Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛این ایستگاه‌ها در واقع به مکانی برای نصب بیلبوردهای تبلیغاتی تبدیل شدند و بخش داخلی آن هم به فروش تنقلات، میوه و... اختصاص داده شد و قسمتی هم که در واقع برای انتظار مسافر در نظر گرفته شده بود مانند ایستگاه روبه‌روی خوابگاه دانشجویی سابق در میدان امام(ره) که شامل دواتاقک است و چند شب پیش که  از کنارش گذر می‌کردم، متوجه شدم یک اتاقک درش قفل و داخلش پر از آشغال و کولرش آویزان بود و اتاقکی دیگر هم معتادان بساط کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وسط دواتاقک هم به فروش تنقلات و میوه‌هایی اختصاص یافته است که بدون نظارت بر قیمت و بهداشت محصولات، این اقلام را عرضه می‌کند که مشخص نیست مجوزش را سازمان میادین و میوه و تره‌بار صادر می‌کند یا اتوبوسرانی و یا اتحادیه میوه و تره‌بار که نه نرخ‌نامه‌ای نصب است و نه از بهداشت خبری است و نه شهروندان می‌دانند که اگر شکایت و انتقادی از چنین مراکزی که در شهر تعدادشان هم کم نیست، داشتند که نمی‌توان نام مناسبی بر آنها گذاشت، به کجا شکایت کنند؟

این ایستگاه‌های مکانیزه اتوبوس که از سال‌ها قبل جایشان با ایستگاه‌های فلزی عوض شد، به گونه‌ای است که مسافران را در برخی از ایستگاه‌ها از همان ایستگاه‌های فلزی سایه‌دار هم محروم کرده است و متولیان وضعیت نابسامان این بخش را سامان نداده‌اند و مشخص نیست که متولی اصلی آن کیست؟

با وضعیت موجود که هم مسافران از ایستگاه مناسب اتوبوس محروم شده‌اند و از طرفی برخی از میوه‌ها و... بدون نظارت در این اماکن توزیع می‌شود و درواقع سلامت شهروندان هم تهدید می‌شود، نیاز است که نظارت لازم بر این بخش صورت پذیرد و مشکلات برطرف شود و صنفی که مردم می‌توانند نظرات و شکایات خود را در مورد این وضعیت منعکس کنند، مشخص شود و درواقع ضروری است ایستگاه‌های مکانیزه اتوبوس در بندرعباس که کاربری‌های متفاوت دارد، شناسنامه‌دار شوند، اما شرایط فعلی این ایستگاه‌های اتوبوس و پل‌های هوایی نشان می‌دهد که به این اماکن فقط با جنبه درآمدزایی و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی نگریسته شده و کارایی لازم را ندارند و نیاز است که این بخش‌ها هم ساماندهی شوند تا به اهداف اصلی دست یابند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کلانشهر اصفهان سالم است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۵۲، احمدآباد ۸۶، پارک زمزم ۶۰، میدان انقلاب ۶۲، خیابان پروین اعتصامی ۶۳، دانشگاه صنعتی و رهنان ۵۸، خیابان زینبیه ۷۰، بولوار کاوه ۶۴ ایستگاه ولدان ۵۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.


شاخص هوای اصفهان در ایستگاه بزرگراه خرازی با عدد ۴۹، سپاهان‌شهر ۴۰، خیابان فرشادی ۳۴، کردآباد ۴۵ و میرزا طاهر ۴۸ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.


امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۲۷ و شاهین شهر با میانگین ۳۹ AQI در وضعیت پاک و در کاشان با میانگین ۱۰۹ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، زرین‌شهر با میانگین ۵۶، سجزی ۷۰، قهجاورستان با میانگین ۹۹، نجف آباد ۶۳ و مبارکه ۵۹ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.


شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ناسالم دو شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود