Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@19:19:00 GMT

چه گوشی‌هایی احتیاج به فعالسازی دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۲۸۴۹۷

چه گوشی‌هایی احتیاج به فعالسازی دارند؟

هر شخص پس از خریداری تلفن همراه (نو یا کارکرده) باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شماره IMEI، کد فعال‌سازی و شماره سیمکارت، گوشی خود را ثبت کند.

به گزارش مشرق، کمیته اطلاع رسانی رجیستری اعلام کرد: با توجه به تعدد سوالات مطرح شده درمورد فعالسازی، ذکر چند نکته ضروری است:


فعالسازی، فرایندی است که منجر به برقراری اتصال میان تلفن همراه و شبکه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر شخص پس از خریداری تلفن همراه (نو یا کارکرده) باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شماره IMEI، کد فعال‌سازی و شماره سیمکارت، گوشی خود را ثبت کند.

بیشتر بخوانید:

شایعات فعال سازی فله‌ای گوشی‌ها قاچاق اطلاع‌رسانی طرح رجیستری با کیست؟


افرادی که از روز شنبه مورخ 14 بهمن اقدام به خرید تلفن همراه (نو یا کارکرده) با برندهای اپل، بلک بری، موتورولا و گوگل پیکسل نمایند، ملزم به انجام فرآیند فعالسازی خواهند بود.

طریقه فعالسازی تلفن‌های همراه نو و کارکرده (دست دوم) یکسان است. تنها تفاوتی که در پروسه فعالسازی آنها وجود دارد در نوع کد_فعالسازی است. کد فعالسازی تلفن‌های همراه آکبند، به صورت اسکرچ شده برروی کارت گارانتی یا روی جعبه تلفن همراه درج شده است. درحالیکه کد فعالسازی برای گوشی‌های کارکرده پس از انجام فرآیند انتقال مالکیت توسط شخص فروشنده، به‌صورت پیامک از طرف سامانه همتا به شماره سیمکارت شخص خریدار ارسال می‌شود. شخص خریدار پس از دریافت کد فعالسازی، می‌تواند تلفن همراه را برای شماره سیمکارت خود فعال کند.

تلفن‌های همراه در حال استفاده که در دوره رویت و تا قبل از مشمول شدن، سابقه‌ای از فعالیت آن در شبکه رویت شده باشد، به‌عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌تواند به‌صورت دائم از شبکه‌های اپراتوری سرویس بگیرد و احتیاجی به فرآیند فعالسازی نخواهد داشت.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: با تولید تلفن همراه ایرانی قصد رقابت با مدل های موجود را داریم (فیلم)




ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تولید روغن توسط یک شرکت روغن‌سازی در گاوداری (فیلم) کشف ۲۷۰ قبضه سلاح توسط مرزبانی (فیلم) انهدام شبکه سازمان یافته قاچاق دارو در پایتخت (فیلم)

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: با تولید تلفن همراه ایرانی قصد رقابت با مدل های موجود را داریم (فیلم)
  • صدور معاینه فنی رایگان برای ۲۷۰۰ دستگاه تاکسی در تبریز
  • آیا گوشی‌های هوشمند سلامت جسمی شما را به خطر می‌اندازد؟
  • پیام اپراتور ایتالیایی برای صهیونیست‌ها: به فلسطین خوش آمدید
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات