Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ملت ایران هرگز تسلیم تحریم، فشارها و مشکلات اقتصادی نخواهند شد. ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حسن رحیم‌پورازغدی شب گذشته در ویژه برنامه جشن انقلاب، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پدیده‌ای الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد و اکنون پس از گذشت 39 سال از عمر گران‌مایه این شجره طیبه و پر امید شاهد آن هستیم که این انقلاب عظیم، دستآوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزور: از اصول مسلم و خدشه ناپذیر حاکم بر سیاست خارجی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی به آن تصریح شده، اصل «نه شرقی نه غربی» است و زمانی که جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و شاه نیز به عنوان یکی از مهره‌های اصلی آمریکا در خاورمیانه، سیاست‌های تجاوزگرانه غرب و به ویژه آمریکا را پیاده می‌کرد، بقیه کشورهای مسلمان و جهان سوم نیز چاره‌ای جز اینکه تحت سیطره یکی از دو قطب حاکم زمان قرار بگیرند نمی‌دیدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در چنین موقعیت حساسی با شعار نه شرقی نه غربی نظام سلطه در جهان را درهم شکست و در مقابل دشمنان، همچون کوهی استوار ایستاد و استقلال خود را حفظ کرد، خاطرنشان کرد: جنایت و ستمگری‌های آمریکا نسبت به مردم ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب آن قدر زیاد است که امام خمینی(ره) از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد کردند و به همین جهت مبارزه با این غول استعمارگر همواره یکی از اصول عمده سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در طول مبارزات ملت قهرمان ایران بوده است.

رحیم‌پورازغدی تصریح کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، احیای فرهنگ اسلامی و ارزش‌های آن مورد توجه قرار گرفت و علاوه بر مراکز آموزشی کشور، رسانه‌های گروهی اعم از صدا و سیما، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، مجلات و حتی سینما، تئاتر و سایر وسایل هنری و فرهنگی در جهت رشد فرهنگی جامعه اسلامی به کار گرفته شدند و یکی از مظاهر بارز مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، تلاش در جهت تحقق عدالت اجتماعی در ایران بود.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات انقلاب اسلامی تشکیل سپاه و بسیج به فرمان امام خمینی(ره) بود، تاکید کرد: این دو نهاد مقدس از بدو تشکیل، درگیر جنگ‌های ناخواسته و تحمیلی از سوی ابرقدرت‌ها و مزدوران داخلی آن‌ها در کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و در نهایت متجاوزان رژیم بعث عراق بودند و توانستند با اهدای خون پاکشان درخت انقلاب را آبیاری کنند و آن را از گزند ضد انقلاب محفوظ بدارند و در سایه این فداکاری‌ها بود که سپاه و بسیج در قلب امت مسلمان بیش از پیش جای گرفت و مظهری از اخلاص و تعهد و ایثار شد، به‌طوری که امام خمینی(ره) بارها اعلام کردند که من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی‌گردد و اگر سپاه نبود کشور هم نبود و ایشان هنچنین فرمودند که ای کاش من هم یک پاسدار بودم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: مقام معظم رهبری، یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را تجدید حیات اسلام در جهان خواندند و فرمودند علی‌رغم گذشت بیش از 150 سال از برنامه‌ریزی مدرن و همه جانبه علیه اسلام، امروز در سراسر دنیا یک حرکت عظیم اسلامی به وجود آمده است که به موجب آن اسلام در آفریقا، آسیا و حتی در قلب اروپا حیات جدیدی را باز یافته و مسلمانان به شخصیت و هویت واقعی خود پی برده‌اند و امروزه شاهد آن هستیم که انقلاب ایران گسترده جهانی پیدا کرده است و الگویی بسیار موفق برای دیگر انقلاب‌های منطقه و جهان بوده است.

رحیم‌پورازغدی در واکنش به گستاخی‌های ترامپ، گفت: رئیس جمهور آمریکا فکر می‌کند که واقعاً کدخدای جهان است و به‌گونه‌ای سخن می‌گوید که گویی همه کشورها زیر چتر آمریکا هستند، اما به واقع ترامپ از این غافل است که دیگر قدرت پوشالی استکبار در هم شکسته و شمارش معکوس سقوط این نظام سلطه آغاز شده و ملت‌های جهان دیگر ارزشی برای سخنان فریبکارانه وی قائل نیستند.

وی افزود: سخنان سفیهانه و گستاخانه ترامپ از روی نادانی و جهالت است و سخنان کینه توزانه و نابخردانه او نشان دهنده دشمنی بارز آمریکا با جمهوری اسلامی ایران است و همانگونه که تلاش‌های آمریکا و صهیونیست و تشکیل فرقه‌های مختلف از جمله داعش و طالبان شکست خورده است، آمریکا هم محکوم به شکست است و سخنان طنزگونه ترامپ به این دلیل است که بیداری جامعه اسلامی و جهان مستضعف را درک نکرده و ندیده و با تغییراتی که در جهان رخ داده بیگانه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در یوم‌الله 22 بهمن برگ زرین دیگری از این انقلاب رقم خواهد خورد، گفت‌: ملت غیور، شهید پرور و قهرمان ایران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن پاسخی کوبنده به آمریکا، اسرائیل و دیگر دشمنان این مرز و بوم خواهند داد و به آن‌ها نشان خواهند داد که هرگز تسلیم تحریم و فشارها و مشکلات اقتصادی نخواهند شد و مسیری جز خط پیروی از ولایت فقیه را طی نمی‌کنند.

انتهای پیام/ش

R41347/P1377/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: چنانچه در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود، در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

حجت‌السلام جواد عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند که امروز اگر مجلس و دولت به جای تدوین سند تحول، مبانی اقتصاد مقاومتی را محور، مبنا و سرلوحه کارهای خود قرار دهند، اقتصاد ما نجات پیدا می‌کند.

وی بعضی‌ها در جامعه آنقدر شبهه ایجاد کرده‌اند که اصل اقتصاد اسلامی به شعارزدگی تبدیل شده است، افزود: مشکلات اقتصادی کشور چند لایه دارد و چاره‌ای نداریم جز اینکه نظریه لیبرال سرمایه‌داری که از زمان مدیریت حزب کارگزاران حاکم شد را کنار بگذاریم و تنها به آموزه‌های اسلامی بازگردیم.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به موقع عمل کنیم و ریل‌گذاری اقتصاد کشور بر این اساس باشد، می‌توان به آینده اقتصادی کشور امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس افراد کمی هستند که تحصیلات اقتصادی دارند، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس ۲۲ نفر هستند که چهار یا پنج نفر آن‌ها تحصیلات اقتصادی دارند و سایران تخصصی روی مباحث اقتصادی ندارند. وقتی در این کمیسیون افراد از الفبای اقتصادی سر در نمی‌آورند در خوشبینانه‌ترین حالت، یک نماینده نسبت به موضوعی که متوجه آن نیست و خودش اطلاعی ندارد یا رأی مثبت می‌دهد یا رأی منفی، در این صورت افرادی که به دنبال رانت هستند بر ذهن نماینده‌ای که تخصص کافی ندارد تأثیر می‌گذارد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: چنانچه در کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگانی باشند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را قبول داشته باشند و خود را ملزم بدانند، متوجه می‌شوند که این موضوع سند بالادستی است که از طریق مقام معظم رهبری صادر شده و هم اینکه فتوای مرجع تقلید است با این وجود نادیده گرفته می‌شود.

عبادی گفت: اگر در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

کد خبر 751393

دیگر خبرها

  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد