Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@11:00:38 GMT

واکنش وزیر دفاع آمریکا به گرم شدن روابط دو کره

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۷۵۷۸

واکنش وزیر دفاع آمریکا به گرم شدن روابط دو کره

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، جیمز متیس در عین حال ایجاد هرگونه شکاف میان واشنگتن و سئول در پی گرم شدن موقت روابط میان دو کره را رد کرد.

 

اظهارات متیس پس از آن صورت گرفت که خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که در بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی شرکت کرده بود. مون جائه این رئیس جمهور این کشور را به سفر به پیونگ یانگ دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مون هنوز به دعوت کیم پاسخ رسمی نداده است هرچند وی قبلا گفته بود اگر دیدارش از کره شمالی به پایان دادن به برنامه هسته ای و دهه ها تخاصم و تهدید میان دو کره کمک کند حاضر به سفر به پیونگ یانگ است.

 

متیس گفت به نظر نمی رسد استفاده از بازی های المپیک برای نزدیکی دو کشور انتخابی پایدار باشد و پس از اتمام این بازی ها شاهد تداوم چنین روندی باشیم.

 

متیس که در حضور خبرنگارانی که در سفر یک هفته ای به اروپا وی را همراهی می کنند سخن می گفت گفت تصمیم کره شمالی به برگزاری یک رژه نظامی با حضور موشک های بالستیک این کشور با هرگونه پیام مبنی بر ذوب شدن یخ روابط دو کره در تضاد است.

 

متیس گفت در دیدار ماه ژانویه با وزیر دفاع کره جنوبی دوطرف با قطعیت اعلام کردند هیچ چیزی نمی تواند میان دو کشور شکاف بیندازد.

 

متیس قرار است در رم با وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه ملاقات کند. وی در ادامه در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل و سپس کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می کند.

 

 

العالم

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند