Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید متکی بر درون باشد گفت: با توجه به خشکسالی‌های چند ساله آبرسانی به روستاها سخت بوده و بودجه‌های دولتی کفاف آبرسانی با تانکر را ندارد. ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در جمع مردم بیرجند در مسجد آل‌رسول با تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: در این 40 سال اگر مردم در صحنه و پشت سر امام و رهبری نبودند یقیناً ما اینجا نبودیم و سختی‌های فراوان را ملت با امدادهای غیبی پشت سر گذاشتند و خدا کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مواردی که امنیت ما را تامین می‌کند حضور و بصیرت مردم است و این مسائل از داخل و خارج رصد می‌شود و راهپیمایی 22 بهمن در یکی از شبکه‌های غربی بازتاب خوبی داشته است.

دشمن و استکبار به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس افزود: فشارهای اقتصادی که امروز از طرف آمریکا اعمال می‌شود یک پروژه برنامه‌ریزی شده و مدرن است که مشکلات اقتصادی را دامن بزند و چندتا هدف داشته که مردم از کارآمدی نظام و انقلاب ناامید شوند.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات به علت کم کاری برخی مسئولان بوده و  اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری آن طور که باید و شاید درست اجرا نشده است اظهار داشت: اقتصاد باید متکی بر درون باشد که البته باید با بیرون هم ارتباط داشته باشد و اگر تحریم شد بتواند مقاومت کند نه اینکه مردم از گرسنگی اذیت بشوند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: استکبار بحران داخلی و خارجی و تحریم برنامه‌هایی است که برای کشورهای مستقل دارند تا نتوانند به پیشرفت خود برسند و با تبلیغات بگویند اینها ناکارآمد هستند منتها برای هر کشوری به تناسب قدرت آن کشور این برنامه را اجرا می‌کنند.

نباید منتظر گشایش خارجی باشیم

عبادی با بیان اینکه نباید منتظر گشایش خارجی باشیم افزود: پایه‌های اقتصاد به گونه‌ای باید چیده شود که در تحریم‌ها لرزشی نداشته باشیم و اگر به این توانمندی دست یافتیم و جلو رفتیم، دشمن در تحریم‌ها کم می‌آورند اما اگر نقطه ضعف پیدا کردیم آمریکا و اروپا همان نقطه ضعف را تا آخر رها نمی‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی اظهار داشت: نماینده‌های استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی امسال با پیگیری‌هایی که انجام دادند 65 میلیارد تومان به اعتبارات تملک دارای استان اضافه شد که کار بسیار خوبی بود البته سال گذشته خیلی بیشتر موفق بودیم و حدود 350 میلیارد تومان به اعتبارات اضافه شد که بعد از انقلاب همچین اتفاقی نیافتاده بود.

عبادی با بیان اینکه در بودجه امسال معافیت مالیاتی برای درآمدهای زیر 2 میلیون و 300 هزار تومان برای مشاغل آزاد و دولتی اعمال شده است افزود: درآمدهای بالاتر از 10 درصد تا 35 درصد مالیات اعمال می‌شود و اصل این کار کاری پیشرفته و خوبی بوده و در بسیاری از کشورها شبیه این کار وجود دارد.

بودجه‌های دولتی کفاف آبرسانی با تانکر را ندارد

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه درگیر خشکسالی هستیم اعتبارات در بخش آبخیزداری کم بوده است و همچنین آبرسانی به روستاها خیلی دچار مشکل است و با تانکر به روستاها آب فرستاده می‌شود که بودجه‌های دولتی کفاف نمی‌دهد طبق پیگیری‌هایی که با رئیس مجلس داشتیم قرار شد طرحی آماده کنیم تا پس از تأیید رهبری از اعتبارات صندوق توسعه  استفاده کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: با آماده شدن این طرح دستور 500 میلیون دلار برای توسعه آبخیزداری و آبرسانی به روستاها ضمیمه لایحه بودجه شده است که بسیار کار بزرگی است و تصویب خواهد شد.

وی بیان کرد: قوه قضائیه معاون اول دولت اسبق را باتوجه به فساد اقتصادی که داشت به زندان فرستاد و فلان آقازاده که پدر از شخصیت‌های بزرگی بود باتوجه به تخلفات به زندان رفت و قوه قضائیه جناح چپ و راست برایش مطرح نیست و هرجا مفسدی می‌بیند با او برخورد می‌کند جای تشکر دارد و باید از این مسائل تقدیر .

مفسد اقتصادی با جناح چپ و راست مرتبط نیست

عبادی افزود: مفسد اقتصادی نه به جناح چپ مرتبط است و نه به جناح راست چون او برای دزدی خودش برای سوءاستفاده بیشتر این کار را می کند و در این مسائل موضوع را جناحی نکنیم.

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت و بانک مرکزی برنامه های مدون و شفافی در خصوص تامین ارز واردات برای بخش های دولتی و خصوصی دارند، اما این کافی نیست. تخصیص منابع ارزی باید به گونه ای باشد که فعالان و تولیدکنندگان واقعی کشور به یک اندازه بهره‌مند شوند. - اخبار اقتصادی -

ولی اله منصوری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص اقدامات بانک مرکزی در حمایت از تولید طی یکسال گذشته اظهار داشت: مطمئنا حمایت از تولید جزو اهداف اصلی اقتصادی دولت و بانک مرکزی است که در یکسال اخیر هم شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه بودیم، اما معتقدم که هنوز کافی نیست و فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به پیش‌بینی 3.2 همت تسهیلات قرض‌الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: به تازگی خبرهایی از تمهیدات ویژه بانک مرکزی برای حمایت از «شرکت‌های دانش بنیان» در سال جاری منتشر شده که جای خوشحالی و امیدواری است. گویا شبکه بانکی در قالب قانون بودجه سال جاری مکلف شده به میزان 3.2 همت از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد که این تصمیم، قابل تحسین است.

این فعال اقتصادی افزود: بانک مرکزی در سال گذشته نیز گام های مثبت و بزرگی در این حوزه برداشت؛ بطوریکه شبکه بانکی بیش از 230 همت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرد که نسبت به سال قبل رشد 61 درصدی را نشان می دهد. این موضوع نشانگر نگاه ویژه دولت و بانک مرکزی به شرکت های دانش بنیان است که باید تا حد توان و امکان از آن حمایت شود.

منصوری با تاکید بر لزوم حمایت عادلانه از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در فرایند تامین منابع ارزی گفت: دولت و بانک مرکزی برنامه های مدون و شفافی در خصوص تامین ارز واردات برای بخش های دولتی و خصوصی دارند، اما این کافی نیست. در واقع تخصیص منابع ارزی باید به گونه ای صورت گیرد که فعالان و تولیدکنندگان واقعی کشور به یک اندازه از این شرایط بهره ببرند. هر چند دولت سیزدهم همواره بر اجرای عدالت تاکید و تلاش دارد؛ اما باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهد که فرایند تامین و تخصیص ارز کاملا عادلانه تقسیم و اجرایی شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: بی‌تردید فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و تجار واقعی با رویکرد کمک به اقتصاد کشور وارد میدان شده اند و باید مورد حمایت قرار گیرند. در نتیجه حالا که این تلاشگران اقتصادی آماده کمک به روند تولید و تجارت کشور هستند، دولت و بانک مرکزی هم باید سرعت و جدیت بیشتری در روند تخصیص و تامین ارز رسمی و دولتی به آنها داشته باشد تا در نهایت شاهد رشد و رونق اقتصادی بیشتری باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟