Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@03:39:49 GMT

فشارهای درون‌حزبی بر مرکل

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۹۲۹۵

فشارهای درون‌حزبی بر مرکل

جهان > اروپا - همشهری‌آنلاین:
صدراعظم آلمان با خاتمه مذاکرات برای تشکیل ائتلاف بزرگ بیش از پیش تحت فشار قرار گرفته‌است.

مذاکرات طولانی تشکیل ائتلاف بزرگ میان حزب سوسیال دموکرات و اتحادیه احزاب دموکرات و سوسیال مسیحی با اين كه به امضای توافق‌نامه برای تشکیل دولت جدید منجر شد، اما برای سران دو حزب اصلی آلمان هزینه‌ زيادي داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنگلا مركل، صدراعظم آلمان اين روزها با انتقادهای زیادی از سوي هم‌حزبي‌هايش روبه‌رو بوده‌است.آنها مي گويند مركل برای ادامه حضورش در این مسند امتیازهای فراوانی به سوسیال دموکرات‌ها داده‌است.

پس از مارتین شولتس، دبیر کل حزب سوسیال دموکرات که مجبور به کناره‌گیری از این سمت و انصراف از رياست وزارت خارجه شد، اکنون نوبت به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان رسیده تا به انتقادها درباره جوان‌گرایی و تغییر نسل در رهبری حزب دموکرات مسیحی پاسخ دهد.

یکی از انتقادهایی که به مرکل می‌شود واگذاری سه وزارتخانه کلیدی دارایی، خارجه و کار و امور اجتماعی به حزب سوسیال دموکرات است. 

به گزارش گاردين، آنگلا مرکل در گفت‌وگو با برنامه "برلین مستقیم" کانال دو تلویزیون سراسری آلمان (ZDF) چند بار تاکید کرد که سپردن وزارت دارایی به سوسیال دموکرات‌ها "دردناک" اما "قابل قبول" بوده‌است.

او گفت تصمیم‌گیری درباره تقسیم وزارتخانه‌ها نه از سر ضعف بلکه آگاهانه بوده استچون جايگزين یک ائتلاف بزرگ، انتخابات زودهنگام یا تشکیل یک دولت اقلیت بود که هیچ‌كدام در شرایط کنونی گزینه‌ای عاقلانه نبود.

دبیر کل حزب دموکرات مسیحی می‌گوید در مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی بزرگ بر سر تقسیم وزارتخانه‌ها ۱۲ ساعت مذاکره شده است. 

اين روزها زمزمه‌هایی از داخل حزب مركل به گوش می‌‌رسد که او پس از سه دوره‌ چهار ساله که صدراعظم آلمان بوده، بایستي راه را برای چهره‌های جدید باز کند.

صدراعظم آلمان در برنامه تلویزیونی "برلین مستقیم" تصریح کرد که تصمیم‌گیری او برای نامزدی دوباره در انتخابات پارلمانی سال گذشته با موافقت اعضای حزب انجام شده و به همین علت وظیفه خود می‌بیند که تا پایان این دوره در سمت خود به عنوان صدراعظم آلمان به کار ادامه دهد.

از سوي ديگر برخي از اعضاي حزب مركل لزوم کناره‌گیری او از دبیرکلی حزب دموكرات مسيحي را مطرح كرده‌اند.

مرکل گفت همواره معتقد بوده ریاست دولت و دبیرکلی حزب باید در اختیار یک نفر باشد بنابراين فكر مي‌كند بايد تا زمانی که صدراعظم آلمان است ریاست حزب را نیز برعهده داشته باشد.

صدراعظم آلمان همچنين ابراز آمادگی کرد از نسل جوان و چهره‌های جدید در کابینه استفاده کند.

اسامي اعضای کابینه به گفته مركل در روز برگزاری مجمع عمومی حزب دموکرات مسیحی (7 اسفند) اعلام خواهد شد.

در همین زمینه: راهبرد جدید نیروهای نظامی آلمان در عراق توافق احزاب آلمان برای تشکیل دولت ائتلافی | چالش ها همچنان باقی است پایان فرستادن پناهجویان ایتالیا و یونان به کشورهای دیگر آتش تانک آلمانی در عفرین بر سر دولت این کشور ائتلاف بزرگ در آلمان نیمی از مردم آلمان خواهان کناره گیری زودهنگام مرکل هستند آلمان در صدد انتقال پناهجویان خلاف‌کار به مراکز بسته تداوم بحران تشکیل دولت در آلمان | اعلام آمادگی مرکل برای نامزدی در انتخابات زودهنگام برنامه مرکل برای تشکیل دولت ائتلافی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم هواداران خردسال به محل تمرین استقلال

به گزارش "ورزش سه"، تمرین امروز استقلال در شرایطی برگزار شد که درهای کمپ مرحوم حجازی به روی هواداران باز شده بود و تعداد قابل توجه و چند صدنفری از تماشاگران، روی سکوهای نظاره گر تمرین بودند.

اما در بخشی از تمرین امروز، اتفاق عجیبی رخ داد. جایی که تعداد زیادی از هواداران خردسال استقلال با عبور از نرده های جایگاه، خود را به درون چمن رسانده و برای گرفتن عکس یادگاری، به سمت بازیکنان مورد علاقه خود هجوم بردند.

اتفاقی که سبب شد تا تمرین تیم برای لحظاتی متوقف شده و لیدرهای باشگاه نیز با برخوردهای نه چندان دوستانه، کودکان هوادار تیم را از درون زمین چمن خارج کردند.

دیگر خبرها

  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • هجوم هواداران خردسال به محل تمرین استقلال
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»