Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: لازمه توجه به استقلال اقتصادی عمل به شاخص های بسیار کارای رهبرفرزانه انقلاب اسلامی است که برون گرایی، مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی را تاکید داشتند و یقینا عمل به فرمایشات رهبری راه رشد اقتصادی ایران است. ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ استانها ایلام نظرات

به گزارش خبرگزای تسنیم از ایلام، نشست بررسی تسهیلات طرح توسعه استان ایلام پیش از ظهر امروز با حضور اعضاء و فرمانداران کلیه شهرستانهای استان در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست سید ابوالفضل رضوی اظهار داشت: ایام، ایام مبارک دهه فجر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است که حضرت امام (ره) این پیروزی را در خدا خواهی ووحدت ملت ایران دانست و ما نیز به عنوان مسئولان جمهوری اسلامی به این دو عامل مهم عمل نمائیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت:  انتقاد از نگاه حضرت امام (ره) پذیرفته شده است، از این رو مردم حق دارند از فرماندار و استاندارسئوال کنند و این حق مرد م سئوال کردن و حق مسئولان جواب دادن و جواب ندادن مسئولیت گریزی است ومسئولیت گریزی اسلام دوستی نیست نمی توانیم بگوئیم اسلامی هستیم اما جواب دهی نداریم.

رضوی در ادامه گفت: سئوال که از حقوق مردم است محترم شمرده شود و جواب که وظیفه مسئول است دقیق باشد، و من در این قسمت به این فراز بسنده می کنم که یکی از اهداف گرامیداشت دهه فجر بازخوانی اهداف ما ازوقایع انقلاب است ، ما باید ببینیم چقدر با اهداف انقلاب اسلامی فاصله داریم و چقدر به اهداف عمل کرده ایم.

رضوی در ادامه گفت:  استان ایلام، استانی است که به حمدالله مدیر کل کار رفاه و تامین اجتماعی بانی آئین نامه مسلط است. ،موفقیت هر کار به آنچه می خواهیم انجام دهیم آن است که به کار علم داشته باشیم.

رضوی به تعریف  توسعه در کتاب های مختلف و خطبه همام حضرت علی(ع) اشاره و گفت: توسعه امری ، برنامه ای ، هدفدار، منظم، جمعی، مستمر،توقف ناپذیر، اختیاری، انتخابی و آزادانه به منظور بهبود کمی و کیفی زندگی افراد اجتماع است. اگر بپذیریم توسعه چنین تعریفی دارد ، پس به بحث، اختیار، انتخاب و جمعی بودن باید توجه کنیم.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری به فرمایش امام(ره) اشاره و بیان کرد: امام رمز موفقیت را وحدت و مشارکت مردم دانسته است.پس یکی از شناسه کشورهای توسعه یافته در واقع مشارکت مردم در ابعاد مختلف کاری است، و مردم حضورشان در شاخص ها نشانه توسعه است.

وی به نرخ حضور و مشارکت مردم در توسعه اقتصادی اشاره و آن را ضعیف دانست و گفت: این عدم مشارکت از ضعف مردم نیست، بلکه ما باید تغییر نگاه اقتصادی دولتمردان و دست اندکاران اقتصادی را شاهد باشیم، چراکه در هرجامعه ای که مردم مشارکت در امور اقتصادی کم باشد آن جامعه به توسعه اقتصادی نخواهد رسید.

وی ادامه داد: هرجامعه ای که استقلال اقتصادی نداشته باشد، استقلال سیاسی او نیز دچار مشکل می شود، پس لازمه توجه به استقلال اقتصادی عمل به شاخص های بسیار کارای رهبرفرزانه انقلاب اسلامی است که برون گرایی، مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی را تاکید داشتند و یقینا عمل به فرمایشات رهبری راه رشد اقتصادی ایران است.

معاون توسعه و مشارکت های روستایی ریاست جمهوری با تاکید بر تبلیغ برای مشارکت مردم در اقتصاد بیان کرد: استفاده از نخبگان اقتصادی و فکری، شناسایی معتمدین، متمکین بعنوان هیئت موسس ، در مشارکت مردم در اقتصاد را فراهم می آورد.

رضوی به تولید میل لنگ در روستاهای ایران روستای نیستانک نائین اشاره وآن را دستآورد توجه به اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و بیان کرد: امروز فرانسه طالب خرید میل لنگ تولیدی است ، و برای مشارکت مردم در اقتصاد و تولید اولین قدم بازاریابی و در ادامه فکر تامین مواد اولیه، توجه به آموزش  می تواند مشارکت مردم را فراهم نماید.

 وی با ذکر اینکه، 63درصدبیکاران کشور تسهیلات دیپلم به بالا را دارند، گفت: این آمار نشان می دهد که اینگونه بیکاران به مشاغل سنتی علاقه نداشته و باید مشاغلی برای آنان فراهم کنند که بیکاران را ارضاء مالی و شغلی داشته باشد.

وی به آینده اشاره کرد و از دنیای هوش مصنوعی سخن گفت و بیان کرد: درآینده بیش از 5 هزارشغل سنتی از دور خارج  و لازمه آن حرکت به سمت مشاغل نوین و به روز هستیم.

وی اقدامات دامداری اشاره و استفاده از روش نوین دامداری را راه حل استفاده صحیح از دام دانست و گفت: فرآوری گیاهان دارویی برای گیاهان دارویی بسیار مهم است و زنجیره ارزش افزوده باید مد نظر باشد و بدون ارزش افزوده نمی توانیم موفق باشیم.

وی اعتبارات واگذاری را برای صنایع دستی پنجاه میلیون تومان دانست و گفت: بانکها تمام مصوبه بند به بند اجرایی و هیچ بانکی حق ندارد، خلاف آنچه امضاء وزرای کشور و کار را عمل کنند و برای واحدهای تولیدی در روستا و مناطق عشایر نشین دوسال مشارکت و یک سال تنفس،نرخ کارمزد برای روستاها 4 درصد و برایسایر روستاها6 درصد در نظر گرفته شده است.

وی به اعتبارات واگذاری به توسعه روستاها اشاره و بیان کرد: تا الان 25 درصد اعتبارات توسعه روستایی به استانها واگذار شده است تا نرخ بیکاری کاهش یابد.

انتهای پیام/ ت

R7718/P1336/S6,52/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آئین کلنگ زنی طرح توسعه پالایشگاه نفت خام آفتاب با اشاره به اینکه فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد باید تقویت شود اظهار داشت: توسعه ایران را بخش خصوصی دارای ساختارهای قوی و نوین رقم می‌زند که دولت هم در کنار آن نقش مهم تنظیم‌گری و توانمندسازی را ایفا کند چراکه اقتصاد دولتی اقتصادی ناکارآمد و غیر بهره‌ور است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت شرکت‌های اقتصادی بزرگ مقیاس جهان در تحولات اقتصادی، افزود: در دهه نود ادغام شرکت‌های کوچک انجام شد که ادامه این حرکت و برند سازی به ویژه در حوزه فولاد و نفت می‌تواند جهشی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

دوستی با تاکید بر اینکه همه ما رسالت داریم ایرانی آبادتر به نسل بعد تحویل دهیم اظهار داشت: مساله اول استان جذب سرمایه گذار و ایجاد محیط امن برای سرمایه‌گذاری است که با مجموعه اقدامات انجام شده از ابتدای دولت تاکنون در مجموع ۷۱۲ هزار میلیارد تومان در استان جذب سرمایه داخلی و بیش از ۵۴۰ میلیون دلار جذب سرمایه ارزی داشته‌ ایم و طبق نظرسنجی فعالان اقتصادی برای سومین فصل پیاپی هرمزگان رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری را کسب کرده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توسعه زنجیره پتروشیمی و پترو پالایش در کشور گفت: نباید نفت تنها برای مصارف سوختی در نظر گرفته شود و با توجه به مزیت‌های نفتی هرمزگان و معادن استان‌های همجوار، تکمیل زنجیره ترکیبی شیمی معدن نیز می‌تواند سبب تحول اقتصادی شود و مدیریت این پروژه مهم را در سطح ملی آغاز کرده‌ایم.

استاندار هرمزگان رویه پروژه‌ای در اقتصاد را نیازمند اصلاح دانست و گفت: با تشکیل اکوسیستم اقتصادی می‌توان به توسعه پایدار رسید چرخه کاملی که با یک ساختار نوین علاوه بر نیروی انسانی ماهر و محیط مناسب سرمایه‌گذاری در آن مزیت‌ها شناسایی و در مسیر آن زنجیره‌ها هم تعریف شده باشند.

کد خبر 6100420

دیگر خبرها

  • جذب ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه ارزی در استان هرمزگان
  • ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است
  • نتایج مشارکت مردم در اقتصاد دانش‌بنیان چیست؟
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • انتقاد آقای اقتصاد به سیاست های تعدیل اقتصادی
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت دولتند
  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟