Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@04:53:30 GMT

خطرسیلاب و آبگرفتگی معابر در استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۳۴۷۸

خطرسیلاب و آبگرفتگی معابر در استان کرمانشاه

به گزارش ایسکانیوز، محمد خسروی در خصوص آخرین پیش بینی صورت گرفته از وضعیت هوای استان کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه ای نسبتاً قوی از روز دوشنبه تا اوایل روز چهارشنبه جو منطقه را متاثر خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: این سامانه به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید و احتمالاً رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شرایط ناپایدار طی ساعاتی از بعدازظهر سه شنبه تا صبح چهارشنبه به ویژه در نواحی شمال غرب (اورامانات) وغرب استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

خسروی گفت: بارش علاوه بر آبگرفتگی معابرعمومی، ممکن است سبب رگبار پراکنده تگرگ و سیلاب‌های محلی به خصوص در نواحی شمال غرب (اورامانات) وغرب استان شود.

وی افزود: بارش علاوه بر ارتفاعات، احتمالاً در اوایل روز چهارشنبه و در برخی نواحی سردسیر استان، موقتاً به شکل برف نیز مشاهده می شود.

این مسئول تصریح کرد: همچنین این سامانه سبب خیزش توفان هایی از گرد وخاک بر روی صحرای خشک منطقه خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می شود، غبار حاصل از این توفان ها، به ویژه طی ساعاتی از روزهای سه شنبه و چهارشنبه، هوای استان را عمدتاً در مناطق مرزی، غبارآلود کند.

خسروی با یادآوری اینکه بیشینه فعالیت این سامانه شمال غرب (اورامانات) و غرب استان (مناطق زلزله زده) خواهد بود گفت: پیش بینی می شود بیشینه بارش این سامانه بین ۶۰ تا ۸۰ میلیمتر باشد.

وی دامنه بیشترین باد را بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: دید افقی به ۲۰۰۰ متر در مناطق مرزی و بیش از ۴۰۰۰ متر در سایر نقاط خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سایر پدیده های قابل ملاحظه در استان را احتمال تشکیل مه، به خصوص در اوایل روز چهارشنبه و در مناطق کوهستانی و مرطوب خواهد بود.

وی گفت: جهت جلوگیری از مخاطرات احتمالی، رعایت موارد زیر به مسئولان محترم دستگاه های اجرایی و مردم عزیز استان توصیه می شود نسبت به مقاوم سازی وعایق بندی چادرها و کانکس ها و زهکشی مناسب پیرامون آن ها اقدام کنند.

خسروی بر مراقبت از کابل ها و خطوط برق در اماکن اسکان موقت، پاک سازی کانال ها، آبگذر ها و راه های خروج آب ساختمان ها و دهانه پل ها، خودداری از تردد غیر ضرور در جاده های درون و برون شهری و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و احتیاط در رانندگی به سبب لغزندگی و کاهش دید، به ویژه در مناطق و مسیرهای کوهستانی تاکید کرد.

منبع: مهر

901/900

محمد خسروی کرمانشاه هواشناسی اورامانات سیلاب‌

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به روند کاهش دما از فردا گفت:از روز چهارشنبه تا اواخر روز شنبه (به‌ویژه پنجشنبه و جمعه) استان تحت تأثیر سامانه بارشی فراگیری قرار خواهد گرفت که سبب رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا روز سه شنبه با توجه به عبور موج ضعیفی از فراز استان همراه با ضرایب بالای ناپایداری شاهد رگبارهای پراکنده، وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی نقاط خواهیم بود.

وی افزود: طی روز دوشنبه و سه شنبه با توجه به میزان وزش باد برخاستن گرد و خاک موقت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از روز چهارشنبه تا اواخر روز شنبه (به‌ویژه پنجشنبه و جمعه) استان تحت تأثیر سامانه بارشی فراگیری قرار خواهد گرفت که سبب رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق خواهد شد.

سبزه‌زاری اضافه کرد: از فردا روند کاهش دما مورد انتظار است و از ظهر سه‌شنبه تا اواخر چهارشنبه خلیج فارس مواج است.

وی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته کشاورزی اهواز با ۳۹.۶ و ایذه با ۱۵.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۹.۲ و حداقل به ۲۳.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 748870

دیگر خبرها

  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی فعال در خوزستان از چهارشنبه
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • افزایش دما در استان مرکزی
  • آبگرفتگی معابر داودآباد برای شهروندان اراکی دردسرساز شد
  • مصائب شیراز پس از باران (+ عکس)
  • مصائب شیراز پس از باران / تصاویر
  • مصائب شیراز پس از باران