Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@22:07:29 GMT

غربالگری بیش از 7هزار نفر در مرحله اولیه طرح

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۵۲۲۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر عباسی مسئول بهداری رزمی شمال شرق صبح امروز  در مراسم افتتاحیه بیمارستان ثابت تخصصی در شهرستان درمیان اظهارداشت: این بیمارستان یکی از 12 بیمارستان تخصصی که بنا داریم در نقاط مرزی  کشور برپا کنیم.

وی عنوان کرد: همانطور که می توان فعالیت سپاه را در حوزه محرومیت زدایی، مردم یاری و ارائه خدمات به نقاط محروم و مرزی کشور در ابعاد مختلفی مرور کرد در یکی از حوزه ها سلامت و ارائه خدمات بهداشتی درمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی اضافه کرد: بیمارستان صحرایی از اوایل دهه 80 با پیش دستی پیشکسوتانی مانند شهید رهبر و شهید شوشتری در استان سیستان و بلوچستان و مرزهای شرق کشور راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه  نقاط مرزی از محرومیتی در حوزه سلامت به ویژه زیرساخت های بیمارستانی و تجهیزاتی رنج می برند نیروی زمینی سپاه با توجه به تجربیات دوران دفاع مقدس همت خود را بر این داشتند که بیمارستانهای متحرک و سامانه ها و تجهیزات بیمارستانی متحرکی را ایجاد کنند.

مسئول بهداری رزمی شمال شرق افزود: توفیقاتی خوبی را ستاد کسب کرد و صدها بیمارستان صحرایی و مراکز مختلف بهداری نیروی زمینی که در پنج منطقه کشور فعال است و منطقه شمال شرق شامل استانهای شمالی، مرکزی و جنوبی است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان شصت و چهارمین بیمارستان تخصصی است که ایجاد می شود گفت: قبل از این در کانکس ها ایجاد می شد. سال قبل  در شهرستان نهبندان کار کردیم.

این مسکن و اقدام مقطعی است برای رفع محرومیت در این حوزه سلامت و درمان کار اصولی تری با رایزنی با وزیر بهداشت و درمان شد که کاری مشترک با وزارت بهداشت ودرمان و در چارچوب روند جاری شبکه های بهداشت و درمانی که در نقاط مرزی موجود است کار کنیم.

در قالب شبکه بهداشت از طریق طرح ارجاع نواقص را با وجود نیروهای متخصص برطرف کنیم و بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان درمیان کار را شروع کنیم.

اگر بنا باشد به همه جمعیت در منطقه خدمات دهیم رقم قابل توجهی است و در توانایی گروه در وقت محدود نیست و نتوانیم که خدماتی که مورد نیار افراد و بیمارانی که اضطرار دارند ارائه دهیم

کا در دو مرحله انجام شد و هفته های گذشته مرحله اول طرح غربالگری بود که هفته گذشته با تیم های غربالگری از مشهد و قرارگاه شهید ناصری و شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان و هفت تیم غربالگری 90روستا کار انجام شد و شبکه های بهداشت به این طرح پیوستند و 7هزار و 200 نفر ویزیت اولیه انجام شد و نیازمندهای دارویسی اورژانسی ارائه شد.

بالغ بر 4هزار نفر غرباگیری و ارجاع شدند جهت درمانهای تخصصی که از امروز توسط تیم تخصصی توسط 15 رشته تخصصی در بیمارستان داریم که 13 متخصص از مشهد حضور دارند و 2 متخصص از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند می

بالغ بر 500 عمل ماژور در این هفته در بیمارستان داشته باشیم و امیدواریم طرحی الگو و موفق شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر شبکه بهداشت درمان سلماس گفت: بیمار خانم ۷۴ ساله با سابقه مشکلات قلبی در بیمارستان خاتم الانبیاء سلماس بستری بود که با توجه به نیاز به خدمات تخصصی پس از پذیرش بیمار در بیمارستان تخصصی قلب سیدالشهدای ارومیه درخواست آمبولانس هوایی شد.

 

دکتر ثانی افزود: این اعزام با بالگرد، اولین اعزام هوایی برای انتقال بیمار به مرکز استان در سال جاری بودچرا که استفاده از اورژانس هوایی در سرعت انتقال و امداد و نجات بیماران بدحال و مصدوم تأثیر بسزایی دارد.

 

انتقال بیمار از بیمارستان به محل اعزام بالگرد توسط کادر فوریت اورژانس ۱۱۵ سلماس انجام شد.

دیگر خبرها

  • ترکیب اولیه ایران برابر ازبکستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • دستگیری زنی که شوهر خود را با سلاح سرد به قتل رساند
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • دستگیری زن همسر کُش در اردبیل
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار