اصلي پيوستن ترکيه به اتحاديه اروپا بوده است.
درعين حال ، مقام هاي اروپايي به اشکال مختلف براي حذف عضويت ترکيه ، اظهارنظرهايي کرده اند اين در حالي است که ، دولت هاي اروپايي از اهرم حقوق بشر به عنوان ابزاري براي ايجاد مانع در مقابل برخي از کشورها خواهان عضويت در اتحاديه اروپا نظير ترکيه استفاده مي کنند. 114/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است

یکی از منابع دیپلماتیک اعلام کرد، مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است.

به گزارش ایسنا، پس از ماه‌ها رایزنی، اتحادیه اروپا اوایل سال جاری میلادی برای تصویب کمک‌های «غیر کشنده» از «موسسه صلح اروپایی» خود که یک صندوق ویژه‌ برای تقویت ظرفیت دفاعی شرکای اتحادیه اروپاست، اقدام کرد.

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پیش‌نویس این طرح مربوط به اواسط آوریل سال جاری میلادی درخواست مبلغ ۱۱ میلیون دلار را برای ارائه به ارتش ارمنستان در دو سال و نیم آتی دارد. این مبلغ قرار بود با هدف برپایی یک بیمارستان صحرایی و دیگر تاسیسات لجستیکی برای یکی از واحدهای نظامی در نظر گرفته شود. اختصاص این مبلغ نیازمند تایید و حمایت تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

یکی از منابع اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، مجارستان هفته‌هاست که این تصمیم را وتو کرده و خواستار تخصیص کمک‌های مشابه به جمهوری آذربایجان شده است. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امید غلبه بر این بن بست، در حال بررسی خواسته‌های بوداپست هستند.

اوایل آوریل سال جاری میلادی، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان به قدرت‌های غربی بابت مسلح کردن ایروان هشدار داده بود.

علی‌اف مدت‌هاست که با ویکتور اوربان،‌ نخست وزیر مجارستان روابط گرمی دارد.

مجارستان برخلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از باکو در قضیه درگیری قره باغ دفاع کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس