Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندین طرح و پروژه عمرانی و خدماتی در استان همدان به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر، افتتاح و کلنگ‌زنی شد. ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، در نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم چندین پروژه و طرح عمرانی در نقاط مختلف استان همدان کلنگ‌زنی یا افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتغال‌زایی 275 نفری و پایان گازرسانی به روستاها، هدیه دهه فجر به مردم کبودراهنگ

فرماندار کبودراهنگ از افتتاح چند طرح عمرانی در نهمین روز از دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

احسان قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: افتتاح مرکز سلامت در روستای "باباخنجر" با 316 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و 100 میلیون تومان کمک از طرف پدر یک شهید،  دفتر امام جمعه با 300 میلیون تومان، مدرسه عصمت با 350 میلیون تومان  و 3 باب خانه پزشک با150 میلیون تومان اعتبار، طرح‌هایی است که امروز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها یک میلیارد و 216 میلیون تومان اعتبار هزینه شده و درمجموع 283 طرح با 112 میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی برای 275 نفر به مناسبت دهه فجر در شهرستان کبودراهنگ افتتاح شد.

قنبری از افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی 31 طرح به مناسبت دهه فجر در بخش گل‌تپه کبودراهنگ نیز خبر داد و گفت: از بین این طرح‌ها می‌توان به افتتاح خانه بهداشت روستای "گزل ابدال" با بیش از 110 میلیون تومان و کلنگ زنی مجتمع رفاهی گل‌تپه با 800 میلیون تومان اعتبار اشاره کرد.

فرماندار کبودراهنگ با دعوت از عموم مردم به حضور در راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری ممتاز حضرت امام(ره) و خواست مردم توانست حکومت طاغوت را شکست داده و به‌عنوان یک نظام جدید در سطح جهان مطرح شود .

قنبری تصریح کرد: در انقلاب اسلامی، مردم با دستان خالی توانستند اراده خود را بر قدرتمندان و صاحبان زور تحمیل کرده و استبداد و استکبار را سرنگون سازند.

وی بیان کرد: اتحاد و انسجام امروز مرهون رهبری هوشمندانه و مقتدرانه امام راحل و مقام معظم رهبری و ثمره خون شهیدان است.

ایجاد 245 شغل در شهرستان بهار به کمک بخش خصوصی

فرماندار بهار نیز از افتتاح چندین طرح اقتصادی خبر داد و گفت: این طرح‌ها به کمک بخش خصوصی انجام‌شده و برای 245 نفر اشتغال‌زایی داشته است.

محسن مرادی پناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: افتتاح شرکت تعاونی هنر چوب ژیک در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع و زیربنای 5 هزار مترمربع امروز انجام‌شده که با صرف 10 میلیارد تومان از محل آورده شخصی ساخته‌شده و برای 180 نفر اشتغال‌زایی کرده است.

وی افزود: بهره‌برداری از واحدتکسان در هگمتانه در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع و زیربنای هزار و 200 مترمربع از دیگر طرح‌های افتتاح‌شده بود که با بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه ساخته‌شده و برای 50 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

فرماندار بهار از افتتاح نیروگاه توان شفق شهرک صنایع غذایی بهار با توان تولید 7 مگاوات برق خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح، کاهش هزینه‌های تولید انرژی، افزایش قابلیت اطمینان در شرایط اضطراری، کاهش تلفات شبکه، بهبود ضریب بار و استفاده از ظرفیت گرمای تولیدشده و افزایش بازده تولید است که با صرف بیش از 14 میلیارد تومان اعتبار انجام‌شده و برای 15 نفر اشتغال‌زایی می‌کند.

مرادی‌پناه مطرح کرد: عملیات اجرایی واحد سرامیک پیمان برای تولید چینی‌آلات بهداشتی نیز در شهرک صنعتی لالجین آغاز شد که این طرح در زمینی به مساحت 30 هکتار و با بیش از 167 میلیارد تومان از محل آورده شخصی ساخته می‌شود و اشتغال‌زایی 300 نفر را به دنبال دارد.

14 طرح در فامنین افتتاح شد

فرماندار فامنین نیز از افتتاح 14 طرح در فامنین خبر داد و گفت: 12 طرح سامانه‌های نوین آبیاری بارانی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

سید مجید شماعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: بهره‌برداری از ساختمان اتاق اصناف به مساحت 270 مترمربع و زیربنای 170 مترمربع با بیش از 250 میلیون تومان هزینه از مهم‌ترین این موارد است.

وی افزود: افتتاح 12 طرح سامانه‌های نوین آبیاری بارانی در 530 هکتار با بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از دیگر طرح‌های افتتاح‌شده است.

فرماندار فامنین بیان کرد: از مجموع 10 هزار و 500 هکتار اراضی مستعد آبیاری بارانی تاکنون 9 هزار و 500 هکتار به این سامانه مجهز شده و با اجرای این طرح‌ها از ابتدای سال تاکنون برای 65 نفر شغل ایجادشده است .

شماعی مطرح کرد: تحویل خودرو آتش‌نشانی دهیاری اصله و بازدید از ساختمان درحال ساخت مرکز آتش‌نشانی این روستا با 250 میلیون تومان اعتبار و بازدید از حمام تاریخی فامنین از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

وی اعلام کرد: این حمام 650 مترمربع مساحت داشته و با 70 درصد پیشرفت فیزیکی به 400 میلیون تومان اعتبار برای ادامه کار نیاز دارد.

افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی، خدماتی و تولیدی در همدان

در نهمین روز از ایام الله دهه فجر پنج پروژه در شهرستان همدان با اعتباری بالغ بر 66 میلیارد ریال با حضور حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، فرماندار و دیگر مسئولان استانی کلنگ زنی یا افتتاح شد.

مجموعه تنیس شهید برقعی در همدان با اعتباری بالغ بر 670 میلیون تومان، افتتاح پایگاه سلامت روستای دهپیاز، کارگاه قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت مرغ هگمتان ایده آل غرب ، افتتاح یک واحد مسکن مددجویی به عنوان پایلوت و آغاز عملیات احداث مدرسه استثنایی دانش آموزان طیف اوتیسم از دیگر طرح های به بهره برداری رسیده یا کلنگ زده شده در نهمین روز از ایام الله دهه فجر در شهرستان همدان است.

افتتاح و کلنگ‌زنی 12 طرح در بخش مرکزی نهاوند

در دهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مسئولان شهرستان 12 طرح با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد و 900 میلیون ریال در بخش مرکزی نهاوند افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

این طرح‌ها شامل کلنگ‌زنی مرکز نگهداری کودکان ذهنی بالای 14 سال شهرستان نهاوند به نام فاطمه الزهرا(س) در زمینی به مساحت 11 هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از محل اعتبار خیرساز است.

پروژه جدول‌گذاری در 37 روستای بخش مرکزی نهاوند با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان که این طرح‌ها در روستای سهران به نمایندگی از این 37 روستا افتتاح شد و در این روستا با یک هزار متر جدول گذاری و اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام شده است.

همچنین دو مسکن دومعلولی نیز در روستای سهران افتتاح شد که برای هر کدام از این واحدهای مسکونی 18 میلیون تومان تسهیلات کم بهره از طرف بنیاد مسکن پرداخت شده است و 18 میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض که 12 میلیون تومان آن را بنیاد مسکن و 6 میلیون تومان هم توسط بهزیستی به این مددجویان جهت ساخت این واحدهای مسکونی پرداخت شده است.

پروژه آموزشگاه برکت در روستای ده حیدر از توابع بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت افتتاح شد این پروژه زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با زیر بنای 557 متر مربع در دو طبقه ساخته شده است که با افتتاح این طرح دانش آموزان روستاهای همجوار این آموزشگاه از نعمت مدرسه بهره‌مند می‌شوند.

افتتاح مرکز استاندارد هیدرولیک مخازن cng ایران‌خودرو در سالنی به مساحت دو هزار و 900 مترمربع و 10 میلیارد ریال اعتبار از محل آورده سرمایه‌گذار و تسهیلات بانکی که با بهره‌برداری این طرح برای 17 نفر اشتغال‌زایی شد.

 دفتر تعاونی روستایی کاوه در روستای دهفول از توابع بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال در ساختمانی به مساحت 120 متر مربع از محل منابع داخلی تعاونی، که این تعاونی با 950 عضو و اشتغال‌زایی برای چهار نفر افتتاح شد.

افتتاح خانه ورزش روستاهای ملوسان، چولک قپانوری،  ورآینه، کفراج  و فیازمان که با همکاری فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری افتتاح شد و در هر خانه ورزش روستایی حدود 20 میلیون ریال اقلام ورزشی خریداری شده و مجموعا 100 میلیون ریال هزینه در بر داشته است.

انتهای پیام/ش

R41405/P1377/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد

صبح امروز خبرنگاران از ۳ پروژه شهری از جمله مجتمع ورزشی امامزاده یحیی، میدانگاه سبزه‌میدان و خانه بلدیه (خانه شهر) بازدید کردند.

مسعود حق‌لطفی، مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ و در محدوده بافت فرسوده قرار دارد که احداث این پروژه پیش از این در اختیار شهرداری منطقه بود که با هماهنگی ایجاد شده فرآیند احداث این پروژه به سازمان عمرانی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران سپرده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مجموعه آبی، توپی، بیلیارد و ... در مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در نظر گرفته شده و ان‌شاءالله این مجموعه در زمان معین و مشخص به بهره‌برداری خواهد رسید.

حق‌لطفی در پاسخ به این سؤال چرا پارکینگی برای مجتمع ورزشی امامزاده یحیی (ع) پیش‌بینی نشده ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است از این مجموعه ورزشی اهالی این محله و منطقه استفاده بکنند پارکینگی برای آن پیش‌بینی نشده است.

وی تصریح کرد: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر و شامل ۲ بلوک است که بلوک اول دو طبقه ساخته و مجموعه مختلف ورزشی در این مجتمع در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس ورود پیدا کرده است، افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پردیس شماره سه و چهار، ساختمان شهرداری منطقه ۶، احداث سوله‌های بحران، احداث شتاب‌نگاره‌ها برای مدیریت بحران، احداث میادین میوه و تره‌بار و همچنین احداث مراکز نگهداری برای مجموعه سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران جهت نگهداری معتادان متجاهر، اشاره کرد.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که در دستور کار سازمان عمرانی قرار دارد، همان خانه بلدیه است. این پروژه در محدوده میدان امام خمینی در حال اجرا است.

حق لطفی در ارتباط با هزینه اجرای این پروژه گفت: پیش بینی ما از احداث و تجهیزات و بهره‌برداری از این مجموعه رقمی حدود ۳۰ میلیارد تومان است.

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در رابطه با جزئیات احداث ساختمان شهر (ساختمان بلدیه) اظهار کرد: ساختمان بلدیه‌ای در سال ۱۳۰۳ در همین محدوده ساخته و در سال ۱۳۰۵ به بهره‌برداری رسید که بهره‌برداری آن فراتر از شهرداری بود و اقداماتی در حوزه اقتصاد و دارایی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۴۸ ساختمان بلدیه تهران تخریب و جای آن را به پارکینگ اتوبوس‌های بین شهری داد و در ادامه از سال ۹۶ بازآفرینی بلدیه یا خانه شهر در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

حق‌لطفی با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: ان‌شاءالله قبل از روز تهران و در شهریورماه امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره کاربری خانه شهر (بلدیه) تهران اظهار کرد: رویکرد و کاربری در این مجموعه فرهنگی و تاریخی است البته قرار است بخشی از روابط عمومی شهرداری تهران در این مجموعه جهت نگهداشت این ساختمان حضور پیدا کنند.

وی درباره نحوه دسترسی به خانه شهر (بلدیه) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پارکینگی برای این مجموعه پیش‌بینی نشده است و افراد می‌توانند از مترو که به این مجموعه متصل شده است استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • پروژه های عمرانی منطقه 12 تهران
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن