Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اظهارات‌ مجید فراهانی عضو دیگر شورای شهر مبنی بر لزوم گرفتن هزینه واقعی بلیت مترو از مردم برای توسعه آن، اظهار کرد: من با گرفتن هزینه واقعی مترو از مردم مخالف هستم‌، زیرا باید کاری کنیم تا مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تشویق شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه گرفتن هزینه واقعی بلیت مترو از مردم بازدهی خوبی ندارد و به مردم فشار وارد می‌کند،تصریح کرد: در شرایطی که برای کاهش آلودگی هوا می‌خواهیم مردم را به استفاده نکردن از وسیله شخصی تشویق کنیم، راهکارش‌ این است که حمل و نقل عمومی هزینه بالایی نداشته باشد‌.

وی با تأکید بر اینکه چون شرایط ما بحرانی است، با اخذ هزینه‌ واقعی مترو از مردم مخالف هستم‌، خاطرنشان کرد: ما باید با کاهش قیمت حمل و نقل عمومی و یا رایگان‌ کردن بخشی از خطوط که مردم را به داخل شهر می‌آورند، آن‌ها را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تشویق کنیم.

خلیل‌آبادی تصریح کرد: پیش نیاز این کار این است که حمل و نقل عمومی توسعه یابد، زیرا اگر مردم را به صورت رایگان بخواهیم وارد شهر کنیم سیستم‌ حمل و نقل کنونی جوابگوی مراجعات مردم نیست‌.

وی افزود: کسب قیمت‌ واقعی مترو از مردم به وضعیت مالی و درآمدی شهرداری برمی‌گردد و احتمالاً این پیشنهاد به خاطر‌ مشکلات درآمدی طرح شده است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه یک بخشی از مسئله مربوط‌ به پرداخت بودجه حمل و نقل عمومی توسط دولت است،تصریح کرد: دولت در این خصوص هر چقدر که کمک کند بسیار عالی است، چون به همان اندازه موجب کاهش مصرف‌ بنزین‌ می‌شود.

خلیل‌آبادی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا به صورت برنامه‌ای و مدون‌ حمل و نقل عمومی را در اولویت‌ قرار داده و توسعه بدهیم،گفت: بخشی از آلودگی هوا مربوط به سیستم حمل و نقل است که باید اصلاح شود.

وی با اشاره به تراکم جمعیت مترو در ساعات آغازین‌ روز افزود: موضوع تراکم جمعیت، استفاده مردم از مترو را با مشکل مواجه می‌کند، لذا اولین کار باید توسعه حمل و نقل عمومی باشد و این موضوع از طریق‌ افزایش بودجه این بخش میسر است.

انتهای پیام/

لزوم تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت،  خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • تراز تجاری ایران با آفریقا باید علاوه بر مثبت بودن پایدار باشد