Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:42:29 GMT

حفظ سوره آل عمران حکم قاضی مسیحی لبنانی برای سه جوان

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۹۵۸۷

حفظ سوره آل عمران حکم قاضی مسیحی لبنانی برای سه جوان

تهران - ایرنا - یک قاضی مسیحی در لبنان به منظور آگاهی بخشی به سه جوان که به حضرت 'مریم' اهانت کرده بودند، حکم حفظ سوره 'آل عمران' را صادر کرد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری 'یورو نیوز'، 'جوسلین متی' قاضی مسیحی در شهر 'طرابلس' در شمال لبنان، سه جوان اهانت کننده به حضرت مریم را به جای حبس، به حفظ سوره آل عمران از قرآن کریم که در آن به مقام آن حضرت و ولادت عیسی مسیح (ع) اشاره شده، محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قاضی لبنانی به این دلیل چنین حکمی داده تا جوانان متوجه تسامح بین ادیان و محبت مسلمانان نسبت به حضرت مریم که در تضاد با تفکرات باطل افراط‌ گرایان است، شوند.
حکم این قاضی از سوی سیاستمداران و شهروندان لبنانی مورد استقبال قرار گرفته است.
'سعد الحریری' نخست وزیر لبنان نیز در پیامی در توییتر در این باره این حکم نوشت: حکم جوسلین متی قاضی بازپرس در شمال لبنان و ملزم ساختن این جوانان به حفظ سوره آل عمران از قرآن کریم، اوج عدالت و آموزش مفاهیم مشترک میان مسلمانان و مسیحیان است.
'نفولا توینی' وزیر دولت لبنان در امور مبارزه با فساد نیز گفته است: این حکم متمدنانه باب قضایی مبتکرانه ای را در زمینه حل مشکلات اجتماعی و تعصبات دینی باز می کند.
'نجیب میقاتی' نخست‌وزیر پیشین لبنان نیز گفت: من به قاضی جوسلین به خاطر حکم حفظ سوره‌هایی از قرآن با موضوع حضرت مریم به جای مجازات حبس، درود می‌فرستم. از این حکم می‌توان در احکام قضایی اصلاح‌گرایانه و مبتنی بر تسامح و آگاهی‌بخشی دینی و احترام به دیگران الگو گرفت.
خاورم**9366**1651
مترجم:صغری رحیمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تظاهرات در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا به بسیاری از ایالت‌ها گسترش یافت. نزدیک به 600 دانشجو در جریان این تظاهرات‌ها با مداخله شدید پلیس بازداشت شده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، زمانی که پلیس آمریکا سعی کرد از اقامه نماز توسط دانشجویان مسلمان جلوگیری کند، دانشجویان مسیحی با ایجاد زنجیره انسانی از دوستان مسلمان خود محافظت کردند و تصاویر زیبایی را رقم زدند که توسط دوربین‌ها ثبت شد. 

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000633/nf00633296-1.mp4
اعتراضات دانشجویان آمریکا که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، به بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله جورج تاون، جورج واشنگتن، اموری، هاروارد، میت، ییل، تگزاس، نیویورک، ایالت کالیفرنیا، مینه سوتا و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافت. دانشجویان به اعتراضات خود برای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه‌ها ادامه می‌دهند.
 
پلیس آمریکا با استفاده از خشونت از نمازهای روزانه دانشجویان مسلمان جلوگیری می‌کند.
 
 

دیگر خبرها

  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان