Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستوان آرین گفت: وقتی امام از پلکان پایین آمدند و به من رسیدند با لبخند گفتند که سر این اسلحه را به سمت اسرائیل بگیرید و این خاطره من از آن ساعت است.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_ رضا حیدری: در خصوص تامین حفظ نظم و امنیت حضور امام (ره) کمتر صحبت شده است. شاید یکی از پیچیده‌ترین‌‌ و در عین حال مهمترین کاری که در روز ۱۲ بهمن صورت گرفت تامین امنیت جانی رهبر انقلاب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاری که به خوبی توسط نیروهای انقلابی انجام شد. هر چند همین‌ تامین امنیت هم داستان جالبی دارد و گروه های مختلفی برای این‌کار اعلام آمادگی‌ کرده بودند‌ که بخشی از حواشی آن‌را "رفیق دوست" بیان کرده است. یکی از زنجیرهای تامین‌ امنیت حضور امام (ه) مربوط به خود فرودگاه است که نیروهای پلیس هوایی آن را برعهده داشتند. در همین زمینه با افسر بازنشسته نیروی هوایی " علاءالدین آرین" که از نیروهای پلیس هوایی بوده اند گفت و گویی را داشته ایم که در ادامه می آید.

 

•بفرمایید که در روز ۱۲ بهمن نیروهای پلیس هوایی جهت امنیت حضور امام (ره) چه اقداماتی انجام دادند؟

ابتدا باید عرض کنم که تامین امنیت امام از بدو ورود کار آسانی نبود و در واقع یک ماموریت فوق العاده حساس محسوب می شد؛ و همان طور که می‌دانید پیش از آن هم فرودگاه ها بسته شده بودند و سفر امام به تعویق افتاده بود. به هر صورت پرواز امام در روز ۱۲ بهمن به تهران آمد و برای حضور ایشان به دستور مرحوم سرهنگ "رهبری" نیروهای پلیس هوایی که در ستاد حضور داشتند هسته اولیه انتظامات را در فرودگاه مهرآباد تشکیل دادند. هماهنگی و دستور کلی هم با امیر سرتیپ "فرجی فر" بود که ایشان آن روزها مسئول بازرسی کل نیروی هوایی محسوب می شدند.

در روز ۱۲ بهمن دلهره و استرس بسیار بالای جامعه را در بر گرفته بود چراکه همه نگران بودند که آیا پرواز انقلاب به شماره ۴۷۲۱ به سلامتی به تهران خواهد رسید یا خدای نکرده اتفاق دیگری رخ خواهد داد؛ البته نگرانی در میان بچه‌های پلیس هوایی کمتر بود چون‌ بر اساس اطلاعیه هایی که به دست ما می‌رسید مطلع بودیم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. وقتی هم هواپیما به زمین نشست جمعی از روحانیون به سرپرستی شهید مطهری برای خیر مقدم خدمت امام در داخل هواپیما رفتند.

 

•گویا شما جزء نفرات اول صف انتظامات بودید. خاطره خاصی از آن‌روز و ساعت به یاد دارید؟

همین طور است. من جزء نفرات اول بودم که پای پلکان هواپیما حضور داشتند و بنا به دستور هم، همگی مسلح بودیم. وقتی امام از پلکان پایین آمدند و به من رسیدند با لبخند گفتند که سر این اسلحه را به سمت اسرائیل بگیرید و این خاطره من از آن ساعت است.

•به نوعی اولین دستور امام به ارتش محسوب می‌شود؟
بله یک جورایی [باخند]

•بنابردستور مقامات مسلح بودید؟


بله بنا بر دستور فرماندهی، همه نیروهای پلیس هوایی که در فرودگاه حضور داشتند مسلح بودند.

•اسلحه ها پُر بودند؟


خیر اسلحه ها خالی بودند و فشنگ نداشتیم فقط آن را حمل می می‌کردیم[با خنده]

•از لحظه ورود امام عکس با کیفیت و مناسبی نداریم. خبرنگاران اجازه حضور در محوطه را نداشتند؟

خیر به منظور ایجاد نظم و امنیت امام فقط نیروهای پلیس هوایی و دژبان‌های هوانیروز حضور داشتند و تصاویر ثبت شده در میان جمع هم توسط همین نیروها ثبت شده است. مابقی عکاس‌ها و خبرنگاران خارج از محوطه فرودگاه و در سالن حضور داشتند. بعد از اینکه امام تشریف آوردند ایشان را با اتومبیل مخصوص تشریفات به سالن منتقل کردیم و ایشان را تحویل کمیته استقبال دادیم که برنامه های خاصی را برای امام (ره) در نظر گرفته بودند‌.

•در مجاورت فرودگاه مهرآباد پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی ارتش است، آیا مزاحمتی برای فرود امام ایجاد نشد؟ برای مثال هواپیمایی یا جنگنده ای پرواز کند و به نوعی ممانعتی برای حضور ایشان ایجاد نماید؟

خیر آن روز هیچ هواپیما و یا جنگنده ای به منظور مزاحمت برای فرود هواپیمای امام به پرواز در نیامد و تنها هواپیمایی که در مهرآباد نشست پرواز ۴۷۲۱ یا همان پرواز انقلاب بود. ولی بعدها مطلع شدم که هواپیماهای اف ۱۴ نیروی هوایی هواپیمای حامل امام (ره) را از بدو ورود به مرز ایران اسکورت کرده اند.

•مجموعاً مسئولین انتطامات فرودگاه چندنفر بودند؟


دستور تامین امنیت و انتظامات برای ورود امام تنها به ستاد ابلاغ شده بود و ما حدود ۴۰ الی ۵۰ نفر می‌شدیم اما بعداً و در میان جمع مطلع شدیم که از نیروهای دژبان هوانیروز هم در میان ما بوده اند و جمع ما به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده بود. می‌خواهم این نکته را بگویم که عمده فرماندهان نیروی هوایی همراه انقلاب بودند و درصد بودند که شرایط حضور امام (ره) را مهیا نمایند.

عمده این نیروها هم بچه‌های همافر بودند که در روز ۱۹ بهمن با امام (ره) بیعت کردند. جالب است بدانید که همافر "نورشاهی"کسی است که فرمان "ایست خبردار" را در آن عکس معروف بیعت همافران با امام را صادر نمود و کسی هم از این امر خبر ندارد.

•حضور انتظامات ارتش آیا محدود به فرودگاه بود یا تا بهشت زهرا هم ادامه پیدا کرد؟

مأموریت اصلی که به ما محول و ابلاغ شده بود محدود به فرودگاه می شود اما بعد از حضور امام (ره) در فرودگاه نیروهای دژبان بدون هماهنگی قبلی ایشان را تا بهشت زهرا هم معیت کردند و به نوعی همراه ایشان ماندند چرا که در آن فضا و آن سیل جمعیت خیلی نمی‌توانستیم ببینیم چه کسی دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد و برای همین با هماهنگی داخلی بین خود نیروهای دژبان همراه امام (ره) به بهشت زهرا هم رفتند و بعدها هم در مدرسه رفاه حضور داشتند و به تامین امنیت، نظم و انتظامات آنجا کمک کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه خلیج‌فارس نماد اقتدار کشور ماست گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش،‌ امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خلیج ‌فارس نماد اقتدار کشور ماست.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر از  ۶۷ روز پس از آغاز دفاع مقدس موفق شد که استیلای دریایی خود را در خلیج‌ فارس تثبیت کرده و شاهرگ‌های اقتصادی دشمن بعثی در این منطقه را قطع کند.

دریادار ایرانی اضافه کرد: با این دستاورد نیروی دریایی ارتش، اقتصاد جنگ به خوبی مدیریت شد و بنادر اصلی ما همچون بندر امام، بندر بوشهر و ترمینال نفتی خارک در امنیت کاملی که توسط نیروی دریایی تامین شده بود، فعالیت کردند و در نهایت منجر به پیروزی های شیرینی شد که نیروهای مسلح به مردم هدیه دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به پیروزی‌های متعدد نیروهای مسلح کشورمان ادامه داد: از زمان دفاع مقدس تاکنون نیروهای مسلح کشورمان همواره در حال پیروزی و طی کردن پله‌های اقتدار بوده‌اند؛ جدیدترین این پیروزی‌ها عملیات «وعده صادق» بود.

وی در رابطه‌ با برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خلیج‌ فارس و اسکورت نفتکش‌های ایرانی اظهار کرد: خلیج‌ فارس امروز امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود و ما عمدتا اسکورت کشتی‌هایمان در مناطقی مثل خلیج عدن و اقیانوس اطلس را انجام می‌دهیم.

امیر دریادار ایرانی در پایان تاکید کرد: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)